Allereerst weet ik niet helemaal in welk forum ik dit bericht zou moeten plaatsen maar omdat een technisch probleem aan de basis ligt, plaats ik 'm maar in "Digitale TV - Technisch". Mocht deze posting op een andere plek beter op z'n plaats zijn, dan neem ik aan dat het vanzelf wel door een mod verplaatst wordt.
Ik vind dat ik best geduldig ben geweest. Sinds de laatse firmware update (maaaaaanden geleden), kan ik een opname niet meer normaal pauzeren omdat hij vaker wel dan niet dan terugspringt naar het begin van de opname. De enige oplossing is dan vooruit te spoelen todat je bent aangekomen waar je gebleven was. Maar ja, als je box al een aantal uren op hetzelfde kanaal staat, moet je die uren dus doorspoelen - en daar wordt je niet vrolijk van.
En ben ik dan eenmaal aangekomen waar ik was, dan kan ik niet normaal kijken omdat het beeld om de paar seconden verspringt. Misschien dat anderen dit niet zo'n probleem vinden, maar ik (en de rest van mijn gezin) wordt hier gillend gek van.
Als ik hier de forums er op na sla, dan ben ik niet de enige met het probleem. Sterker nog, het schijnt een bekende bug te zijn. Ook UPC schijnt al geruime tijd op de hoogte te zijn van deze bug.
En daar komt nu mijn vraag vandaan. Volgens mij krijg ik niet waarvoor ik betaal (en waarvoor UPC adverteert). De functionaliteit is er wel, maar werkt dusdanig slecht dat het - in ieder geval voor mij - niet bruikbaar is.
Kan ik UPC hierop dan aanspreken? Dat ik een restitutie wil voor een deel van mijn abonnenmentskosten? Hoe groot dat deel dan zou moeten zijn weet ik niet, maar ik vind wel dat ik recht heb op eniger vorm van tegemoetkoming voor de ontbrekende functionaliteit. En dan praat ik niet over een gratis On Demand filmpje of zo, maar echt op een korting op mijn abonnementskosten.
Hoe denken jullie hierover?
Ik vind dat ik best geduldig ben geweest. Sinds de laatse firmware update (maaaaaanden geleden), kan ik een opname niet meer normaal pauzeren omdat hij vaker wel dan niet dan terugspringt naar het begin van de opname. De enige oplossing is dan vooruit te spoelen todat je bent aangekomen waar je gebleven was. Maar ja, als je box al een aantal uren op hetzelfde kanaal staat, moet je die uren dus doorspoelen - en daar wordt je niet vrolijk van.
En ben ik dan eenmaal aangekomen waar ik was, dan kan ik niet normaal kijken omdat het beeld om de paar seconden verspringt. Misschien dat anderen dit niet zo'n probleem vinden, maar ik (en de rest van mijn gezin) wordt hier gillend gek van.
Als ik hier de forums er op na sla, dan ben ik niet de enige met het probleem. Sterker nog, het schijnt een bekende bug te zijn. Ook UPC schijnt al geruime tijd op de hoogte te zijn van deze bug.
En daar komt nu mijn vraag vandaan. Volgens mij krijg ik niet waarvoor ik betaal (en waarvoor UPC adverteert). De functionaliteit is er wel, maar werkt dusdanig slecht dat het - in ieder geval voor mij - niet bruikbaar is.
Kan ik UPC hierop dan aanspreken? Dat ik een restitutie wil voor een deel van mijn abonnenmentskosten? Hoe groot dat deel dan zou moeten zijn weet ik niet, maar ik vind wel dat ik recht heb op eniger vorm van tegemoetkoming voor de ontbrekende functionaliteit. En dan praat ik niet over een gratis On Demand filmpje of zo, maar echt op een korting op mijn abonnementskosten.
Hoe denken jullie hierover?