• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Krijg ik een nieuw modem bij snelheidsupgrade?

Berichten
1.384
Internet
  1. Ziggo
Digitale TV
  1. Ziggo
Ik ben enkele dagen geleden overgestapt naar een Alles in 1 pakket met 60 Mb internet. Nu heb ik nog 25 Mb. Mijn huidige modem is een Arris TM402B. Ik vraag me af of ik een nieuwe modem zal krijgen en zo ja welke? Of zou het niet nodig zijn?
 
Je krijgt een nieuw modem.

Welke dat gaat worden is nooit duidelijk.
Ik zou een Cisco krijgen maar kreeg toch eerst een Thomson.
Deze kon ik gelukkig omruilen voor een Cisco.
 
Oké, een nieuwe modem dus.
Waarom heb je liever een Cisco dan een Thomson Robert?
 
Thomson met draadloze functies valt bij zeer veel forum leden zwaar tegen.
Ik heb een prima draadloze router, Linksys WRT10N, en daar wilde ik niet vanaf.
Cisco is een "dom" doorgeefluik en die voldoet uitstekend!
 
Aha vandaar, duidelijk!
Nou, dan hoop ik maar dat ik ook een Cisco krijg. Ik heb een Airport Extreme van Apple achter m'n modem hangen en die voldoet uitstekend. En ik ben zeker niet van plan die in te ruilen voor een andere draadloze router/modem.
 
mokum64 zei:
Aha vandaar, duidelijk!
Nou, dan hoop ik maar dat ik ook een Cisco krijg. Ik heb een Airport Extreme van Apple achter m'n modem hangen en die voldoet uitstekend. En ik ben zeker niet van plan die in te ruilen voor een andere draadloze router/modem.

Grote kans dat je een Cisco EPC3212 krijgt. Dat is een combimodem incl. telefonie. Verder is dat, net als je huidige Arris, een dom modem in bridge mode. UPC is sinds een aantal weken gestopt met de uitgifte van de Thomsom modem/router. Slechts sporadisch zie je hier op het forum nog dat mensen een Thomson krijgen, waarschijnlijk zijn dat restpartijtjes die nog hier en daar in de magazijnen staan.
 
En als je toch een Thomson krijgt misschien even contact op nemen met webcare?
Zij kunnen dat eenvoudig herstellen, krijg je wel een Cisco.
 
Ik wacht het even af. Kreeg toevallig paar minuten geleden een email van UPC dat er een pakketzending onderweg is. Hopelijk met een Cisco modem erin! ;-)
En indien het een Thomson is zal ik zeker niet twijfelen om even contact op te nemen met een webcare medewerker: daar heb ik inmiddels erg goede ervaringen mee!
 
Cisco's zijn goede modems en stabiel. Hier op het forum kun je veel lezen
over het niet altijd goed werken van de Thomson modems en dat is niet alleen
internet maar ook telefoon. Bij de Cisco werkt bijde prima.
Hoe 'dommer' het modem des te stabieler deze is zo is te lezen van vele ervaringen.

Uh hoe dom... Welkom op dit forum trouwens hahaha.
 
Terug
Bovenaan