Natuurlijk is 'glasvezel-kabel' een PR-technisch slim gekozen naam, waarvan Ziggo zelf ook wel weet dat dát niet 100% correct is, maar aangezien dat woord door de menigte anders geïnterpreteerd kan worden, komt Ziggo daarmee weg. Eigenlijk is het klantenbedrog, iets wat Ziggo blijkbaar niet bang is om te gebruiken.
Wel vreemd dat KPN dat nu pas doet en niet al veel eerder en veel breder ( b.v. in tegen-reclames ) tegen geageerd heeft.
Zoals het artikel al schrijft, maakt Ziggo al veel langer reclame met de term 'glasvezel-kabel'. Waarom dan nu pas daarop reageren en acteren ? Of zou KPN dat doen, omdat Ziggo sinds kort ook op de 100% FTTH markt ( via netwerken van anderen ) actief is en Ziggo zo nog meer een concurrent van KPN wordt ?
Hopelijk gaat KPN behalve gerechtelijk ook financieel het 'gevecht' met Ziggo aan. Dát zou de prijzen van deze 2 ( ooit duopolisten en 4 handen op 1 buik ) misschien verlagen, omdat ze nog actiever klanten gaan werven en die van elkaar willen wegkapen.
Dat alles, nog afgezien van het afstraffen van Ziggo's klantenbedrog !