• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Krijg ik nu wel of niet waar ik voor betaal?

Berichten
439
Allereerst weet ik niet helemaal in welk forum ik dit bericht zou moeten plaatsen maar omdat een technisch probleem aan de basis ligt, plaats ik 'm maar in "Digitale TV - Technisch". Mocht deze posting op een andere plek beter op z'n plaats zijn, dan neem ik aan dat het vanzelf wel door een mod verplaatst wordt.

Ik vind dat ik best geduldig ben geweest. Sinds de laatse firmware update (maaaaaanden geleden), kan ik een opname niet meer normaal pauzeren omdat hij vaker wel dan niet dan terugspringt naar het begin van de opname. De enige oplossing is dan vooruit te spoelen todat je bent aangekomen waar je gebleven was. Maar ja, als je box al een aantal uren op hetzelfde kanaal staat, moet je die uren dus doorspoelen - en daar wordt je niet vrolijk van.

En ben ik dan eenmaal aangekomen waar ik was, dan kan ik niet normaal kijken omdat het beeld om de paar seconden verspringt. Misschien dat anderen dit niet zo'n probleem vinden, maar ik (en de rest van mijn gezin) wordt hier gillend gek van.

Als ik hier de forums er op na sla, dan ben ik niet de enige met het probleem. Sterker nog, het schijnt een bekende bug te zijn. Ook UPC schijnt al geruime tijd op de hoogte te zijn van deze bug.

En daar komt nu mijn vraag vandaan. Volgens mij krijg ik niet waarvoor ik betaal (en waarvoor UPC adverteert). De functionaliteit is er wel, maar werkt dusdanig slecht dat het - in ieder geval voor mij - niet bruikbaar is.

Kan ik UPC hierop dan aanspreken? Dat ik een restitutie wil voor een deel van mijn abonnenmentskosten? Hoe groot dat deel dan zou moeten zijn weet ik niet, maar ik vind wel dat ik recht heb op eniger vorm van tegemoetkoming voor de ontbrekende functionaliteit. En dan praat ik niet over een gratis On Demand filmpje of zo, maar echt op een korting op mijn abonnementskosten.

Hoe denken jullie hierover?
 
a. je zou eens kunnen beginnen om UPC hierop aan te spreken ipv op fora en internet te neuzen?
b. je dient nml. UPC eerst tot 3 maal toe expliciet de kans te geven het probleem op te lossen.
c. kunnen ze dat in die 3 maal toe niet, dan zal door een onafhankelijk iemand bepaald dienen te worden wat de waarde is van deze functionaliteit in je abbo kosten.
d. Daarna kun je evt. pas recht claimen op de in c. bepaalde korting.
 
De regels voor claimen staan gewoon in de voorwaarden van UPC.
In vraag en antwoord is het ook terug te vinden: https://vragen.upc.nl/app/answers/detail/a_id/19/kw/vergoeding/r_id/100022
Hier staat onder andere:
U kunt aanspraak maken op een storingsvergoeding nadat de storing is verholpen. De gegevens van UPC zijn bepalend bij het vaststellen van de duur van een storing.

Ten eerste zal UPC nooit officieel toegeven dat er een probleem in de software zit. De mediaboxen worden zelfs gewoon omgeruild, wat natuurlijk zinloos is bij softwarefouten. Soms wordt er door UPC medewerkers in fora wel aangegeven dat er naar gekeken wordt of dat het bekend is dat er mogelijk een probleem is. Maar ik kan me niet herinneren ooit een officiële melding te hebben gezien van softwarefouten.
Daarnaast moet de storing verholpen zijn... en dat duur lang, heel erg lang.
En tenslotte gaat het maar om een klein deel van de dienst en hoe bepaal je daar de kosten van?
Dus ik wens je veel succes bij de te volgen procedure.

Ik ben zelf de onafgebroken stroom softwarefouten in de DVR/mediabox ook spuugzat. Helaas biedt de glasvezel hier nog geen DVR, dus overstappen is nog geen optie.
In plaats van vergoedingen zou ik liever zien dat UPC serieus werk gaat maken van het verbeteren van de software en het grondig testen van de software voor vrijgave. Ook zou openheid over de problemen niet misstaan.
 
Terug
Bovenaan