KPN glasvezel met vast IP adres?

Oh ja, en we vroegen ons van te voren nog af waar die ONT zou komen.
Zijn meterkast zit namelijk aardig vol.
Maar dat “klikt” netjes over de glasvezel aansluiting heen, kost amper extra ruimte.
Dat klinkt positief. Is dat een KPN doosje zoals op onderstaande foto. (Heeft KPN vorige week bij mijn zus geplaatst).

Oorspronkelijk had ik jaren geleden de bovenste witte aansluitdoos gemonteerd met de switch eronder op het plankje. Bij voorverkenning voor de glasvezelaanleg gaf de monteur aan dat het glasvezelkastje niet gaat passen. Hierop heeft haar zoon de switch verplaatst en met klittenband op de bovenste aansluitdoos geplakt.
Nu kreeg de KPN monteur zijn kastje wel kwijt. (Met zo te zien nog veel ruimte eronder)
signal-2022-06-04-110036.jpeg


Ik heb geen idee waarom ze een velletje papier onder hun kastje geplaatst hebben. Is dat een montage sjabloon waarmee ze direct ruimte claimen voor het volgende kastje?
 
Zit inderdaad precies over dat witte kastje.
En bij mijn zoon hing ook zo‘n vel papier er onder.
Ik ga volgende week even kijken hoe het er uit ziet.
 
Nu 14 dagen later moet ik wel zeggen dat, in dit geval, KPN zijn zaakjes goed geregeld heeft.
Als ik op het T-Mobile forum lees over klachten bij nieuwe aansluitingen…..
Ok ok, ik weet het, op een forum lees je alleen maar de problemen.
Maar KPN glasvezel bij mijn zoon werkt probleemloos en het hele aansluiting traject was erg duidelijk.
 
Ik had overigens met mijn T-Mobile aansluiting ook geen problemen.
Dat komt misschien omdat ik niet via KPN ga maar rechtstreeks bij T-Mobile?
 
nou , ik heb in 2016. en mijn ouders in 2022 een stroeve start gekend bij KPN.

ik 2016, oude platform van lijbrandt glasvezel was telfort geworden. Platform bleef op oude verbindingssnelheid en diensten. Kon het niet omzetten naar nieuw platform, maar wel naar KPN platform (en nieuwe FTU ).
Moest daarvoor ook omgezet worden in de centrale hub die toevallig in mijn wijk staat. Hel en verdoemenis. Kaart in de hub was defect. Heeft totaal 4 maanden en 9 monteurbezoeken gekost voordat het rond was.
Vervolgens werkte de diensten niet stabiel omdat administratief de aanmelding nooit goed was afgerond.
Moest helemaal het proces (inclusief toezenden experia etc etc) doorlopen voordat het goed werkte.
Werkelijk een verdoemenis, maar KPN heeft riant de ellende vergoed , 24 maanden alle diensten gratis en 500 euro schadeloosstelling)

Ouders juli 2021 nieuw bouw project met alleen KPN glasvezel beschikbaar ( Ziggo kabel pas na 5 maanden). Opstarten diensten superstrak. alles eromheen supersterk. Echter eigen modemkeuze een ramp. Ook weer een administratieve gerammel. kon daarom niet een eigen modem aanmelden. Monteurs bij de vleet weer. Probleem echter in administratief systeem KPN. heeft 3 maanden geduurd. Maar ook weer na stroeve start uiteindelijk prima opgelost en prima schadeloos gesteld.

Las hier ook ergens terug dat je een fixed ip adres hebt bij KPN. Dat is niet waar. KPN streeft er naar om je een vast IP adres te geven en het zo te houden. Systemen zijn er ook zo op ingericht ( doordat jouw vaste aansluiting ( IP + Mac adres daarvan) voor internet en aanvullende diensten leidend zijn) maar het is geen garantie. Je kunt je er ook niet op beroepen op basis van de voorwaarden.
Zo heb ik in de 6 jaar dat ik bij KPN nu 2x een ander IP adres gehad. Hierover ben ik wel geïnformeerd en alle systemen van KPN paste zich feilloos aan. Maar als je ergens werkt met een extern IP adres , moet je die dan toch even aanpassen.
weet ook waarom ik een ander IP adres kreeg. eerste wijziging was omdat ik niet in een KPN range zat , had nog een Lijbrandt range IP adres (niet handig als de diensten IP adres gestuurd zijn en de verschillende domeinen (telfort oud/telfort nieuw, KPN, en andere labels) van belang zijn.

En de 2e keer was omdat dat een hele range gebruikers door toedoen van KPN een nieuw IP adres gehad heeft. Fout van KPN, maar oud e IP terug kan je dan vergeten.
een vast IP is geen gegarandeerde dienst van KPN, maar ze streven er wel naar
 
Ik zat bij xs4all en die zouden (zijn inmiddels) overgenomen worden door KPN . alle diensten incl vast ip adres. KPN kon geen vast IP garanderen en ben toen maar overgestapt naar een andere provider. tot de dag van vandaag weer geen spijt van gehad
 
Terug
Bovenaan