• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Krijg storing niet weg

  • Onderwerp starter 12rodigan
  • Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
1

12rodigan

Sinds een aantal maanden had ik ineens van de een op de andere dag zeer slechte ontvangst. Ik heb 3 tv's aangesloten en alle 3 tv's hadden hier last van maar, de ontvangst op het verste punt het ergst. Zenders als Discovery World en National Geographic kon ik helemaal niet meer kijken.

BER was enorm hoog. Ik ging er dus vanuit dat het een probleem in mijn installatie moest zijn. Nieuwe aansluitingen gekocht van hoge kwaliteit en gemaakt. Versterker gekocht, het hielp allemaal niet of weinig.

Paar weken nog 1 poging gedaan door een echt goede / dure verdeler versterker te kopen. Kabels en aansluitingen nog eens goed nagekeken en verdomd. Het is echt veel beter geworden. Mijn signaalkwaliteit is 100 %, Signaalstatus is 61 % en BER is 0. En dat op de verste aansluiting.

En nu begint het weer slechter te worden. Van de week met voetballen was het echt een ramp op Nederland 1 dit keer. Blokjes en nog eens blokjes weer. Kijk je met de Info toets dan is echter de signaalkwaliteit, status en BER als boven beschreven.

Ik weet het niet meer. Is het nu tijd om contact met Ziggo op te nemen? Ik weet niet meer wat ik er zelf aan kan doen.

Postcodegebied 7414
 
Ik weet niet meer wat ik er zelf aan kan doen.

Postcodegebied 7414

Kijk nog even het doosje na waar de kabel je huis binnen komt.
Je zult niet de eerste zijn met een rotte aansluiting in het begin.....
 
Inderdaad... Bij mij was uiteindelijk de groene kabel welke de AOP inging niet goed. Deze is opnieuw gestript en aangesloten, et voila :) Al weer weken een perfect beeld op alle zenders in huis :)
 
Voor het vervangen van je AOP (hoofdaansluiting) kun je wel bij Ziggo terecht zij sturen je dan kostenloos een nieuwe toe als deze verouderd is of komen deze vervangen. Binnenhuisbekabeling is niet iets waar ziggo voor verantwoordelijk is. Makkelijke test om deze uit te sluiten, sluit 1 TV direct op je AOP aan zonder splitters, versterkers oid met een nieuwe kabel. Heb je dan nog een slecht / zwak signaal of hoge BER waardes, tijd om ziggo te bellen!!
 
Kleine nuance: die nieuwe kabel moet wel een kabelkeurmerk hebben om ziggo te laten komen.
 
Teveel versterken kan ook tot blokjes leiden. Op veel aansluitingen van Ziggo komt er al een hoog signaal binnen. 72dB op transportstreams is niet vreemd bij Ziggo.

Maar inderdaad test eens zonder iets er tussen direct met een Kabel Keur kabel op je AOP. Dan kun je uitsluiten of het aan Ziggo ligt of in huis.
 
12rodigan zei:
En nu begint het weer slechter te worden. Van de week met voetballen was het echt een ramp op Nederland 1 dit keer. Blokjes en nog eens blokjes weer. Kijk je met de Info toets dan is echter de signaalkwaliteit, status en BER als boven beschreven.

Ik weet het niet meer. Is het nu tijd om contact met Ziggo op te nemen? Ik weet niet meer wat ik er zelf aan kan doen.
Uit je verhaal blijkt overduidelijk dat er ergens een zwakke plek in je huisbekabeling zit.
Je zult verder moeten speuren, met als beloning dat als je de oorzaak vindt, je in de toekomst probleemloos kunt kijken.

Sluit eens een tv rechtstreeks aan op je AOP in de meterkast.
Ik verwacht dat het signaal er feilloos binnenkomt.
En dan weet jij meteen, dat het niet aan Ziggo ligt.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Zijn de problemen ontstaan na de laatste frequentiewisselingen? Ik heb namelijk ook problemen op Ned1 t/m 3, freq 698.000Mhz. Krijg steeds gedurende enkele seconden melding E32-48 en dan dus geen beeld. Heel irritant tijdens het WK.
 
Zijn de problemen ontstaan na de laatste frequentiewisselingen? Ik heb namelijk ook problemen op Ned1 t/m 3, freq 698.000Mhz. Krijg steeds gedurende enkele seconden melding E32-48 en dan dus geen beeld. Heel irritant tijdens het WK.
Dan moet je je bekabeling maar even bij lang en wellicht upgraden.
 
De bekabeling is gecontroleerd door een monteur, en deze heeft ook nieuwe aansluitingskast op de hoofdkabel aangelegd. Alles nagemeten door hem en zag er goed uit. Als de kabel slecht zou zijn, zou er sprake zijn van een continue verslechtering/storing. Het gebeurd nu onverwacht tijdens een haarscherpe uitzending, dan paar seconden geen beeld en geluid en de melding E-48-32. Waarna de uitzending weer haarscherp doorgaat
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan