• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Kuro LX-508XD & HD DVR -> Crash bij National Geographic HD?!

  • Onderwerp starter Onderwerp starter zerox
  • Startdatum Startdatum
Z

zerox

Beste forumleden,

Sinds vanmiddag ben ik in het bezit van de HD DVR box welke ik uiteraard onmiddelijk heb aangesloten. Het e.e.a. is redelijk vlot gaan werken en natuurlijk was ik benieuwd naar de kwaliteit van Discovery HD en NG HD. Discovery zag er geweldig uit, maar toen ik zapte naar NG HD sprong het beeld op zwart en gebeurde er niets ... zappen naar de andere kanalen hielp niets, het beeld bleef zwart. Wel zag ik ik nog de info schermpjes van UPC bij elk kanaal maar dat was het dan ook wel. Het in standby zetten van de box hielp ook niet, pas na de stekker eruit te hebben getrokken had ik weer beeld. Maar dit gebeurt dus elke keer als ik naar NG HD zap ... NIET BEST! >:(

Ik heb uiteraard het e.e.a. geprobeerd te tweaken via het menu van de mediabox, maar helaas niets lijkt te helpen. De standen Auto, 720p of 1080i maken niets uit, elke keer treedt de zelfde 'crash op'. Overigens zegt mijn TV dat, als ik voor 720p kies in de mediabox, er toch een 1080i signaal binnenkomt ... vaag? Anyhow, mijn vragen zijn:

  • Heeft iemand met hetzelfde type TV ook deze problemen ondervonden en zo ja, is er ook een oplossing voor?
  • Kan de mediabox wel echt 720p uitspugen of is het toch stiekum 1080i zoals mijn TV aangeeft?

Ik heb de box aangesloten met de bijgeleverde HDMI kabel en ook nog via SCART. De media box staat op [TV plat], [RGB hoog] en ik heb dus zowel [Auto], [720p] als [1080i] geprobeerd.

Groet & vast bedankt,
Jose
 
zerox zei:
Overigens zegt mijn TV dat, als ik voor 720p kies in de mediabox, er toch een 1080i signaal binnenkomt ... vaag?

Is een bekende bug bij de Kuro's in combinatie met de UPC HDTV box.

De Kuro slikt om de één of andere reden het 720p signaal niet van de mediabox, en scaled dit
op eigen houtje op naar 1080i.

Ik weet niet precies hoe jouw LX508D reageert, maar alle andere HD-Ready Kuro's laten
een flikkerend beeld zien bij de 720p kanalen als je de mediabox op "auto" zet. Handmatig op 720p of 1080i
helpt, maar geeft een minder mooi beeld op veel kanalen. "Auto" is het mooist (bij de HD-ready's), maar gaat helaas niet.
 
Apple740 zei:
Is een bekende bug bij de Kuro's in combinatie met de UPC HDTV box.

De Kuro slikt om de één of andere reden het 720p signaal niet van de mediabox, en scaled dit
op eigen houtje op naar 1080i.

Ik weet niet precies hoe jouw LX508D reageert, maar alle andere HD-Ready Kuro's laten
een flikkerend beeld zien bij de 720p kanalen als je de mediabox op "auto" zet. Handmatig op 720p of 1080i
helpt, maar geeft een minder mooi beeld op veel kanalen. "Auto" is het mooist (bij de HD-ready's), maar gaat helaas niet.

Mja ik krijg dus helemaal geen beeld, zowel bij Auto, 720p als 1080i ... :'(
Het ergste is nog dat ik dan gelijk overal geen beeld meer heb ... en de box echt uit moet voor de boel weer werkt. En het is echt niet zo dat de Kuro 720p niet aankan, want via m'n BluRay speler gaat het prima.

HELP!
 
zerox zei:
En het is echt niet zo dat de Kuro 720p niet aankan, want via m'n BluRay speler gaat het prima.

HELP!

De Kuro heeft dit probleem met geen enkele andere mediabox, spelconsole of DVD/BR speler. Het probleem treedt
enkel op met de UPC mediabox.

De allernieuwste Panasonic plasma's laten ook al iets soortgelijks zien met de UPC mediabox.

Het vermoeden rijst dan ook, dat de UPC mediabox niet helemaal bug-vrij is in combinatie
met de allernieuwste HDMI 1.3 tv's.

Een oplossing is satelliet. Met mijn HDTV sat decoder heb ik geen enkel probleem met de Kuro.
 
zerox zei:
De media box staat op [TV plat], [RGB hoog] en ik heb dus zowel [Auto], [720p] als [1080i] geprobeerd.
Ik neem aan dat jij een 19:9 (breedbeeld tv hebt. Waarom zet je de mediabox dan op "plat".
Dat is de instelling om 16:9 te kijken op een 4:3 tv. Je moet bij een breedbeeld tv de mediabox op 16:9 zetten.

Dit zal trouwens geen invloed hebben op jouw probleem denk ik.
 
Apple740 zei:
De allernieuwste Panasonic plasma's laten ook al iets soortgelijks zien met de UPC mediabox.

De TS heeft er niks aan maar ik herken het probleem niet met m'n Pana 72PZ85, de niewste van Panasonic.
 
Arthur29 zei:
De TS heeft er niks aan maar ik herken het probleem niet met m'n Pana 72PZ85, de niewste van Panasonic.

Ok.

Ik refereerde naar dit probleem;

https://chelloo.nl/Ziggo/digitale-tv-hdtv/sinds-update-24-knippert-lg-50pc51-plasma-tv-met-hdtv-box-philips-zwart-t23786.0.html;msg272698#msg272698

Het is iets anders, maar enkel bedoeld om even aan te geven dat de HDTV-DVR met meerdere (nieuwe) type tv's problemen lijkt te hebben.
 
Moet trouwens 42PZ85 zijn, mijn excuses.

Vreemd man, vooral die post van jena, die heeft dezelfde tv als ik. Ik heb de HD DVR nu sinds donderdag en toch al heel wat uurtjes gekeken, en ik heb noch last van geluidsonderbrekingen noch heb ik last van een zwart flikkerend beeld. Heb net 2 uur lang Shooter gekeken op Film1 HD, nergens last van. Wel is het zo dat als ik aan het zappen ben, het wel eens 1 seconde kan duren voordat er beeld is. Maar nooit tijdens het kijken zelf.

Ik heb alleen problemen met On demand, maar dat hoort hier niet thuis.
 
Update:

Na de Scart kabel eruit te hebben getrokken en de instelling van [TV-plat] naar [Breedbeeld] te hebben gezet in de mediabox heb ik nu wel NG HD beeld .. phew :o. Ik zal nog proberen te achterhalen wat het probleem nou precies veroorzaakte maar vaag was het wel.

Anyhow, de flikkering en judder is er bij mij ook op [Auto] ook al is het niet heel storend moet ik zeggen. Maar toch maar op 1080i gezet en alles ziet er nu behoorlijk goed uit .. en het zapt wat sneller omdat er geen reso changes hoeven plaats te vinden.

Zal UPC en Pioneer toch maar op de hoogte brengen ...
 
Ik heb ook een kuro tv. bij mij zit er een onkyo versterker tussen middels HDMI. (model 875) Ik heb dit probleem niet. Ik heb de hdtv dvr op auto staan. Je zou denken dat het passthrough door de versterker moet gaan. Deze staat namelijk op 720p output namelijk.
 
Terug
Bovenaan