• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Lage snelheid. Capaciteitsproblemen?

  • Onderwerp starter Onderwerp starter skunkz
  • Startdatum Startdatum
S

skunkz

yep en zodra het 00:00 uur wordt gaat alles weer normaal... ik heb een donkerbruin vermoeden dat Ziggo dezelfde strategie toepast als upc destijds met het afknijpen van de verbindingen... nou ja binnenkort glasvezel hier, dus dan wordt het spannend voor ziggo (m/v)
 
Nou zal ik me ook maar melden hier...
Heb zo snel even geen speedtest bij de hand, maar de laatste week ligt mijn gemiddelde snelheid rond de 130Mbps (varieert tussen de 110 en 150), terwijl ik een 200Mbps verbinding zou moeten hebben.
(En ja, ik heb een gigabit netwerk in huis liggen, probleem is ook vorige week ongeveer begonnen schat ik)

Vanavond eens een paar speedtests doen...

Kan ik Ziggo hierover aanspreken?
Als reden langdurig ondermaatse prestaties slechts 60% van de snelheid?)
 
Ja hoor, je kan ze prima over aanspreken, ik zit met dezelfde issue, de ene dag erger dan de andere en soms helemaal geen problemen zelfs op piekuren. Het is heel raar en ik heb al met Ziggo gebeld, ze zijn aan het monitoren. Over een paar dagen misschien meer of niet. De medewerker zei in het begin gelijk "als je snelheid boven de 100mbit is dan is er niets aan de hand". Je moet je niet laten misleiden door dit soort uitspraken, wel eerst even controleren dat er niet iets aan jouw kant van de verbinding is :)
 
Ziggo mag niet knijpen dat zullen ze dus ook niet doen, is gewoon overvolle coax sigment, let wel je deelt maar 800mbit met 600a800 modems in je wijk en als er dan even een paar met 200mbit zitten tedownloaden tja dan hou je weinig bandbreete meer over.
 
Inderdaad @Devil-Strike.net en zijn HB SMT-G7400 kan natuurlijk maar 8 downstreamchannels aan. Met de SMT-G7401 zou het leed wat verzacht kunnen worden door de mogelijkheid om 16 downstreamchannels te gebruiken. Als er in zijn gebied natuurlijk 16 downstreamchannels beschikbaar zijn. Hier heeft het tot eind oktober 2015 geduurd, maar we hebben eindelijk 16 downstreamchannels (netwerkonderhoud) en de capaciteitsproblemen waren na 6 (!) maanden eindelijk niet meer waarneembaar.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Dus in basis er zou iets moeten gebeuren voordat de 200mbit gebruikers geen issues meer hebben.
Makes sense, denk ik zo.
Maar hoe erg zou het moeten worden voordat Ziggo in actie komt? :)
 
Devil-Strike.net zei:
Ziggo mag niet knijpen dat zullen ze dus ook niet doen, is gewoon overvolle coax sigment, let wel je deelt maar 800mbit met 600a800 modems in je wijk en als er dan even een paar met 200mbit zitten tedownloaden tja dan hou je weinig bandbreete meer over.
skunkz zei:
Ja hoor, je kan ze prima over aanspreken, ik zit met dezelfde issue, de ene dag erger dan de andere en soms helemaal geen problemen zelfs op piekuren. Het is heel raar en ik heb al met Ziggo gebeld, ze zijn aan het monitoren. Over een paar dagen misschien meer of niet. De medewerker zei in het begin gelijk "als je snelheid boven de 100mbit is dan is er niets aan de hand". Je moet je niet laten misleiden door dit soort uitspraken, wel eerst even controleren dat er niet iets aan jouw kant van de verbinding is :)

Sinds mijn geweldige upgrade naar 200 mbit jaren geleden, ben ik voor de toekomst voorbereid, waar ik eerst een stabiele snelheid had van 150 mbit, ging deze naar de geweldige 30 tot 110 mbit, uitteraard heb ik 100 maal hierover geklaagd.
Maar tja ze konden er niks aandoen, er werd mij gevraagd om al mij buren te vragen of deze ook wilde klagen.
Snachs om een uur of 4 haal ik wel de 200 mbit.
Dus infeite betaal ik teveel al jaren, en nee ze doen er geen zak aan je kan bellen tot je een ons weeg.
 
Ik ga de komende week (vanaf maandag als de kerstdrukte over is :) ) eerst maar eens wat monitoren.
Ik ga trachten 4 dagen lang 2 maal per dag een speedtest te doen, rond 10:00 en rond 17:00, en misschien nog wel een derde rond 22:00
Vervolgens dit maar eens naar Ziggo sturen en kijken wat ze er aan kunnen doen.
Helaas heb ik persoonlijk midden op de dag weinig aan volle snelheid :P
 
Terug
Bovenaan