M
Mania2008
Hallo allemaal,
Na veel en lang lezen hier, toch maar eens geregistreerd om mijn probleem voor te leggen;
Heb sinds 2 maanden een 30mbit abbonement.
Nu haal ik op mijn laptop niet hoger dan 10mb/s, dezelfde snelheid als mijn oude 10mbit abbonement.
PC haalt WEL bij speedtest.net gemiddeld 26mb/s. Dit met de router ertussen (LevelOne WBR340
Het ligt dus NIET aan UPC, ook niet aan de modem en ook niet aan de router. Als ik mijn laptop rechtstreeks op de modem aansluit en in veilige modus opstart, haal ik ook met de laptopt rond de 28mb/s.
Probleem ligt dus ergens in Vista/Firewall/Virusscanner denk ik... Laptop is nog geen half jaar oud en ik denk dat die deze snelheid ook wel aan moet kunnen.
Alleen geen flauw idee hoe of wat, ik krijg mijn firewall (van windows) niet uit en ook de virusscanner (AVG) niet...
Iemand enig idee wat ik nog kan doen??
Alvast bedankt!
Na veel en lang lezen hier, toch maar eens geregistreerd om mijn probleem voor te leggen;
Heb sinds 2 maanden een 30mbit abbonement.
Nu haal ik op mijn laptop niet hoger dan 10mb/s, dezelfde snelheid als mijn oude 10mbit abbonement.
PC haalt WEL bij speedtest.net gemiddeld 26mb/s. Dit met de router ertussen (LevelOne WBR340
Het ligt dus NIET aan UPC, ook niet aan de modem en ook niet aan de router. Als ik mijn laptop rechtstreeks op de modem aansluit en in veilige modus opstart, haal ik ook met de laptopt rond de 28mb/s.Probleem ligt dus ergens in Vista/Firewall/Virusscanner denk ik... Laptop is nog geen half jaar oud en ik denk dat die deze snelheid ook wel aan moet kunnen.
Alleen geen flauw idee hoe of wat, ik krijg mijn firewall (van windows) niet uit en ook de virusscanner (AVG) niet...
Iemand enig idee wat ik nog kan doen??
Alvast bedankt!

