• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Laptop haalt snelheid niet

  • Onderwerp starter Onderwerp starter Mania2008
  • Startdatum Startdatum
M

Mania2008

Hallo allemaal,

Na veel en lang lezen hier, toch maar eens geregistreerd om mijn probleem voor te leggen;

Heb sinds 2 maanden een 30mbit abbonement.
Nu haal ik op mijn laptop niet hoger dan 10mb/s, dezelfde snelheid als mijn oude 10mbit abbonement.

PC haalt WEL bij speedtest.net gemiddeld 26mb/s. Dit met de router ertussen (LevelOne WBR3408) Het ligt dus NIET aan UPC, ook niet aan de modem en ook niet aan de router. Als ik mijn laptop rechtstreeks op de modem aansluit en in veilige modus opstart, haal ik ook met de laptopt rond de 28mb/s.

Probleem ligt dus ergens in Vista/Firewall/Virusscanner denk ik... Laptop is nog geen half jaar oud en ik denk dat die deze snelheid ook wel aan moet kunnen.

Alleen geen flauw idee hoe of wat, ik krijg mijn firewall (van windows) niet uit en ook de virusscanner (AVG) niet...

Iemand enig idee wat ik nog kan doen??

Alvast bedankt!
 
Anytime-running Software zoals Virusscanners nemen veel capaciteit in van processor.
Het zal niet aan de Windows Firewall liggen.
Eerder aan virusscanner en andere programma's die altijd open staan rechtsonder.

via Start -> Uitvoeren -> msconfig -> opstarten (tablad) kun je 1 voor 1 programma's uitvinken.

Start Windows opnieuw op, en uitgevinkte programma zal niet opstarten.
Zo kun je analyseren welk programma de boosdoener is.
 
Bedankt voor je antwoord! Ik ga hier gelijk mee aan de slag en zal resultaat wel melden.

UPDATE: Alle programmas uitgezet behalve het laden van Windows (duh) en jawel, gelijk eerste speedtest 27mb/s gehaald. Ligt dus ergens in de software! Nu alleen het tijdrovende klusje om uit te vogelen welk programma het is, en zodra ik het programma gevonden heb, een oplossing zoeken.

Bedankt voor de hulp!!!!!
 
Goed, heb nu alleen de programma's aanstaan die ik wil en snelheid blijft goed. Probleem is dus opgelost thanks!

Alleen jammer dat ik nu via nieuwsgroepen (newsleecher) nog steeds niet hoger dan 2,4 mb/s haal. Haalde 2,1 mb/s al en had verwacht nu meer te halen. Niet dat 2,4mb/s slecht is maar toch ;)
 
Dan moet je die 27mbps delen door 8. Dat is 3,3 MBps.
Dus je haalt op die server redelijke snelheid ;) en is dus niet jammer. Het is juist goed! ;D

En graag gedaan!
 
Terug
Bovenaan