• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

KPN in beroep tegen fusie Ziggo, verwijst naar sportrechten

Berichten
1.708
Internet
  1. KPN
  2. Ziggo
Digitale TV
  1. Ziggo
KPN is in beroep gegaan tegen de goedkeuring van de fusie van Ziggo en UPC Nederland. De EC gaf de goedkeuring op 10 oktober 2014. Dat blijkt uit het recente fixed income rapport over 2015 Q2 van Ziggo.

KPN verwijst naar de sportportefeuille van Ziggo. Mogelijk stuurt men aan op een wholesaleverplichting om deze ook op andere platforms, zoals IPTV en Digitenne, beschikbaar te krijgen.
Bron: https://www.telecompaper.com/nieuws/kpn-in-beroep-tegen-fusie-Ziggo-verwijst-naar-sportrechten--1099998

Zie ook: https://www.totaaltv.nl/nieuws/20678/kpn-in-beroep-tegen-overname-ziggo.html
 
zackary zei:
KPN moet niet zeuren want die fusie levert ze alleen maar meer nieuwe klanten op.

Nu misschien, maar KPN weet ook dat het ‘ik heb storing door de fusie’ sentiment zo wel weg is en dat Ziggo dan alle klanten weer terug gaat pakken en misschien wel meer als ze er achter zijn dat het gras niet groener is bij de buren. Maar dat iedereen bugs en slechte service momentjes hebben, dus ik snap wel dat ze deze fusie niet leuk vinden.
 
Naar mijn idee proberen ze op deze manier een sterkere positie te krijgen aan de onderhandelingstafel voor rechten van doorgifte. Met wat handjeklap kunnen ze het beroep laten vervallen, als er maar wat tegenover staat.
 
Het gaat hier niet om of het mag of niet(de fusie) daar kan kpn niets meer aan veranderen, maar gaat puur om de sport zender ziggo-sport als ik het zo uit de stukken begrijp. eu heeft al bepaald dat upc/ziggo film1 mosten verkopen, nu wilt kpn dit ook voor sport1 omdat anders ziggo teveel voor het zeggen heft.
 
Dit beroep is al aangetekend voor de berichten over sport 1 en ziggo ter sprake kwamen en heeft daarmee dus niets te maken dat is gefantaseer van de heren journalisten die een kort nieuwsbericht via allerlei speculaties opblazen tot een groot bericht.
Tot nu toe is er eigenlijk maar 1 onbevestigd bericht in het AD over ziggo en sport 1 en niet meer.
En het bericht over KPN dat beroep aanspant wat al veel eerder is gedaan maar nu pas naar buiten is gekomen.
Het wordt weer tijd dat journalisten echte journalistiek gaan bedrijven en onderzoek doen en niet zelf gaan speculeren en echte bronnen citeren.
 
Het mooist van al vind ik die amateur juristen en vermeende insiders die menen te weten wat de beweegredenen waren van de diverse partijen.

Gewoonweg heerlijk om te lezen.
 
Toch niks mis mee? Dat heet gewoon een mening hebben. Zo kan je bij elk topic wel een reactie plaatsen...

"Het mooist van al vind ik die <vul hier een doelgroep> die menen te weten wat de <vul onderwerp in> waren van de diverse partijen"

Oh, maar dat doe je al

;)
 
Terug
Bovenaan