• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

krijg LAN verbinding niet meer op 100mbit na overstap fiber power 60 nw modem

  • Onderwerp starter Onderwerp starter ppm
  • Startdatum Startdatum
P

ppm

Hallo allemaal,

Ik heb een probleem.
Ben overgestapt naar fiber power 60 (van 30) en heb een ander modem gekregen.
had eerst een arris en nu de thomson TWG 870 U
echter is mijn snelheid van 28 naar 9 mbit gegaan ! :o

Als ik in de status van LAN verbinding kijk staat de snelheid op 10mb, maar wat ik ook doe hij gaat niet naar de 100.

please help !
 
Probeer de modem is te resetten

En kijk ook eens je instellingen na van je lan adapter bij duplex dat deze niet op 10 mbps staat
 
hoi Melvin,

Heb diverse malen gereset ook de duplex en speed al diverse settings geprobeerd.... niks
 
Het kan zijn dat er problemen zijn in jou wijk met die router/modem

Heeft hij altijd wel op 100mbit gestaan voor dat je overstapte maar 60mbps
 
Bel even met de helpdesk en vraag om versnelde activatie.
dan ga je de geoie snelheid krijgen
 
De activatie ken inderdaad ook het probleem zijn

Je hebt tot 10 uur de tijd dus
 
melvintje zei:
Het kan zijn dat er problemen zijn in jou wijk met die router/modem
O-N-Z-I-N in het kwadraat.

Problemen in het netwerk (signaal) zullen NOOIT ertoe leiden dat er tussen het modem en de pc geen 100Mbps verbinding opgezet kan worden!

rejave zei:
Bel even met de helpdesk en vraag om versnelde activatie.
dan ga je de geoie snelheid krijgen
Sinds wanneer kan er met een niet-geactiveerd modem met 9Mbps gedownload worden? @ppm: je hoeft de helpdesk niet te bellen voor het activeren van het modem, dat kan het probleem niet zijn.

Welke speed&duplex settings heb je al geprobeed? Probeer eens 100Mbps half en full-duplex, en ook auto. Als dat ook niet helpt, dan zou je kunnen overwegen een andere UTP-kabel aan te sluiten.
 
Even voor de duidelijkheid:

WAN = UPC netwerk.
LAN = thuis netwerk.

73's Ton
 
Ook hier zie je weer dat het zich wreekt als een OP het forumprofiel niet/niet volledig invult. Zo kan ik me absoluut geen beeld vormen van wat de OP nu precies bedoelt met het volgende:

Als ik in de status van LAN verbinding kijk staat de snelheid op 10mb, maar wat ik ook doe hij gaat niet naar de 100.

Iemand met voldoende kennis van netwerken die zoiets zegt weet waarover hij het heeft. Bij de OP heb ik op dat punt zo mijn twijfels en ik vraag me dan ook af waar hij deze waarde precies afleest. Ook is mij niet duidelijk welk OS hij gebruikt. Al dat soort dingen geven mij steeds meer een machteloos gevoel: om de zaak goed te kunnen inschatten kost het je een aantal posts om precies te weten te komen wat nu precies het probleem is.

Ik denk dan ook dat ik een standaard post ga maken voor dit soort situaties: vul s.v.p. eerst je forumprofiel even in, anders haak ik af.
 
Terug
Bovenaan