• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Lagg in games

  • Onderwerp starter Onderwerp starter superiorgg
  • Startdatum Startdatum
S

superiorgg

Hallo,

sinds ongeveer 3 weken heb ik mijn modem 2 keer opnieuw moeten opstarten omdat ik tijdens het spel lagg spikes heb.
Mijn ping is volgende Speedtest.net ~11ms en in het spel is mijn ping ook niet boven de 40.

Wanneer ik de modem opnieuw opstart is het probleem verholpen. De modem staat in BRIDGE mode en daarachter heb ik een Asus RT-N66U.

Ik gebruik nog de Cisco EPC3925 modem van UPC.

Is het verstandig om contact op te nemen met UPC? Het gebeurt niet heel erg vaak, maar het zou naar mijn mening niet moeten voorkomen.

Wellicht iemand die een gelijksoortig probleem heeft gehad?

Alvast bedankt voor je reactie.

MVG
João
 
het kan zijn dat apparaten op je router zijn aangesloten (ook bedraad) die op de achtergrond blijven "lopen" ook al staan ze in standby. Denk aan een XBMC speler, bijv.

Latency bij een kabelboer is iets slechter dan bij een glasboer, maar mag over het algemeen niet teveel klachten geven. Ik kan wel aangeven dat sinds ik "bedraad" game, ik geen last meer heb van latency.
 
Bij veel traffic of kleine pakketten kunnen apparaten soms "verzuipen", dan helpt alleen resetten; vaak word dat veroorzaakt door peer to peer verkeer! Vandaar dat je vaak bij n internet helpdesk hoort dat je eerst even de stekkers overal uit halen mag..
 
Terug
Bovenaan