• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Laptop verbinden

  • Onderwerp starter Onderwerp starter Siepie
  • Startdatum Startdatum
S

Siepie

Ik heb dus met mijn router van Netgear een netwerkje, boven een gewone computer via kabel verbonden en beneden met de laptop hetzelfde ook via kabel, maar ik wil nu graag de laptop draadloos, heb ik al ingesteld weer in de router het draadloos geactiveerd , maar ik kan nog steeds niet draadloos, toen ik hem aanschafte kon ik automatisch op draadloos, maar nu niet, weet iemand wat ik met doen.
 
Is de draadloze netwerkkaart in je laptop actief?
"Zie" je wel andere draadloze netwerken?


Ik begrijp uit je verhaal dat het in de router het draadloze gedeekte wel hebt aangezet.
Je weet dus het SSID van de router en ook welk beveiligings type je hebt aangezet.
Dan weet je ook de netwerksleutel om verbinding te maken met de router.
 
Bedankt nog voor je reaktie ;) , nou het is niet te geloven, maar ik heb dus even gebeld met UPC en binnen een kwartier zit ik dus nu draadloos met de laptop en boven gewoon aan de kabel, het is niet te geloven ;D
 
Wat adviseerde / deed de helpdesk dan om het wel mogelijk te maken? Dit betreft toch gewoon een instelling bij jou thuis?

Robert, je was me te snel af
 
We hebben dus alle stappen even vlug doorgenomen om te zien of ik dingen vergeten was te doen. Ik wist niet precies meer wat ik verder nog in de router moest veranderen, (hadden we destijds uitgeschakeld) om het draadloos weer in te schakelen. Ik heb van Netgear de nieuwe versie voor Windows Vista gedownload, ik was dus ook vergeten de router te resetten, eerst dus gewoon via die USB-stick draadloos, maar heb nu gewoon via de ingebouwde wireless van mijn laptop draadloos. Dus het is ondertussen opgelost. :) Nog wel bedankt voor jullie reakties :6
 
Hallo allemaal
Ik dacht dat ik het voor elkaar had nu, maar als ik mijn laptop aan doe dan heb ik wel verbinding maar kan niet op internet komen, bij netwerkbeheer zie ik dan wel staan dat ik verbonden ben, maar ik kan dus niet op internet, als ik dan de stekkers om de beurt in de goede volgorde eruit haal en weer in doe dan is het weer goed. maar daar baal ik van, want ik moet elke keer achter de kast kruipen :sad2: Dat moet zou je zeggen toch in één keer wel goed kunnen? Weet iemand wat ik hier aan kan doen? Oh ja en nog een vraagje dat vinkje, links naast het draadloze lampje op mijn router, die brand niet, alleen als ik hem opstart hoort dat zo?
 
Welke stekkers bedoel je precies?

Heb je een netwerkkabel in je laptop?
Moet je die eruit halen en weer terug doen?
 
De stekkers van de modum en router, maar nu is het al weer een paar keer goed gegaan, waar dat hem dan aan ligt weet ik ook niet, nee ik ben dan draadloos met mijn laptop
 
Als je een netwerkkabel erin doet, en je hebt geen internet...

Ga naar start > uitvoeren en type in CMD, in het geopende scherm type je in ipconfig /release
Nu heb je geen ipadres meer.
Type nu in...ipconfig /renew Nu krijg je een nieuw ipadres van je router.

Wel altijd zorgen dat in je router DHCP aan staat.
 
Terug
Bovenaan