• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

krijg geen digitale tv meer, alleen anoloog.

  • Onderwerp starter Onderwerp starter linda.p
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
L

linda.p

Ik heb een lg tv, die dus ook niet ondersteunt wordt door Ziggo en heb een alphacrypt smartcard. Een tijdje geleden was ned 2 verplaatst en sinds gisteren geen ned 3, discovery en canvas meer. Toen ben ik opnieuw automatisch zenders gaan afstemmen, maar ik krijg nu alleen nog maar analoge zenders! Ziggo gebeld, maar zelfs die kon mij niet helpen. Hij zei dat deze tv (omdat hij niet ondersteunt wordt door ziggo) problemen kan geven. Heb ik nu een tv waar ik helemaal nik meer aan heb, of kan iemand mij aub helpen? :cry:
 
Paki de handleiding van de tv indien nodig, pak de lijst van Ziggo die bij de smartcard of CI+ module zat.
Zoek in de tv handleiding digitale tv instaleren, ga naar het deel netwerkt frequentie. Voer hier de codes in van Ziggo.
Volg nu het stappenplan van de CI+ module.
Dus digitale tv instaleren, Zenders zoeken, CI+ module plaatsen, tv op standby tv weer aan, wachten Smartcard plaatsen.
Indien mogelijk zet bij de eerste stap analoge tv uit en zet de tv op alleen digitaal.
 
@TV Kijker: wel even de post lezen voor de advies geeft :wink:
Topic starter heeft geen CI+ CAM maar een TV met een CI slot waar hij een Alphacrypt CAM in heeft.

Probleem is dat Ziggo die weliswaar niet actief blokt in CI slots (zoals ze wel in CI+ slots doen), maar ook niet ondersteund. Gebruik is voor eigen risico. Als het niet werkt zal Ziggo je niet helpen.

Helaas heb ik geen oplossing, geen ervaring met Alphacrypt. Maar hopelijk voor TS reageren andere Alphacrypt gebruikers hier.

Overigens is de TV uiteraard niet waardeloos, decoder kopen en je hebt gewoon digitale TV.
 
Voor wat het waard is, bij mij (Omgeving Den Haag, Sony TV met CI slot en Alphacrypt CAM) werkt alles prima, en er zijn bij mij recent ook geen zenders verplaatst.

Het lijkt erop dat er iets mis gaat bij het zoeken van de zenders. Heb je de juiste gegevens ingevoerd (frequentie en netwerknummer)? Zie GebruikersHandleiding_DigitaleTV_v1.0b.

Nederland 1 zou je zowiezo moeten kunnen vinden en ontvangen, zelfs zonder dat de CAM in de TV zit. Deze zender wordt immers onversleuteld verstuurd door Ziggo.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan