L
lassie
Hallo allemaal,
Ik ben tot de conclusie gekomen dat er iets niet goed is met mijn UPC verbinding/modem. Ik ben een paar weken geleden overgestapt van 16mb naar 25 mb internet. Ik heb nog altijd mijn eerste modem "aris tm402b".
Het probleem is als volgt, als mijn modem een reset geef dan werkt deze echt super lekker 25mb snelheid niks om op aan te merken. Als ik een paar dagen later weer eens een filmpje wil downloaden dan blijkt dus dat de snelheid niet meer vooruit te branden is. na een korte reset van de modem vlieg ik weer over het internet maar dit is dan weer voor een paar dagen waarna ik weer terug val in het zelfde verhaal zoals hierboven.
Ik blijf nu dus telkens de modem resetten wat toch wel vervelend begint te worden. heeft er iemand hier een idee waar dit aan kan liggen? Knijpt UPC of ligt het aan de modem met bepaalde buffers ofzo?
alle tips en wijsheden zijn welkom.
Ik ben tot de conclusie gekomen dat er iets niet goed is met mijn UPC verbinding/modem. Ik ben een paar weken geleden overgestapt van 16mb naar 25 mb internet. Ik heb nog altijd mijn eerste modem "aris tm402b".
Het probleem is als volgt, als mijn modem een reset geef dan werkt deze echt super lekker 25mb snelheid niks om op aan te merken. Als ik een paar dagen later weer eens een filmpje wil downloaden dan blijkt dus dat de snelheid niet meer vooruit te branden is. na een korte reset van de modem vlieg ik weer over het internet maar dit is dan weer voor een paar dagen waarna ik weer terug val in het zelfde verhaal zoals hierboven.
Ik blijf nu dus telkens de modem resetten wat toch wel vervelend begint te worden. heeft er iemand hier een idee waar dit aan kan liggen? Knijpt UPC of ligt het aan de modem met bepaalde buffers ofzo?
alle tips en wijsheden zijn welkom.