• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

lan-verbinding uit- en inschakelen

  • Onderwerp starter Onderwerp starter FASEMC
  • Startdatum Startdatum
F

FASEMC

Het komt bij mij regelmatig voor dat nadat ik mijn pc opstart er geen internet verbinding is omdat een netwerkkabel niet goed aangesloten zou zijn ( dat is ie wel ).

Er is in principe niet heel veel aan de hand want als ik naar netwerkverbindingen ga en de verbinding uitschakel en weer inschakel is de verbinding direct weer terug. Mijn vriendin zit ook wel eens achter mijn pc en ik denk dat ze niet precies weet wat ze moet doen als dit gebeurt. ( zal het haar wel es uitleggen hoor )

Mijn eigenlijke vraag is :

Is dit algemeen bekend en ligt het aan chello/UPC of ligt het aan mijn kant en staat een bepaalde instelling niet goed??

Mijn verbinding val niet weg ofzo terwijl ik bezig ben maar wel na het opstarten dus...

tis maar een beetje vervelend maar heft iemand een oplossing ?

Bedankt
Pieter

(force 100 half duplex, arris modem, extreme, digit TV, telefonie )
 
kijk eens naar je leasetijden, wellicht zijn die nogal kort. Zit er een vaste tijd tussen of verschilt het steeds?
 
ik moest hem vandaag weer handmatig inschakelen en hij is geldig van 11-4 16:48 tot 14-4 16:48.
 
Ik heb dit niet,en staat bij mij op autosense.
Zal aan je moederbord liggen denk ik.
 
Probeer eens netwerkkaart reinstall of de drivers opneiwu installeren. mn broer had dat ook wel eens maar na nieuwe drivers install was het weer goed.
 
Check je NIC, check je UTP kabel, reinstall je NIC, probeer een Linux Live cd...

Het lijkt op een lokaal probleem, meestal lossen een van deze stappen het probleem op.
 
Terug
Bovenaan