• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Lage snelheden na dagen goed gebruik

  • Onderwerp starter Onderwerp starter lassie
  • Startdatum Startdatum
L

lassie

Hallo allemaal,

Ik ben tot de conclusie gekomen dat er iets niet goed is met mijn UPC verbinding/modem. Ik ben een paar weken geleden overgestapt van 16mb naar 25 mb internet. Ik heb nog altijd mijn eerste modem "aris tm402b".

Het probleem is als volgt, als mijn modem een reset geef dan werkt deze echt super lekker 25mb snelheid niks om op aan te merken. Als ik een paar dagen later weer eens een filmpje wil downloaden dan blijkt dus dat de snelheid niet meer vooruit te branden is. na een korte reset van de modem vlieg ik weer over het internet maar dit is dan weer voor een paar dagen waarna ik weer terug val in het zelfde verhaal zoals hierboven.

Ik blijf nu dus telkens de modem resetten wat toch wel vervelend begint te worden. heeft er iemand hier een idee waar dit aan kan liggen? Knijpt UPC of ligt het aan de modem met bepaalde buffers ofzo?

alle tips en wijsheden zijn welkom.
 
Je gebruikt een router, die kan ook het probleem veroorzaken.
Eigenlijk zou je de computer een paar dagen rechtstreeks aan de modem moeten aansluiten, zonder router, zodat je weet of het aan de modem, of de router ligt.
Je kunt bij opnieuw optreden van het probleem eens proberen de router te resetten ipv de modem en kijken of dat ook helpt. In tegenstelling van de modem kun je je router wel een keertje compleet resetten en opnieuw instellen, zelfs evt van nieuwe firmware voorzien.
 
als het probleem zich voor doet heb ik al eens de router alleen een reset gegeven. dit hielp verder niks. Verder is op de snelheidsverhoging na niets veranderd aan de opstelling. kan het dan toch nog zo zijn dat de router het probleem kan veroorzaken?

ik gebruik al langere tijd de laatste versie van dd-wrt voor de router.

verder als ik het probleem heb en ik reset alleen de modem dan is alles weer ok. zonder de router te resetten.
 
Oké, dat wijst richting modem.
Ik kan mij echter niet herrinneren ooit een bericht gelezen te hebben dat dit een Arris modem probleem is.
Ik lees wel meer berichten van mensen, met diverse modems, die ook regelmatig hun modem moeten resetten om de snelheid te halen.
Het lijkt eerder iets in het netwerk te zijn.

Ik denk dat je het beste UPC kunt bellen en het probleem doorgeven.
 
Terug
Bovenaan