Krijg geen verbinding met modem

C

Cello

Hallo allemaal,

Na veel te zoeken op het forum heb ik helaas nog geen oplossing gevonden voor mijn probleem :(

Mijn PC is weggeweest naar een computerbedrijfje die er een nieuwe schijf plus wat extra geheugen erbij hebben gezet. De c-schijf (waarvan het systeem boot) is ongewijzigd.

Bij terugkomst van de pc merkte ik dat ik geen verbinding meer kreeg met het internet. Na gekeken te hebben bij mijn tcp/ip instellingen kwam ik tot de ontdekking dat er allerlei instellingen stonden die blijkbaar gelden bij het computerbedrijf. Ik heb vervolgens alles op automatisch gezet en de pc opnieuw opgestart. Ook een 5 minuten modemreset heb ik geprobeerd.

De PC is rechtstreeks aangesloten op de modem. Ik heb vanalles geprobeerd. Zelfs de helpdesk gebeld. Na een uur aan de lijn te hebben gehangen zei de telefonist "zoek maar iemand in de buurt die verstand van computers heeft; die lost het binnen een minuut op". Zo'n persoon ken ik helaas niet :(

Kan iemand mij helpen?

p.s. de gegevens van mijn modem etc die hiernaast zijn vermeld kloppen niet. Het was in ieder geval een motorola. Zodra ik dit thuis heb gecontroleerd pas ik het hier aan.
 
Topicstarter
Topicstarter
C

Cello

Is het trouwens mogelijk dat mijn macadres is veranderd? En hoe kan ik dit controleren?
 

01maniaxie

Forum Gebruiker
Berichten
1.783
Ipconfig /all

Maar goed dan moet je wel je oude adres weten.
Bel die zaak op en vraag of ze je netwerkkaart vervangen hebben? Of bij een onboard je moederbord vervangen is.

Of chello bellen en zeggen dat je een nieuwe netwerkkaart hebt. Dat ze je mac gebeuren vrij geven. Zodat je weer opnieuw moet aanmelden bij prov.upc.net. Je kan nu natuurlijk ook meteen naar die site gaan en proberen.

Krijg je trouwens wel een ip van je modem?
 
U

Upc Monteur 2

Denk dat je t ip moet release en renewen, dan moet die het juiste ip krijgen dus verbnding met t modem. Denk dat ze bij het bedrijf jou pc op hun netwerk hebben gehad en dat niet alles was vrijgegeven toen jij hem had opgehaald
 

J. de Boer

Forum Gebruiker
Berichten
2.958
Internet
  1. Ziggo
  2. Kabelnoord
Digitale TV
  1. Ziggo
Als je probeert op https://provisioning.upc.nl , heb je dan wel verbinding?
Zo ja, dan zit er waarschijnlijk een nieuwe netwerkkaart in, dus met een ander mac-adres.
Zo nee: Firewall?
Welk operating system? Indien Windows XP, dan zou de daartoe bestemde wizard het moeten fixen.
 
Topicstarter
Topicstarter
C

Cello

Hartelijk dank voor jullie input tot zover.

Ik ben alweer een behoorlijk eind verder en begin volgens mij te begrijpen wat er aan de hand is.

Mijn computer krijgt het ip nummer 62.194.231.210 Ik kan op die zogenaamde startpagina van chello komen door middel van het ip nummer 62.179.105.77 in te typen. (Het kan zijn dat ik nu even beide nummers door elkaar haal) Mijn conclusie hieruit is dat de connectie tussen mijn computer en de modem juist is. Het ipnummer wordt volgens mij toegewezen door het modem, aangezien hij af wijkt van de ip range die wordt gegeven door windows xp (via google gevonden).

Als ik kijk naar het modem dan zie ik dat alle lampjes branden met geen enkele uitzondering. Hieruit leid ik af dat ook de connectie tussen het modem en het internet in orde is.

Inmiddels heb ik het computerbedrijf gebeld en deze verzekerde mij dat er alleen een hdd en extra geheugen bij zijn gezet en er verder geen sprake is van andere aanpassingen op het gebied van hardware. De netwerkinstellingen zijn aangepast om testprogramma's te installeren i.v.m. geheugen en hdd. De reparateur is vergeten de instellingen terug te zetten blijkbaar.

Ik denk dat de volgende stap dan (zoals iemand hierboven ook al aan gaf) ik aan de gang moet met het vrijgeven van het macadres. Hoe doe ik dit zonder internet? Gewoon de helpdesk bellen of zo?

En hoe is het mogelijk geweest dat dit macadres is veranderd? Ik dacht dat deze vrijwel onveranderbaar waren :s ?

Bij voorbaat dank!
 
Topicstarter
Topicstarter
C

Cello

p.s. Ik heb Windows XP Professional, firewall is uiteraard uitgeschakeld net als de antivirussoftware :)
 
C

chrisje

maar je komt nu dus wel op de provisioningsite van chello?

dan gewoon even alle stappen doorlopen en het zou moeten werken,,maar t blijft een vreemd verhaal.

gevonden via google
?

even snel naar de buren op en neer gerend ?:P
 

Henno

Forum Gebruiker
Berichten
1.002
Internet
  1. Ziggo
Digitale TV
  1. Ziggo
Cello zei:
p.s. Ik heb Windows XP Professional, firewall is uiteraard uitgeschakeld net als de antivirussoftware :)

Die zou ik als de bliksem aan zetten, je pc is nu zeer waarschijnlijk al besmet door een worm...

gr, Henno
 
Bovenaan