Hallo.
Ik kamp met het zelfde probleem.
Ik ben er na wat zoeken achter gekomen dat het uit de HDD recorder komt.
Nee, zo kun je dat niet opvatten.
De box is met scart aangesloten op ext1, de recorder op ext2 van de tv(crt) en de box en recorder zijn ook met een scart verbonden. Als ik de scart van box naar recorder eruit haal is de toon weg.
Is er iemand die een antwoord cq oplossing heeft voor dit geintje.
Je hebt een lus gecreëerd waardoor het zaakje gaat genereren (rondzingen). Dat komt doordat de Samsung decoder input via AV2 doorstuurt als output via AV1 en je TV input via EXT1 weer uitstuurt als output via EXT2. Wat er dan gebeurt met een signaal is het volgende: BOX (AV1) --> TV (EXT1) --> TV (EXT2) --> DVD RECORDER --> BOX (AV2) --> BOX (AV1) en, zoals je ziet, we zijn rond!
De eenvoudigste optie is om niet drie, maar slechts twee SCART kabels te gebruiken om je box, recorder en TV met elkaar te verbinden. Dat kan als je DVD/HDD recorder (zoals te doen gebruikelijk) over twee SCART aansluitingen beschikt. Let wel op dat die twee SCART aansluitingen achterop je recorder
niet uitwisselbaar zijn: van deze twee SCART aansluitingen is er één die RGB input accepteert en één die RGB output levert. Raadpleeg hiervoor de handleiding van de DVD/HDD recorder, waarin meestal ook de aansluiting van een settopbox wordt beschreven.
De box is ook voorzien van twee SCART aansluitingen (AV1 en AV2), waarvan echter alleen AV1 RGB output levert. Laat aansluiting AV2 van de Samsung decoder ongebruikt en sluit het zaakje zo aan:
DECODER [AV1] ==== [RGB IN] DVD/HDD RECORDER [RGB OUT] ==== TV
Het RGB signaal van de Samsung decoder wordt nu doorgelust via de recorder naar de TV. Dat werkt ook als de recorder 'uit' staat (maar wel op het lichtnet is aangesloten). Zo kun je dus digitale televisie kijken, ook als de recorder niet wordt gebruikt, en ook digitaal uitgezonden programma's in goede (RGB) kwaliteit opnemen.