• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

lag / timeout / ping pikes gamen.

  • Onderwerp starter DaveCharley
  • Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
D

DaveCharley

Beste,

Sinds kort heb ik het 150mbit abonnement van Ziggo in combinatie met de epc3928AD modem.
Nu heb ik met online gamen eens in de zoveel tijd lagspikes waarbij het lijkt of mijn ping tijdelijk omhoog schiet. Dit houdt aan voor een paar seconden en erna is alles weer goed. In die momenten is het helaas onmogelijk om normaal te spelen, vrij irritant dus.

Nou heb ik een ander topic gevonden met een gelijkwaardig probleem: https://ziggo-gebruikers.nl/forum/showthread.php?t=44816

Hier heeft diegene het opgelost door de modem in bridge modus te laten zetten en zelf een router er tussen gezet.

De verbinding is via UTP kabel.

Voor ik overhaast een router aan ga schaffen zou ik graag wat meer informatie willen vergaren of dit daadwerkelijk mijn probleem op gaat lossen.

Hier een MTR waar te zien is onder 'Worst' dat de ping om hoog schiet:
7g5vW.png


Dave
 
Beste,


Hier heeft diegene het opgelost door de modem in bridge modus te laten zetten en zelf een router er tussen gezet.

Dave, grappig, je bent niet de enige, met een heel dikke internet verbinding maar die throttled als een dolle. EN ik bne het met je eens dat je voor het dikste pakket mag verwachten dat basaal internet er zou mogen zijn. En het is werkelijk een gotspe dat je dus andere apparatuur MOET kopen en je geleverde apparatuur na tig keer overleg door de leverancier moet laten aanpassen op bridge stand. Als dat de oplossing is voor menig een probleem met internet van Ziggo, en dat lijkt het te zijn, dan moet Ziggo zich heel diep gaan schamen.

Het is natuurlijk van de zotte om iets (niet) te leveren, in het duurste maar ook goedkopere abonnement, na veel gehannes er achter komen dat het bij de leverancier ligt en die stelt voor dat je (echt) spul koopt en hun router voortaan gebruikt als een heel duur verloopplugje.

ik hoop dat jou probleem opgelost wordt en dat dat ook voor anderen, waaronder mijzelf, gaat gelden.

Ergo Ziggo regel dit zonder dat klanten extra geld moeten uitgeven op de infra van Ziggo werkend te krijgen, in het gedeelte van de infra die BIJ de leverancier behoort.

Echt het is net alsof er voor mijn deur een stuk weg ontbreekt en ik iedere dag door een kuil heen moet van 3 meter diep en dat de gemeente zegt, koop maar zand en stenen en vul het gat in onze straat.
 
Ik zie precies hetzelfde gedrag als ik dat progje even aanzet.

de klachten zijn bij mij onstaan omdat ik sinds een tijdje met mijn Xbox One online speel en dan tijdens FM5 lag heb, vrienden van mij ervaren dat en door de lagspike knallen die op mijn auto en zijn helemaal kaduk.

Als ik in mijn xbox ook naar de gedetailleerde connectie test kijk zie ik dat mijn ping boven de 150ms ligt... en wat ik ook doe, dit wordt niet minder. (andere kabel, poorten open, rechtstreeks op router aansluiten)

Mag ik vragen wat jij hebt gedaan om dit probleem bij Ziggo aan te kaarten? Ik ga sowieso wel even bellen en flink klagen :P

----------------------------EDIT
Heb gebeld en er blijkt iets mis te zijn met mijn verbindingsaansluiting, kortom zij zien dat er ruis op de lijn is en er komt vrijdag een monteur langs. Deze is een jaar geleden (ongeveer) ook al eens langs geweest voor hetzelfde euvel, maar daar had ik geen last van.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
@davecharley : het punt waarop je 100% loss krijgt ligt buiten het Ziggo netwerk ergens in de VS. Het IP daarvoor komt uit Atlanta volgens de geo IP-locator.
 
Net gebeld, blijkbaar was die gast van gisteren uit zijn nek aan het lullen:

Onderstaande vanavond maar eens proberen.

Hieronder de workaround door het eventueel oplossen van uw hoge pingtijden.

Verbreek alle connecties met de modem, zowel draadloos als bedraad (UTP kabel losnemen). De telefoonkabel en de CATV kabel mag wel verbonden blijven.
- Herstart de modem;
- Zodra de modem online is, kan er weer verbinding worden gemaakt met de modem;
- Log vervolgens in op de modem en schakel uPnP uit. Deze optie vind je via

geavanceerde instellingen>gateway>options>UPNP
 
Ik heb inmiddels al een tijdje een andere router en dat cisco ding in bridge modus laten zetten. Heb nu een TP link wdr3600 en heb helemaal nergens meer last van.

Ik heb het probleem niet aangekaart bij Ziggo, ik vond het niet waard om constant aan de lijn te komen met iemand die je vraagt of je de modem al aan en uit hebt gezet.

Zal in de loop der tijd nog wel een klachtenbrief versturen, kijken wat ze er op te zeggen hebben.
 
De ping spikes zijn nu weg in ieder geval.

Verstuurd vanaf mijn GT-I9300 met Tapatalk
 
Lag is ook weg!!!

Verstuurd vanaf mijn Nexus 7 met Tapatalk
 
Even een misschien domme vraag. Maar met gebruik van de ziggo apparatuur als bridge en een eigen router. Raak je dan niet de ziggo wifi buiten de deur kwijt? Ik bedoel dat als je in de buurt ergens bent dat je dan van ziggo openbaar imternet gebruik kan maken? Omdat las je het niet aanbied je het ook niet ontvangt?
 
Yep, als je je modem/router laat bridgen dan ben je het gebruik van hotspots kwijt. Uiteraard niet als je nog een modem (dus zonder router) gebruikt met een eigen router.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan