KPN gooit 24-kitchen, Fox en National Geographic van zender

Buiten het vervallen van de zenders hebben ze en passant gelijkt de prijs met 10% verhoogt. Wel komt er love nature ervoor terug. Dit is kenbaar gemaakt op 9 april per email aan de klanten.
 
Maar die zenders zijn nog niet weg... dit is puur om Fox onder druk te zetten.
Aan de andere kant, gooi die zenders maar gewoon eraf. Dan is de landelijke dekking (minimaal 70% voor een openbaar net) van Fox weg :)
 
Als ze vervallen mag ik weer op komen draven om het weer opnieuw uit te leggenwat waar te vinden is of juist niet meer. Leg dit maar uit aan een 85 jarige die echt blij is dat ze wel weer tv kan kijken maar nog steeds probeert te zappen met de ab van de tv ipv de ab van het kastje van digitenne. En inderdaad KPN onderhandelt vaker via de media over de rug van de klanten.

Dan ben ik veel blijer met de ab van Ziggo die ook de tv gelijk aan of uit kan zetten.
 
Dus... zoals verwacht!

Fox, National Geographic en Disney Channel behouden KPN distributie

24-05-2019 09:38:00 | Door: David de Jong (Nederlands MediaNieuws)

Fox, National Geographic, Disney Channel, 24 Kitchen, Baby TV en Nat Geo Wild blijven voor de 2,2 miljoen KPN-klanten ook na 1 juni 2019 te zien. KPN was in conflict geraakt met Walt Disney Company over de distributiecontracten van de van 21st Century Fox overgenomen zenders. De zenders van Disney/Fox dreigden door het conflict een miljoenenbereik te verliezen. KPN had het einde van de distributie al aangekondigd en daarmee zou de zender Fox de status van open net zender verliezen waardoor bepaalde voetbalwedstrijden onvoldoende bereik zouden hebben. Met de nieuwe overeenkomst blijven 24Kitchen en National Geographic ook bij Digitenne, Telfort en Xs4all te zien

KPN wil niet ingaan over de looptijd van het nieuwe contract. KPN is van plan de komende periode nog nieuwe zenders toe te voegen voor haar klanten. De eerder aangekondigde komst van content van NBC Universal zal later dit jaar plaats vinden.
 
Dat betekent hoogstwaarschijnlijk dat KPN een (veel?) lagere doorgiftevergoeding hoeft te betalen voor deze 5 zenders. Het voordeel voor de klant is dat ze de zenders behouden. Het voordeel voor KPN: lagere kosten voor deze zenders.
 
Plus...

KPN-klanten behouden 24kitchen

Updated 35 min geleden | 47 min geleden in TV | Door Rob Goosens (Telegraaf)

KPN gaat onder leiding van zijn Colombiaans-Italiaanse ceo Ibarra met een stofkam door alle uitgaven. Omdat het gros van de populaire programma’s zich bij de zendergroepen NPO, RTL en Talpa bevindt, besloot de telecomaanbieder de kleinere zenders een fors lager bod te doen. Dat schoot bij de omroepen in het verkeerde keelgat.

Een week voor 1 juni zijn de partijen toch tot een akkoord gekomen. Alhoewel de details van de nieuwe afspraken niet bekend zijn gemaakt, ligt voor de hand dat de nieuwe doorgiftevergoeding lager is dan de oudee. Voor de zenders is dat acceptabel omdat ze zonder KPN mogelijk ook de helft van hun advertentie-inkomsten zouden verliezen. Die zijn belangrijker voor de omzet.

KPN laat in een reactie weten ‘zich altijd hard te maken voor het beste TV-aanbod voor zijn klanten’ en dan ook ‘verheugd’ te zijn met de nieuwe afspraken. FOX stelt ‘blij te zijn met deze positieve uitkomst waardoor onze kijkers ook via KPN kunnen blijven genieten van onze programma’s’.

Vorige week leek een akkoord tussen de partijen al aanstaande toen FOX de komst van Jet van Nieuwkerk als nieuw gezicht van 24kitchen bekend maakte, terwijl de officiële lijn van KPN op dat moment nog was dat de zender zou gaan verdwijnen.

Dat betekent hoogstwaarschijnlijk dat KPN een (veel?) lagere doorgiftevergoeding hoeft te betalen voor deze 5 zenders. Het voordeel voor de klant is dat ze de zenders behouden. Het voordeel voor KPN: lagere kosten voor deze zenders.

Dat een logische conclusie, die tussen de regels te lezen valt.
 
Terug
Bovenaan