• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Krijg je in voormalig UPC gebied ook een Humax iRHD 5300c?

Berichten
91
Internet
  1. Ziggo
Digitale TV
  1. Ziggo
Ik woon in ex-UPC gebied. Ik heb nu een simpele UPC-box zonder opname (Pace) als tweede mediabox in de slaapkamer, maar die begint na jaren trouwe dienst kuren te vertonen. De ontvangst is niet constant meer en er verschijnen steeds vaker blokken in beeld. Als test heb ik hem omgewisseld met de box in de kamer, maar ook hier blokt het ding. Conclusie: hij is aan vervanging toe.
En nu komt het:
Op de Ziggo site zie ik dat je nu als tweede box een Humax iRHD 5300c krijgt en op deze box kun je via USB een externe schijf aansluiten, zodat je op kunt nemen. Mijn vraag is nu: als ik opnames op een externe schijf maak met deze ontvanger, kan ik deze schijf dan naderhand aansluiten op een computer, zodat ik de opnames veilig kan stellen? Dit is namelijk mijn grootste bezwaar tegen de de huurboxen van UPC: je bent je opnames kwijt na wisseling van de ontvanger, omdat het maken van een backup onmogelijk is. Ik heb ook een Dreambox satellietontvanger en daarmee werkt het maken van een backup probleemloos. Op de externe schijf staan de opgenomen programma's gewoon als onversleutelde ".ts" bestanden. Wie heeft hier ervaring mee, want soms wil je een opname waar bijvoorbeeld een familielid in voor komt gewoon bewaren.
 
In "oud" UPC gebied kan je alleen kiezen voor de huurapparatuur van UPC. Dit heeft met de coderingen te maken. Die humax box ondersteunt alleen de coderen van "oud" Ziggo gebied en is daardoor hoogst waarschijnlijk niet te gebruiken in "oud" UPC gebied.
 
mf123_1 zei:
In "oud" UPC gebied kan je alleen kiezen voor de huurapparatuur van UPC. Dit heeft met de coderingen te maken. Die humax box ondersteunt alleen de coderen van "oud" Ziggo gebied en is daardoor hoogst waarschijnlijk niet te gebruiken in "oud" UPC gebied.

Dat is niet zo, aangezien overal ook de iredeto codering ingebruik is zou dit geen probleem mogen zijn.
 
Devil-Strike.net zei:
Dat is niet zo, aangezien overal ook de iredeto codering ingebruik is zou dit geen probleem mogen zijn.
Ooh oke weer wat geleerd ;).
Ik dacht dat het alleen in Oud Ziggo gebied kan, omdat er op ziggo.nl/welkom staat dat je in oud UPC geen eigen apparatuur kan gebruiken.
 
Meschien dat je het niet via officele weg kan halen, maar als je een irdeto kaartje op de kop kan tikken met abbo erop(kennis ofzo die in ziggo gebied woont) werkt het gewoon in upc gebied.

@JJdJ1984, wat probeer je nu tezeggen?
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Je maakt me niet wijs dat ze nieuwe klanten een humax box gaan geven die alleen irdeto ondersteund terwijl ze daar juist binnen afzienbare tijd vanaf willen. Is het niet zo dat deze box met een update ook overweg kan met de nagra 2/3 kaartjes?
 
Zou goed kunnen hoor anders via tunnel irdeto2 naar nagra, weet dat sommige sat aanbieders dat ook doen, maar hoe dat precies in zijn werk gaat zou ik niet weten.
 
Jantje51 zei:
Op de Ziggo site zie ik dat je nu als tweede box een Humax iRHD 5300c krijgt en op deze box kun je via USB een externe schijf aansluiten, zodat je op kunt nemen. Mijn vraag is nu: als ik opnames op een externe schijf maak met deze ontvanger, kan ik deze schijf dan naderhand aansluiten op een computer, zodat ik de opnames veilig kan stellen?

Momenteel de 5300 in gebruik voor free to cable. De disk wordt in EXT3 geformatteerd als je wilt opnemen. Bestanden kan je met FTP kopieren. Max Disk is trouwens 1 TB staat allemaal netjes in de manual van de 5300
 
Terug
Bovenaan