• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

KPN; Bellen van vast naar mobiel goedkoper

Status
Niet open voor verdere reacties.
Berichten
11
Bellen van vast naar mobiel flink goedkoper
Uitgegeven: 16 november 2005 11:21
Laatst gewijzigd: 16 november 2005 12:31


DEN HAAG - Telecombedrijf KPN verlaagt de tarieven voor het bellen van een vaste telefoon naar een mobiel toestel met 12 procent. De prijsverlaging gaat per 1 december in. Dat maakte KPN woensdag bekend. De verandering in het tarief is het gevolg van afspraken met de mobielebelbedrijven om de prijs van het afwikkelen van telefoonverkeer te verlagen.

Volgens het telecombedrijf geldt de prijsverlaging alleen voor bellers die met KPN bellen. Klanten die gebruiken maken van andere abonnementsvormen profiteren niet van de verlaging.

(bron)
---

Ik denk dat er dus voor andere aanbieders, zoals MK / Versatel / Wanadoo / etc... geen prijsverlaging komt.
Hopen doe ik wel, immers MK rekent hogere kosten naar mobiel bellen dan KPN zelf.
 
Het is toch wel logisch dat een bedrijf als KPN niet in een persbericht meld dat Multikabel de prijs flink gaat verlagen :P

Volgens het telecombedrijf geldt de prijsverlaging alleen voor bellers die met KPN bellen.
Loze marketingbrul...aangezien KPN nogal weinig controle heeft over de tarieven van MK, UPC, etc :)

Als MK/UPC willen kunnen ze dergelijke afspraken ook maken, ben benieuwd of er nog wat gebeurd.
 
Mithrandir zei:
Het is toch wel logisch dat een bedrijf als KPN niet in een persbericht meld dat Multikabel de prijs flink gaat verlagen :P
Dat bedoelde ik ook niet.

Ik hoop gewoon dat de concurrenten nu met nieuwe prijzen gaan komen.

Grtz.
 
ArjanS zei:
Ik hoop gewoon dat de concurrenten nu met nieuwe prijzen gaan komen.
En bv. zoals reeds bij verschillende telefoonaanbieders mogelijk is om naar alle vaste Nederlandse nummer gratis te bellen.

Tja in telefonialand is de beer los.
Er zal in zeer korte tijd nog veel gaan veranderen en MK zal daarin wel mee moeten gaan. De consument is eerder genegen om over te stappen dan in het verleden.

NB: MK-telefonie vind ik het goed doen en een stuk goedkoper dan mijn oude KPN-abbo. Hoe afwachtend ik dan in het begin ook was ben ik blij de overstap gemaakt te hebben.
 
En bv. zoals reeds bij verschillende telefoonaanbieders mogelijk is om naar alle vaste Nederlandse nummer gratis te bellen.
Ik ken nog geen flat fee telefonie bedrijven....? (Noem er eens een paar want ik ken ze echt niet)
 
Ah zo, VOIP diensten ja :) Wist alleen niet dat het er al flat-fee was. Op zich ook vreemd want men moet toch geld afstaan aan o.a. KPN. (doordat je een KPN nmmer belt bv.)

Er hangt een fair use policy aan alleen die kan ik zo snel niet vinden.

"Het is de Abonnee niet toegestaan de Telefoondienst dusdanig te gebruiken dat het netwerk, het telecommunicatieverkeer, (computer)systemen van Tiscali of derden, naar het oordeel van Tiscali, hinder (zouden kunnen) ondervinden of de belangen van Tiscali kunnen worden geschaad. Hieronder wordt in ieder geval verstaan het open laten staan van de telefoonverbinding en/of het voeren van grote aantallen korte gesprekken in een kort tijdsbestek dat het gebruik van de Telefoniedienst door derden kan verstoren en/of het bovengemiddeld verbruiken van de Telefoniedienst in relatie tot het gebruik van derden, alles naar oordeel van Tiscali."

"Tiscali is in het geval de Abonnee in een beperkte periode bovengemiddeld hoge bedragen voor gebruiksafhankelijke telefoondiensten/nummers verschuldigd wordt, gerechtigd om over te gaan tot blokkering van bepaalde bestemmingen, totdat de Abonnee tot betaling is overgegaan of zekerheid heeft gesteld. Waar dit in redelijkheid mogelijk is zal Tiscali de Abonnee hierover voorafgaand informeren."
Beetje wazig wel, maar dat is wel vaker zo met FUP's. Zo noemen ze bovengemiddeld verbruik als maatstaf..mooi lullig want bij een gelijke verdeling valt 50% van je klanten boven het gemiddelde en zou dus 50% van je klanten izch niet aan de FUP houden? :) Misschien kan je zoveel bellen als je wilt..misschien niet...hangt dus af van hoe tiscali er mee om gaat.
 
Mithrandir zei:
*knipjes*
Er hangt een fair use policy aan alleen die kan ik zo snel niet vinden.
*knipjes*"Hieronder wordt in ieder geval verstaan het open laten staan van de telefoonverbinding en/of het voeren van grote aantallen korte gesprekken in een kort tijdsbestek dat het gebruik van de Telefoniedienst door derden kan verstoren en/of het bovengemiddeld verbruiken van de Telefoniedienst in relatie tot het gebruik van derden, alles naar oordeel van Tiscali."
*knipjes*Beetje wazig wel, maar dat is wel vaker zo met FUP's. Zo noemen ze bovengemiddeld verbruik als maatstaf.. Misschien kan je zoveel bellen als je wilt..misschien niet...hangt dus af van hoe tiscali er mee om gaat.
Tja dat heb je met Algemene Voorwaarden en Fair Use Polici.
De firma dekt zich tegen alles in. Dat doet Multikabel in feite ook als je alles goed naleest.
Makkelijk als je eens een lastige klant hebt die zijn telefoon steevast gebruikt als 'baby-phone' en van geen ophouden weet.
Overigens heb je in elke willekeurige wet ook wel een zgn. 'kapstok'-artikel. Wie een hond wil slaan vindt altijd wel een stok.
 
Maar daarom zeg ik; Het hangt van de service provider af wat voor invulling er aan gegeven wordt. De een zal feitelijk nooit zeuren om grootverbruik terwijl de ander toch bij 100GB (internet als voorbeeld) al aan de bel trekt. Beide kunnen een FUP hebben.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan