• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

laptop werkt niet bij de buren

Berichten
47
hoi, ik probeer een nieuwe laptop in te richten voor onze buurvrouw en heb alles netjes werkend gekregen op mijn eigen upc kabelmodem, maar als ik vervolgens de oude computer vervang en de nieuwe computer probeer aan te sluiten krijgt de laptop geen nieuw ipadres op haar kabelmodem, de oude pc werkt wel goed op haar verbinding

1 minuut modem uitzetten werkt ook niet, de computer blijft met een 169 adres komen en de helpdesk snapt er ook niets van...
zou er soms een conflict kunnen zijn het mac adres van de laptop omdat ik de computer eerst op mijn eigen kabelmodem heb geinstalleerd??

of moet ik soms nog eerst een ip release geven?

graag advies en hulp !!

mvg,

Giuliano
 
Op je eigen verbinding inderdaad éérst de DHCP lease vrijgeven (dhcp release) alvorens je het aansluit op een ander kabelmodem.
 
Ga naar start, uitvoeren, type in CMD, Dan type in ipconfig /release Enter.
Dan type in ipconfig / renew Enter.
Als het goed is krijgt hij weer een nieuw ip adres.

suc6
 
Terug
Bovenaan