• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Lage downloadsnelheid hoge uploadsnelheid

Status
Niet open voor verdere reacties.
X

Xaphier

Hallo,

Sinds al maanden. En ondertussen bijna een jaar. Hebben wij thuis problemen met het internet. Het is, dat er een hele lage download snelheid is (9.81 Mb/s), tegenover een normale uploadsnelheid (5.6 Mb/s).

Ik had al naar de klantenservice gebeld, en er is ook al een monteur van Ziggo langs gekomen. En volgens ziggo was het een probleem met de kabel naar het huis toen. Deze is afgelopen vrijdag dus ook netjes vervangen.

Alleen nu is het probleem nog steeds niet opgelost. De down,- en uploadsnelheid zijn nog precies hetzelfde. En om de zoveel tijd valt internet simpelweg weg. Via "CMD -> ping www.google.com -t" geeft hij dan ook aan: Request Timed out.

Dit begint nu heel erg vervelend te worden. Ook aangezien ik vaak games host.

Ik heb een router-achter-router opgesteld. Ook als ik de router weg haal, blijft het probleem zich voordoen.
De router die ik heb, is een Cisco router (WRT 320N), en de modem is een Ubee. Verder zit er een kabel van 10 meter tussen (Cat5E) van de modem naar de router. Aangezien de modem diep in de kelder staat, en de router boven bij de meterkast staat. Het ip is vrijgegeven via het Mac adres in Static IP, en via DMZ host.

Maar ook maakt dit weinig verschil uit. Ik heb ontvangst met de modem, en teven zit ik hieribij dat de download snelheid veel lager is, terwijl de upload snelheid, ondanks al het beton, nog steeds 5.6 Mb/s is.

Heeft iemand een idee wat er weer aan de hand zou kunnen zijn? En waarom mijn download snelheid zo extreem laag is en mijn uploadsnelheid gewoon normaal?

Alvast bedankt!
 
hallo, ik las net je probleem met je internet en ik wilde daarover zeggen dat ik hetzelfde probleem heb gehad. Ik had namelijk dezelfde router (en iemand anders die ik ken ook) en op een gegeven moment ging de snelheid steeds meer naar beneden, waardoor ik genoodzaakt was de router te resetten. Ik heb sinds een paar maanden een andere router in huis staan en tot nu toe doet het probleem niet meer voor. Ik las dat je geprobeerd had te kijken zonder router. Had ik ook gedaan, ik heb toen wel alleen het stroom er niet vanaf gehaald, daardoor kon ik zien dat het door de router kwam, want direct op de modem had ik de juiste snelheid. Op kieskeurig las ik toen trouwens ook een aantal berichten van mensen die last hadden met dezelfde router.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan