• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

krijg Humax IHDR-5200c niet geinstalleerd

Status
Niet open voor verdere reacties.
Berichten
9
Ik heb vandaag de Humax IHDR-5200c geleverd gekregen. Nu ben ik al een aantal uur bezig om deze aan te sluiten op mij tv en homecinemaset, maar ik krijg de installatiewizard niet op mijn scherm. Mijn tv (Samsung UE32C6700) geeft aan dat er een zwak of geen signaal is en dat de aansluiting van de antenne moet worden gecontrolleerd. Dat heb ik gedaan en ik heb zelfs een nieuwe kabel aangelegd, maar de melding gaat niet weg en kan de Humax dus niet installeren.
Kan dit aan mijn huisinstallatie liggen? Volgens ziggo had ik geen speciale aansluitingen nodig. Ik denk niet dat het aan de aansluitingen van de kabels kan liggen aangezien ik deze bijna 1-op-1 heb overgenomen van mijn oude Humax.
Ik heb een gewone 2gats kabelaansluiting in mijn huiskamer met daarop een splitter (Tratc-pdf 65) die is aangesloten op mijn ziggo modem (ubee EVW3200) en van waaruit mijn tv kabel naar de Humax loopt. Ik heb geen versterker.
Heeft iemand tips?
 
Op je TV de HDMI ingang selecteren waar je de decoder op aangesloten hebt.
 
Ik heb vandaag de Humax IHDR-5200c geleverd gekregen. Nu ben ik al een aantal uur bezig om deze aan te sluiten op mij tv en homecinemaset, maar ik krijg de installatiewizard niet op mijn scherm. Mijn tv (Samsung UE32C6700) geeft aan dat er een zwak of geen signaal is en dat de aansluiting van de antenne moet worden gecontrolleerd. Dat heb ik gedaan en ik heb zelfs een nieuwe kabel aangelegd, maar de melding gaat niet weg en kan de Humax dus niet installeren.
Kan dit aan mijn huisinstallatie liggen? Volgens ziggo had ik geen speciale aansluitingen nodig. Ik denk niet dat het aan de aansluitingen van de kabels kan liggen aangezien ik deze bijna 1-op-1 heb overgenomen van mijn oude Humax.
Ik heb een gewone 2gats kabelaansluiting in mijn huiskamer met daarop een splitter (Tratc-pdf 65) die is aangesloten op mijn ziggo modem (ubee EVW3200) en van waaruit mijn tv kabel naar de Humax loopt. Ik heb geen versterker.
Heeft iemand tips?
Sluit de humax eens aan rechtstreeks op de coaxkabel invoer van je woning en meet daar de signaalsterkte, kwaliteit en BER moet 0 zijn.

Als je dan voldoende Signaal hebt ligt het toch aan een connector (nazien) en of slechte kabel of de aansluiting bij de splitter.

Verder moet je bij installeren nauwgezet de instructies van Ziggo opvolgen.
Het makkelijkste is ze even te bellen, zij installeren de codenummers op afstand voor jou, kost alleen telefoonkosten en bij een Ziggo allin abonnement is dit zelfs ook nog gratis (1200). Ze zijn 's avonds tot 21:00 uur te bereiken en voor hun is het een fluitje van een cent.

Gerard.
 
Gerard,

bedankt voor de tips, maar het is me zelf net gelukt. Het ligt niet aan de kabelaansluitingen.
Ik heb eerst weer de ouderwetse scartaansluiting met scartadapter op de EXT RGB aansluiting van mijn tv aangesloten. Toen kreeg ik wel de wizard en heb ik alles ingesteld. En nu heb ik de scart weer weggehaald (op goed geluk) en krijg ik ook de kanalen te zien via mijn HDMI source. Zelfs mijn wifi werkt. Vraag me niet waarom, zal allemaal wel puur geluk zijn.
:frons:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan