smartguard21 zei:
Ik heb Highfrequency shielded kabels van de praxis in plaats van de gewone kabels die ze ook verkopen.
Wat is het verschil met Hirschmann? zijn deze slechter. Ik heb nu goed beeld, moet ik ze toch vervangen?
Als het beeld goed is en je geen problemen met je signaal hebt, is het onnodig nieuwe kabels te kopen.
Ik heb nog nooit specificaties van de kabel van de Praxis, Gamma etc gevonden er ik kan dus niet zeggen hoe goed of slecht ze zijn.
Als het in de toekomst nodig mocht zijn, dan kun je daarom beter het zekere voor het onzekere nemen en voor c12 (diverse fabrikanten), H125 (Belden) of nog beter Koka799 (Hirschman) gaan.
levdr zei:
Dit is de enige zin in je respons die ik begrijp! Want wat is een c12, wat betekent het? En geeft een kleiner getal bij c aan dat de kwaliteit (van wat het ook is dat die c aangeeft) afneemt, of juist niet (is c12 dus beter of slechter dan c6)? 't Is treurig, ik weet het...
C.. is een aanduiding van een type coaxkabels die aan bepaalde eisen voldoet betreffende de afscherming en nog een paar zaken.
Het getal erachter geeft de demping (verlies) per 100 meter aan, hoe lager dat getal, hoe lager de demping, maar ook hoe dikker de kabel. C12 is de standaard kabel (en dikte) voor thuis. C6 en C3 worden eigenlijk alleen door kabelmaatschappijen gebruikt voor verbindingen tussen de wijkkasten etc.
Voorbeeld:
C12 (doorsnede 7,0 a 7,5 mm) heeft een demping (verlies) van 12 dB per 100 meter
C6 (doorsnede 10,5 mm) heeft een demping (verlies) van 6 dB per 100 meter
C3 (doorsnede 17,5 mm) heeft een demping (verlies) van 3 dB per 100 meter