lage download snelheid, normale upload snelheid

Status
Niet open voor verdere reacties.
A

Almost

Wij hebben nooit normaal internet gehad, er waren altijd wel problemen met Ziggo, maar de laatste tijd is de situatie zoals nu: een lage download snelheid met een normale upload snelheid.
ik gebruik een powerline voor mijn internet, en als alles goed gaat, heb ik een downlaod snelheid van ongeveer 60 Mb/s, volgens speedtest.net
de laastet weken ben ik niet boven de 20 uit gekomen, en de laatste dagen niet boven de 10.
Soms valt het internet gewoon uit, en heeft het hele huis geen internet, waarna het weer gaat werken.
de powerline zegt dat hij 50 MB/s binnen krijgt, maar ik krijg nog geen 10 binnen.
af en toe daalt de snelheid zo erg dat het niet meer te meten is, maar mijn upload snelheid blijft altijd normaal, rond de 5,50 Mb/s, en het gekste is, dat ik wel gewoon kan blijven gamen, zonder al te veel problemen, maar een youtube video op 240p afspelen lukt niet.

als het goed is ligt het niet aan mijn computer, hijs is net een half jaar oud en doet het nog steeds heel goed.

Ik heb de Ubee uvw3200 router, en de D-link DHP-500AV powerline.

heeft iemand enig idee wat er aan de hand zou kunnen zijn, want het is erg triest als ik soms op 1/120ste zit van wat mogenlijk is

een screenshot van een speedtest, eerder vandaag: https://puu.sh/2VY2h
 
Wij hebben nooit normaal internet gehad, er waren altijd wel problemen met ziggo, maar de laatste tijd is de situatie zoals nu: een lage download snelheid met een normale upload snelheid.
ik gebruik een powerline voor mijn internet, en als alles goed gaat, heb ik een downlaod snelheid van ongeveer 60 Mb/s, volgens speedtest.net
de laastet weken ben ik niet boven de 20 uit gekomen, en de laatste dagen niet boven de 10.
Soms valt het internet gewoon uit, en heeft het hele huis geen internet, waarna het weer gaat werken.
de powerline zegt dat hij 50 MB/s binnen krijgt, maar ik krijg nog geen 10 binnen.
af en toe daalt de snelheid zo erg dat het niet meer te meten is, maar mijn upload snelheid blijft altijd normaal, rond de 5,50 Mb/s, en het gekste is, dat ik wel gewoon kan blijven gamen, zonder al te veel problemen, maar een youtube video op 240p afspelen lukt niet.

als het goed is ligt het niet aan mijn computer, hijs is net een half jaar oud en doet het nog steeds heel goed.

Ik heb de Ubee uvw3200 router, en de D-link DHP-500AV powerline.

heeft iemand enig idee wat er aan de hand zou kunnen zijn, want het is erg triest als ik soms op 1/120ste zit van wat mogenlijk is

een screenshot van een speedtest, eerder vandaag: https://puu.sh/2VY2h

Hallo,

exact hetzelfde probleem hebben wij sinds deze week ook last van. (evenals een vriend van mij). De internet snelheid varieert van 60 to 0 en dan weer 60. Ik durf met recht te zeggen dat er iets bij Ziggo aan de hand is aangezien er hier in huis letterlijk niets veranderd is qua hard- of software. Tot nu toe heb ik vanaf dat ik Ziggo heb naar volle tevredenheid altijd gedownload maar nu is het echt mis. Zelfs als ik kijk op speedtest.ziggo.nl dan komt het meten van de downloadsnelheid niet door de test heen omdat de snelheid tijdens het meten gewoon in elkaar zakt.
Is er iets aan de hand bij Ziggo?
 
Aangezien jullie in totaal ander gebied van Nederland wonen lijkt me niet hetzelfde aan de hand te zijn. Ook schrijft CharlyB666 dat hij exact hetzelfde heeft, houdt dat in dat er ook exact dezelfde opstelling met powerline ethernet gebruikt wordt ?

@Almost: het is belangrijk eerst uit te zoeken waar het probleem optreedt. Probeer eens direct op het modem met een kabel, zodat je kunt zien of het in modem of in powerline optreedt.
 
Aangezien jullie in totaal ander gebied van Nederland wonen lijkt me niet hetzelfde aan de hand te zijn. Ook schrijft CharlyB666 dat hij exact hetzelfde heeft, houdt dat in dat er ook exact dezelfde opstelling met powerline ethernet gebruikt wordt ?

@Almost: het is belangrijk eerst uit te zoeken waar het probleem optreedt. Probeer eens direct op het modem met een kabel, zodat je kunt zien of het in modem of in powerline optreedt.

Zucht, ik zeg duidelijk "exact hetzelfde probleem". Houdt dit automatisch in dat mijn opstelling hetzelfde is?!!
 
Hallo,

exact hetzelfde probleem hebben wij sinds deze week ook last van. (evenals een vriend van mij). De internet snelheid varieert van 60 to 0 en dan weer 60. Ik durf met recht te zeggen dat er iets bij Ziggo aan de hand is aangezien er hier in huis letterlijk niets veranderd is qua hard- of software. Tot nu toe heb ik vanaf dat ik Ziggo heb naar volle tevredenheid altijd gedownload maar nu is het echt mis. Zelfs als ik kijk op speedtest.ziggo.nl dan komt het meten van de downloadsnelheid niet door de test heen omdat de snelheid tijdens het meten gewoon in elkaar zakt.
Is er iets aan de hand bij Ziggo?
Ik had laatst hetzelfde probleem ,toen is de router vervangen.
 
Zucht, ik zeg duidelijk "exact hetzelfde probleem". Houdt dit automatisch in dat mijn opstelling hetzelfde is?!!

Dat zou je wel denken, vandaar dat ik het maar even navroeg :wink: .

Het probleem zou bij de topic starter bijvoorbeeld aan zijn powerline internet koppeling kunnen liggen bijvoorbeeld. Bij jou misschien aan compleet iets anders, tenzij je ook die D-link DHP-500AV Powerline interface gebruikt. Dan is het niet zo handig om in hetzelfde topic te roepen dat jij exact hetzelfde probleem hebt. Tenminste als je dit bericht post om je probleem op te willen lossen. Je kunt dan altijd beter een eigen topic openen, tenzij je echt dezelfde oorzaak hebt, maar dat is in dit geval bijna niet vast te stellen. In elk geval is het handig om in een bericht te melden wat je al gedaan hebt om te onderzoeken aan welk deel van je internet verbinding het in elk geval niet ligt.

Bij snelheidsproblemen moet je altijd beginnen met een computer rechtstreeks met een netwerk kabel op het modem aan te sluiten en een snelheidstest bij https://speedtest.ziggo.nl te doen en tevens je signaal niveau's en errors van het modem te bekijken en het resultaat hier te melden. Als deze basis niet goed is en je hebt je bekabeling/versterkers/splitters gecontroleerd ligt het probleem meestal in je binnenkomende signaal of een ander probleem bij Ziggo.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan