T
tobbert1983
Hallo
Ik ben al twee dagen bezig om grabit werkend te krijgen maar het wil niet lukken. Ik gebruik grabit al jaren dus ik weet hoe ik alles moet instellen maar wat ik ook probeer met de instellingen ik krijg maar geen verbinding. Normaal gesproken krijg je een foutmelding als je in grabit een verkeerde paswoord invult of email adres maar ik krijg helemaal geen reactie. Als ik op full update group klik dan gebeurd er niets.
Twee weken geleden werkten grabit nog (wel langzame verbinding) maar omdat ik zo'n trage verbinding had met nieuwsgroepen heb ik toch maar een abo genomen op sunny usenet. Hier begon de ellende. Mijn inlog gegevens ontvangen van sunny en geprobeerd om grabit aan de praat te krijgen maar kreeg het niet voor elkaar. Daarna gekeken of grabit het wilde doen op mijn Ziggo account maar ook die werkt niet meer. Daarna newsleecher geprobeerd maar hetzelfde resultaat. Spotnet werkt wel gewoon met dezelfde settings die ik gebruikt voor sunny usenet.
Deze settings gebruik ik in grabit voor mijn ziggo account :
Profielnaam : Ziggo
Hostnaam : news.ziggo.nl (ook news.home.nl geprobeerd)
Accountnaam : *****@home.nl (ook zonder @home.nl geprobeerd)
Paswoord : ******* inloggen op mijn webmail werkt zonderproblemen dus het paswoord is correct.
Encrypted server uitgevinkt
Poort 119
4 verbindingen
change active group before downloading article uitgevinkt
Deze settings gebruik ik in grabit voor mijn sunny account :
Profielnaam : Sunny
Hostnaam : news.sunnyusenet.com
Accountnaam :email adres
Wachtwoord :*********
Encrypted server aangevinkt
Poort 563
10 verbindingen
change active group before downloading article uitgevinkt
Zoals ik al zei met deze settings werkt mijn sunny account wel met spotnet...
Ik bergijp er niets meer van. Zie door de bomen het bos niet meer :evil:
Hopelijk kan iemand mij helpen B.v.d
Ik heb net in spotnet mijn ziggo gegevens ingevult in plaats van mijn sunny usenet gegevens en hij verbind meteen zonder problemen... Waarom wil grabit of newsleecher niet werken met dezelde gegevens? Ik heb geen antivirus geinstalleerd staan en heb grabit toegevoegd in de lijst van mijn firewall dus dat moet geen probleem zijn. En mijn router kan het denk ik ook niet zijn want spotnet werkt gewoon over poort 563 en 119.
Ik ben al twee dagen bezig om grabit werkend te krijgen maar het wil niet lukken. Ik gebruik grabit al jaren dus ik weet hoe ik alles moet instellen maar wat ik ook probeer met de instellingen ik krijg maar geen verbinding. Normaal gesproken krijg je een foutmelding als je in grabit een verkeerde paswoord invult of email adres maar ik krijg helemaal geen reactie. Als ik op full update group klik dan gebeurd er niets.
Twee weken geleden werkten grabit nog (wel langzame verbinding) maar omdat ik zo'n trage verbinding had met nieuwsgroepen heb ik toch maar een abo genomen op sunny usenet. Hier begon de ellende. Mijn inlog gegevens ontvangen van sunny en geprobeerd om grabit aan de praat te krijgen maar kreeg het niet voor elkaar. Daarna gekeken of grabit het wilde doen op mijn Ziggo account maar ook die werkt niet meer. Daarna newsleecher geprobeerd maar hetzelfde resultaat. Spotnet werkt wel gewoon met dezelfde settings die ik gebruikt voor sunny usenet.
Deze settings gebruik ik in grabit voor mijn ziggo account :
Profielnaam : Ziggo
Hostnaam : news.ziggo.nl (ook news.home.nl geprobeerd)
Accountnaam : *****@home.nl (ook zonder @home.nl geprobeerd)
Paswoord : ******* inloggen op mijn webmail werkt zonderproblemen dus het paswoord is correct.
Encrypted server uitgevinkt
Poort 119
4 verbindingen
change active group before downloading article uitgevinkt
Deze settings gebruik ik in grabit voor mijn sunny account :
Profielnaam : Sunny
Hostnaam : news.sunnyusenet.com
Accountnaam :email adres
Wachtwoord :*********
Encrypted server aangevinkt
Poort 563
10 verbindingen
change active group before downloading article uitgevinkt
Zoals ik al zei met deze settings werkt mijn sunny account wel met spotnet...
Ik bergijp er niets meer van. Zie door de bomen het bos niet meer :evil:
Hopelijk kan iemand mij helpen B.v.d
Ik heb net in spotnet mijn ziggo gegevens ingevult in plaats van mijn sunny usenet gegevens en hij verbind meteen zonder problemen... Waarom wil grabit of newsleecher niet werken met dezelde gegevens? Ik heb geen antivirus geinstalleerd staan en heb grabit toegevoegd in de lijst van mijn firewall dus dat moet geen probleem zijn. En mijn router kan het denk ik ook niet zijn want spotnet werkt gewoon over poort 563 en 119.
Laatst bewerkt door een moderator:
yeah: