• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Kpn heeft hier in Meppel een snelheids verhoging ingevoerd

  • Onderwerp starter Onderwerp starter GhostyJ
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
G

GhostyJ

Ziggo gaat van 40 naar 50 Mbit

Kpn heeft een snelheids verhoging ingevoerd op hun abbo van:
€55.- 50/50Mb/s
€65.- 100/100Mb/s
of
€85.- 500/500Mb/s

Wanneer komt Ziggo weer eens met een snelheidsverhoging? :mrgreen:

EDIT
Op de website vanaf 30 maart
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik denk niet dat Ziggo voorlopig de snelheden zal verhogen. De internetsnelheden waar jij het over hebt zijn uitsluitend voor KPN glasvezel klanten. En die 500/500 is alleen beschikbaar voor bepaalde kleine gebieden. Dus het gaat om een kleine groep mensen binnen Nederland.

Ziggo hoeft zich geen zorgen te maken dat ze klanten verliezen hierom. Hun abbonementen zijn erg concurrerend. De meeste mensen zijn tevreden met de snelheden die Ziggo nu bied, en zelfs voor de hardcore gebruikers is er het 120Mbps abonnement. Het grote voordeel bij Ziggo is dat alle abbonementen verkrijgbaar zijn voor alle 3,5 mln klanten binnen het verzorgingsgebied van Ziggo.

Dat gezegd hebbende, er zijn in de Amsterdamse nieuwbouwwijk IJburg snelheden gehaald van 400Mbps over kabel, dus het heeft zeker potentie en ruimte om te groeien. Mij hoor je zeker niet klagen als ze besluiten de snelheden te verhogen.

Het enige waar ziggo wel op (gaat) achter lopen is de uploadsnelheid.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Denk dat je een beetje achter loopt. Heel veel plaatsen in NL hebben al glasvezel. Meer dan je denkt denk ik.

Via deze website kan je makkelijk alles vergelijken. =>https://reggefiber.glasvezel-vergelijken.nl/

Misschien wel internet van Xs4all dan alleen tv van ziggo aangezien KPN alleen die 100 aanbiedt icm alles in één.


Ik denk niet dat Ziggo voorlopig de snelheden zal verhogen. De internetsnelheden waar jij het over hebt zijn uitsluitend voor KPN glasvezel klanten. En die 500/500 is alleen beschikbaar voor bepaalde kleine gebieden. Dus het gaat om een kleine groep mensen binnen Nederland.

Ziggo hoeft zich geen zorgen te maken dat ze klanten verliezen hierom. Hun abbonementen zijn erg concurrerend. De meeste mensen zijn tevreden met de snelheden die Ziggo nu bied, en zelfs voor de hardcore gebruikers is er het 120Mbps abonnement. Het grote voordeel bij Ziggo is dat alle abbonementen verkrijgbaar zijn voor alle 3,5 mln klanten binnen het verzorgingsgebied van Ziggo.

Dat gezegd hebbende, er zijn in de Amsterdamse nieuwbouwwijk IJburg snelheden gehaald van 400Mbps over kabel, dus het heeft zeker potentie en ruimte om te groeien. Mij hoor je zeker niet klagen als ze besluiten de snelheden te verhogen.

Het enige waar ziggo wel op (gaat) achter lopen is de uploadsnelheid.
 
Ik werk zelf voor KPN glasvezel dus ik weet waar ik het over heb. Uiteraard spreek ik hier niet voor KPN. Ik weet dat KPN net de 100.000ste glasvezel klant binnen heeft gehaald.

Ja er zijn aardig wat plaatsen waar glasvezel te krijgen is, maar dit zijn veelal kleine plaatsen (makkelijker om de 30% interesse te halen, zodat reggefiber de aanleg van het netwerk aan durft), met uitzonderingen daargelaten (Almere, Amersfoort etc). Met andere woorden: veel kleine plaatsjes = een relatief kleine dekking. Dat zie je ook als je in zoomt op de dekkingskaart.

Maar je hebt wel een punt, het groeit heel erg snel. Maar nog niet dusdanig dat Ziggo zich zorgen hoeft te maken.

Overigens is die 500/500 echt alleen nog maar zeer beperkt leverbaar.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Het gros van de huishoudens heeft nog belemmeringen genoeg thuis om uberhaupt 120Mbit te kunnen behalen, dus wat is het nut van 500Mbit up/down wat KPN aan wil gaan bieden?

Alleen al een router die een dergelijke snelheid ook daadwerkelijk aankan kost een, voor een gemiddeld huishouden, dergelijke som geld dat het geld hier niet voor beschikbaar is. Dan hebben we het nog niet eens over een pc/laptop die hier effectief mee om zou moeten kunnen gaan... tenzij het een high-end pc is of een server.. gaat dat em ook al niet worden.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan