KPN eist dat Ziggo stopt met 'misleidend gebruik' term glasvezel

Tja, wij weten over het algemeen wel dat Ziggo het signaal over een stuk(je) coaxkabel in huis brengt.
Velen denken bij de term glasvezel-kabel in plaats van glasvezelkabel dat het laatste wordt bedoeld.
Daar kan ik mij dus bij voorstellen dat KPN, ODF en Delta niet blij zijn met de nu gehanteerde term.

Mijn auto zou ik ook hybride kunnen noemen: hij start elektrisch en rijdt verder op benzine. ;)
 
daar gaan we weer het eeuwige gezeur over dat die benaming misleidend is

 
Natuurlijk is 'glasvezel-kabel' een PR-technisch slim gekozen naam, waarvan Ziggo zelf ook wel weet dat dát niet 100% correct is, maar aangezien dat woord door de menigte anders geïnterpreteerd kan worden, komt Ziggo daarmee weg. Eigenlijk is het klantenbedrog, iets wat Ziggo blijkbaar niet bang is om te gebruiken.

Wel vreemd dat KPN dat nu pas doet en niet al veel eerder en veel breder ( b.v. in tegen-reclames ) tegen geageerd heeft.

Zoals het artikel al schrijft, maakt Ziggo al veel langer reclame met de term 'glasvezel-kabel'. Waarom dan nu pas daarop reageren en acteren ? Of zou KPN dat doen, omdat Ziggo sinds kort ook op de 100% FTTH markt ( via netwerken van anderen ) actief is en Ziggo zo nog meer een concurrent van KPN wordt ?

Hopelijk gaat KPN behalve gerechtelijk ook financieel het 'gevecht' met Ziggo aan. Dát zou de prijzen van deze 2 ( ooit duopolisten en 4 handen op 1 buik ) misschien verlagen, omdat ze nog actiever klanten gaan werven en die van elkaar willen wegkapen.

Dat alles, nog afgezien van het afstraffen van Ziggo's klantenbedrog !
 
Laatst bewerkt:
Dat KPN het nu pas doet heeft te maken met een recente uitspraak in België. Daar won de Belgische kPN Proximus een rechtszaak tegen het Belgische Ziggo Telenet over het gelijke onderwerp.
 
Inderdaad, zie o.a. Tweakers.Net. Blijkbaar over het hoofd gezien ?

Maar vaak heeft een rechtszaak in België weinig waarde voor Nederland én na zoveel jaar is deze KPN actie toch 'too little too late' ! Ongeacht wat de uitslag is, deze zal m.i. weinig invloed hebben omdat het woord 'glasvezel-kabel' al is ingeburgerd als glasvezelkabel, behalve voor 'techneuten' ( en misschien taalkundigen ) maar dat is maar een zeer kleine groep.
 
Dat KPN het nu pas doet heeft te maken met een recente uitspraak in België.
Dat plus het feit dat KPN pas relatief recent veel glasvezelaansluitingen heeft verwenlijkt.
KPN is in feite juist het bedrijf wat in of rond 2008 Reggefiber heeft opgekocht en de verdere uitrol van glasvezel heeft gestagneerd.
Of dat toen wel of niet een goede beslissing was laat ik in het midden.
Toen Ziggo, kennelijk alweer 13 jaar geleden, met de term glasvezel-kabel begon, had KPN nog maar een gering aantal klanten feitelijk via glasvezel aangesloten.
Die situatie is inmiddels flink gewijzigd en zal ook wel invloed hebben op de beslissing om Ziggo nu pas voor de rechter te slepen.
 
Ik ben bang dat ze daar nooit uit gaan komen. Maar of het nu technisch wel of niet klopt, ik vind het pure misleiding.

Toevallig belde laatst een kennis dat ie wegens een mooie aanbieding naar Ziggo wilde overstappen.
Hij heeft nu glasvezel van KPN.

Ik vroeg of hij zijn AOP dan weer had teruggevonden, die was namelijk eerder weggestuct tijdens een verbouwing :)

"Hoezo AOP, dat is toch die oude coax? Die heb ik niet nodig want Ziggo zit hier nu toch ook op glasvezel!?"

Helaas, dat is glasvezel-kabel, dus je hebt nog steeds die coax aansluiting nodig.

"Echt? Oh laat maar zitten dan"
 
Terug
Bovenaan