B
bram76
Hallo!
Nieuw qua posting, maar niet qua lezen hier!
Kort mijn verhaal.
Ik had vorige week zondag ineens een inkakking van mijn internet snelheid van 120mbit naar 80mbit, wat langzaam afliep naar gisteren 35mbit.
Eerst zelf aan de slag gegaan, kabels checken, modem/router resetten/veilig modus, virusscanning/rootkits etc...
Gisteren was ik t helemaal beu, windows opnieuw geinstalleerd, want mocht t toch een virus/rootkit zijn dan is die nu helemaal weg.
Na herinstallatie met alleen nod32 erbij(toch een beetje veilig gevoel) bleef de snelheid belabberd. Kwam niet hoger als 45mbit, via verschillende testen in verschillende browsers.
Helpdesk gebeld, helaas is er echt iets goed mis aan uw kant. Niks ten nadele van de helpdesk medewerker, die had me goed te woord gestaan maar ik moest contact opnemen met 09001876.. no cure no pain.
Ik heb toen toch nog maar eerst ff zelf verder gekeken, want die mannen gaan meteen aan je groene kabel trekken en dan is t 90% van de gevallen dat t toch aan mij ligt en ik mag betalen a 65 euro per 45 minuten exc materiaal.
Wat blijkt, als ik de modem (met of zonder router) rechtstreeks op de hoofdaansluiting aansluit zonder die geleverde internet/tv splitter dan behaal ik wel +/-120mbit, en met splitter slechts+/-45mbit! Dus splitter is denk ik stuk?
Is die splitter uniek of kan ik gewoon een andere splitter halen bij de electrohandel? Ik zou dan meteen eentje willen met meerdere uitgangen, nu zit r een t-splittertje bovenop voor de tv's.
Nieuw qua posting, maar niet qua lezen hier!
Kort mijn verhaal.
Ik had vorige week zondag ineens een inkakking van mijn internet snelheid van 120mbit naar 80mbit, wat langzaam afliep naar gisteren 35mbit.
Eerst zelf aan de slag gegaan, kabels checken, modem/router resetten/veilig modus, virusscanning/rootkits etc...
Gisteren was ik t helemaal beu, windows opnieuw geinstalleerd, want mocht t toch een virus/rootkit zijn dan is die nu helemaal weg.
Na herinstallatie met alleen nod32 erbij(toch een beetje veilig gevoel) bleef de snelheid belabberd. Kwam niet hoger als 45mbit, via verschillende testen in verschillende browsers.
Helpdesk gebeld, helaas is er echt iets goed mis aan uw kant. Niks ten nadele van de helpdesk medewerker, die had me goed te woord gestaan maar ik moest contact opnemen met 09001876.. no cure no pain.
Ik heb toen toch nog maar eerst ff zelf verder gekeken, want die mannen gaan meteen aan je groene kabel trekken en dan is t 90% van de gevallen dat t toch aan mij ligt en ik mag betalen a 65 euro per 45 minuten exc materiaal.
Wat blijkt, als ik de modem (met of zonder router) rechtstreeks op de hoofdaansluiting aansluit zonder die geleverde internet/tv splitter dan behaal ik wel +/-120mbit, en met splitter slechts+/-45mbit! Dus splitter is denk ik stuk?
Is die splitter uniek of kan ik gewoon een andere splitter halen bij de electrohandel? Ik zou dan meteen eentje willen met meerdere uitgangen, nu zit r een t-splittertje bovenop voor de tv's.