• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

LAN via USB

  • Onderwerp starter Onderwerp starter ShakerNL
  • Startdatum Startdatum
S

ShakerNL

591e1598b3.png

Ethernet kabel is aangesloten op een USB poort, want de ethernet ingang van mijn laptop gaat tot 100 Mbps :cheesy:

Edit: Dit bericht zat ooit in de Plaats hier je Zakelijke snelheidstest resultaten topic. Iemand heeft er een nieuwe topic van gemaakt. Geen idee waarom.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Zo heb ik er ook een van startech en die haalt gewoon gb (usb3).
 
@Creative Solution. Ik ben als voormalig netwerkbeheerder misschien wat flauw over allerlei niet gestandaardiseerde prut. Dit is geen ethernetkabel maar een adapter. Ik heb vaak problemen gezien met dergelijke adapters, maar vaker met de speciale driver die nodig is. Ook bij een upgrade van het operating system blijkt die vaak niet in een nieuwere versie beschikbaar, zodat de adapter ineens onbruikbaar kan worden. Ik zou die extra 20 Mbps maar laten voor wat het is en met een standaard kabel een solide 100 Mbps verbinding tot stand brengen.

Gert
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Daar gaat het verder niet om en leuk dat je wat met netwerken te maken hebt gehad... feit blijft... het past. Of het nou een appel of een peer is :)
 
@Creative Solution. Ik ben als voormalig netwerkbeheerder misschien wat flauw over allerlei niet gestandaardiseerde prut. Dit is geen ethernetkabel maar een adapter. Ik heb vaak problemen gezien met dergelijke adapters, maar vaker met de speciale driver die nodig is. Ook bij een upgrade van het operating system blijkt die vaak niet in een nieuwere versie beschikbaar, zodat de adapter ineens onbruikbaar kan worden. Ik zou die extra 20 Mbps maar laten voor wat het is en met een standaard kabel een solide 100 Mbps verbinding tot stand brengen.

Gert

Op de FastEthernet poort van mijn laptop zat het steeds te schommelen tussen 60 en 80 Mbps. Vandaar dat ik zo'n adapter heb aangeschaft. Ik ben er zeer tevreden mee. En het is niet alleen voor die 20 Mbps extra. Ik gebruik het ook lokaal om (grote) bestanden uit te wisselen met andere apparaten. Mijn laptop heeft wellicht geen usb 3.0 poort, maar 480 Mbps is toch een stuk sneller dan 100 Mbps. ;)
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Terug
Bovenaan