• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Krijg Synology als mailserver op UPC niet volledig werkend

  • Onderwerp starter Onderwerp starter arnoderuig
  • Startdatum Startdatum
A

arnoderuig

Ik wil mijn Synology-NAS zodanig inrichten dat mijn mail van mijn UPC-account (en andere) daarop automatisch wordt binnengehaald. Het is ook de bedoeling dat mail kan worden verzonden. Ik heb mailserver en mailstation op de NAS geinstalleerd. Het verzenden van mail gaat helemaal goed. Alleen het ontvangen van mail uit het UPC-account krijg ik niet werkend. Wie heeft dit wel werkend en wil mij mogelijk advoiseren?
 
In Mailstation kan je toch POP3 accounts ophalen?
Daar zou ik het zoeken.

Ik gebruik alleen MailServer en heb een eigen domein.
Alle bestaande POP3 mailboxen die ik heb gaan met een auto-forward naar mijn mail op het domein.
Met andere woorden: ik gebruik geen POP3 en weet dus ook niet precies hoe je dat moet instellen 8)
 
Ik eb ook gewoon een autoforward op de UPC accounts gezet naar mail op m'n domein. Werkt perfect met Synology-NAS.
 
Dank voor reacties.

Inderdaad is het mijn bedoeling de POP3-mail op te halen. Dat moet kunnen. Ik heb de volgens mij juiste gegevens ingevoerd. Ik heb echter geen eigen domein. Op andere sites zie ik veel problemen met een poort 25 die geblokkeerd zou zijn. Dat is volgens mij bij UPC niet het geval.
 
Bij mij werkt het prima.
pop3-server: pop3.upcmail.nl
pop3-poort: 110

instellen in mailstation bij instellingen tabblad pop3
 
arnoderuig zei:
Dank voor reacties.

Inderdaad is het mijn bedoeling de POP3-mail op te halen. Dat moet kunnen. Ik heb de volgens mij juiste gegevens ingevoerd. Ik heb echter geen eigen domein. Op andere sites zie ik veel problemen met een poort 25 die geblokkeerd zou zijn. Dat is volgens mij bij UPC niet het geval.

Poort 25 is SMTP, dus uitgaande mail.
 
Dank wederom voor de reacties. Ik heb nog steeds het gevoel dat ik de juiste instellingen gebruik. Maar helaas; het wil nog steeds niet werken. Ter toelichting meld ik nog wel dat ik een chello-adres heb (dus geen upcmail). Ik heb daar in de instellingen rekening mee gehouden zoals door UPC zelf wordt aangegeven (o.a. dus verwijzingen naar de juiste upc-mailservers).
 
Ik heb de standaardpoorten van de NAS allemaal opengezet (ik zie dat poort 110 daar o.a. bijzit). Ik heb zelfs even geprobeerd wat de reactie is als ik toegang toesta als niet aan de voorwaarden wordt voldaan. Ook dat lijkt niet de oorzaak te zijn.

Even terug naar een eerdere reactie. Er werd door enkelen opgemerkt dat het bij hun goed werkt. Zij maakten gebruik van een eigen domein. Ik meldde al eerder dat ik zelf geen eigen domein heb. Kan het daar oiets mee te maken hebben.
 
Terug
Bovenaan