Z
zerox
Beste forumleden,
Sinds vanmiddag ben ik in het bezit van de HD DVR box welke ik uiteraard onmiddelijk heb aangesloten. Het e.e.a. is redelijk vlot gaan werken en natuurlijk was ik benieuwd naar de kwaliteit van Discovery HD en NG HD. Discovery zag er geweldig uit, maar toen ik zapte naar NG HD sprong het beeld op zwart en gebeurde er niets ... zappen naar de andere kanalen hielp niets, het beeld bleef zwart. Wel zag ik ik nog de info schermpjes van UPC bij elk kanaal maar dat was het dan ook wel. Het in standby zetten van de box hielp ook niet, pas na de stekker eruit te hebben getrokken had ik weer beeld. Maar dit gebeurt dus elke keer als ik naar NG HD zap ... NIET BEST!
Ik heb uiteraard het e.e.a. geprobeerd te tweaken via het menu van de mediabox, maar helaas niets lijkt te helpen. De standen Auto, 720p of 1080i maken niets uit, elke keer treedt de zelfde 'crash op'. Overigens zegt mijn TV dat, als ik voor 720p kies in de mediabox, er toch een 1080i signaal binnenkomt ... vaag? Anyhow, mijn vragen zijn:
Ik heb de box aangesloten met de bijgeleverde HDMI kabel en ook nog via SCART. De media box staat op [TV plat], [RGB hoog] en ik heb dus zowel [Auto], [720p] als [1080i] geprobeerd.
Groet & vast bedankt,
Jose
Sinds vanmiddag ben ik in het bezit van de HD DVR box welke ik uiteraard onmiddelijk heb aangesloten. Het e.e.a. is redelijk vlot gaan werken en natuurlijk was ik benieuwd naar de kwaliteit van Discovery HD en NG HD. Discovery zag er geweldig uit, maar toen ik zapte naar NG HD sprong het beeld op zwart en gebeurde er niets ... zappen naar de andere kanalen hielp niets, het beeld bleef zwart. Wel zag ik ik nog de info schermpjes van UPC bij elk kanaal maar dat was het dan ook wel. Het in standby zetten van de box hielp ook niet, pas na de stekker eruit te hebben getrokken had ik weer beeld. Maar dit gebeurt dus elke keer als ik naar NG HD zap ... NIET BEST!

Ik heb uiteraard het e.e.a. geprobeerd te tweaken via het menu van de mediabox, maar helaas niets lijkt te helpen. De standen Auto, 720p of 1080i maken niets uit, elke keer treedt de zelfde 'crash op'. Overigens zegt mijn TV dat, als ik voor 720p kies in de mediabox, er toch een 1080i signaal binnenkomt ... vaag? Anyhow, mijn vragen zijn:
- Heeft iemand met hetzelfde type TV ook deze problemen ondervonden en zo ja, is er ook een oplossing voor?
- Kan de mediabox wel echt 720p uitspugen of is het toch stiekum 1080i zoals mijn TV aangeeft?
Ik heb de box aangesloten met de bijgeleverde HDMI kabel en ook nog via SCART. De media box staat op [TV plat], [RGB hoog] en ik heb dus zowel [Auto], [720p] als [1080i] geprobeerd.
Groet & vast bedankt,
Jose
. Ik zal nog proberen te achterhalen wat het probleem nou precies veroorzaakte maar vaag was het wel.