• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Laatste weken telkens weer plots trage verbinding

  • Onderwerp starter Onderwerp starter André Stelling
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
A

André Stelling

Ben je vrolijk iets aan t dl-en met zo'n 200 MB, dondert je verbinding nr beneden, ,ff snel Ziggo speedtest, en ja hoor van de 200 nog maar 7 !

Reboot helpt niet. Ok dan de modem/router steker er uit en weer in, en weer een reboot en ja hoor 200 weer terug.

En ja om op een heel antieke discussie terug te komen: ik heb de beste kabels en alles correct geconfigureerd. Alles ging lange tijd perfect maar de laatste weken 1 grote ellende. Hoe vaak moet ik die steker er per dag uitrukken om te resetten?

Zou het kunnen zijn dat ziggo met hun geadverteerde "supersnelheid" wij leveren het snelste inet voor de laagste prijzen, het toch niet echt aan kan en dus ponds ponds gewijze bepaalde regio's tijdelijk even afknijpen?
 
Zou het kunnen zijn dat ziggo met hun geadverteerde "supersnelheid" wij leveren het snelste inet voor de laagste prijzen, het toch niet echt aan kan en dus ponds ponds gewijze bepaalde regio's tijdelijk even afknijpen?

Dat denk ik niet, zeker niet als je snelheid na een reboot weer goed is.

Je kunt beter even je signaal niveau's en zo bekijken voordat je gaat rebooten, dus op het moment dat je snelheid 'laag' is. Misschien kun je daaraan iets zien. Als je op dat moment dan nog even de helpdesk belt kunnen die in je modem kijken of daar iets mis is. Misschien is je modem stuk of het signaal wat Ziggo levert niet in orde als de signalen achterblijven op dat moment.
Als je snelheid inzakt naar 7Mbit moet er toch behoorlijk wat aan de hand zijn.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan