• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Kosten upgrade pakket. HD toevoegen

  • Onderwerp starter Onderwerp starter nl1jht
  • Startdatum Startdatum
N

nl1jht

Hallo,

Ik wil graag mijn pakket upgraden met de HD zenders. Nu heb ik altijd begrepen via de site en via de verkopers dat dit gewoon kon voor de 5 euro extra per maand. Nu wilde ik dat vandaag gaan regelen en nu blijkt dat het in eens 6 of 7 euro duurder is. Blijkbaar iets met de kortingen op het pakket wat ik zou hebben. Na 45 miin. aan de lijn te hebben gehangen blijkt er dat er niks mee gedaan kan worden.

Dit is niet de eerste keer dat ik "gezeur" heb met UPC. Dit werd meestal redelijk netjes opgelost. Maar na en aantal jaar op 2 verschillende locaties in Lelystad een abbonement te hebben gehad. Minstens 40 to 50 euro aan belkosten aan hun 0900 nummer. Meerdere wissels van modems en mediaboxen, waarvoor ik ook redelijk vaak vrije tijd heb moeten opnemen, lijkt het me dat er nu wel eens wat vanaf hun kant mag komen.

Iemand anders hier ook al ervaring mee?

Groeten,

Jasper Tepper
 
Toevallig net nog contact gehad met de helpdesk over verhogen Internet-abbo.
Die vroeg of ik HD erbij wilde hebben, voor 5 euro (dus geen 6 of 7).

(Ook ik heb te maken met allerlei kortingen e.d.)
 
De reden die mij wordt opgegeven is vooral het feit dat ze de combi met 60 mbit internet niet meer leveren als pakket. ik kan dus wel naar het pakket met de 50 mb. Maar dan ga ik ook ineens van een 6 mb upload naar een 2,5 mb upload. Aangezien in mijn lijn ook gebruik voor backups die ik buiten mijn huis op mijn eigen hosting server en in een cloud heb, wil ik niet terug naar een lagere upload snelheid. De andere optie is om nog duurder te gaan en naar de 120 mb internet verbinding te gaan.

Ik vindt het in ieder geval een zeer vreemde reactie.. Ik heb nog geen 6 maanden het pakket en dan moet ik ineens voor dit soort kleine upgrades meer gaan betalen, omdat men bij upc het pakket niet meer heeft.

Groeten,

Jasper
 
Ok, dan snap ik het verhaal.
Het is inderdaad vervelend voor jou maar ben volgens mij werkt dat altijd zo bij UPC.
Je zou zeggen dat ze niks hoeven te veranderen maar alleen het HD toevoegen maar zo werkt dat blijkbaar niet. Ze moeten het hele pakket aanpassen omdat het administratief niet anders gaat...
 
Als ik het dus goed begrijp ga je 6 of 7 euro meer betalen als je HDTV erbij neemt en je huidige pakket verder niet veranderd?
Tis natuurlijk niet zoals je zou verwachten, maar het gaat dan om 1 of 2 euro verschil. Als je echt je huidige internet wilt behouden en hdtv erbij wilt, dan is die 1 of 2 euro een billijk compromis in mijn optiek.
 
jullie zijn er wel van bekend dat bij alleen het bij nemen van HD jullie meteen een jaar contract weer aangaan.
dit was bij mij de reden om het niet te doen.

Dit was door een upc medewerkster van dit forum aan mij mede gedeelt
 
Dat is dus ook mijn punt.. Ik heb dan direct weer een jaar te pekken tegen een duurder tarief. Mij is altijd verteld dat het gewoon kon. En wordt dus gewoon elke keer voorgelogen door de verkoop afdeling. Ik wil dat ze daar eens even netjes mee omgaan. Dit is echt niet de eerste keer dat ik dit soort verhalen krijg en achteraf het niet blijkt te kunnen. Dus ik vindt dat een een prijsverhoging van 1 a 2 euro niet acceptabel. Zo kunnen ze elke keer weer 1 a 2 euro erbij op zetten waar je dan weer een jaar aan vast zit. Als ze nu zeggen dat tot het einde van het huidige contract het 5 euro kost en daarna wordt het dan die 1 a 2 euro duurder, dan kan ik me daar wel in vinden.

Hoe dan ook begin ik steeds meer te hopen op een snelle implementatie van glasvezel hier. Zoals UPC er nu elke keer mee om gaat, zal ik in ieder geval geen problemen hebben om zo spoedig mogelijk over te gaan.

Groeten,

Jasper
 
Giegel zei:
jullie zijn er wel van bekend dat bij alleen het bij nemen van HD jullie meteen een jaar contract weer aangaan. dit was bij mij de reden om het niet te doen.

Ben je dan van plan om naar een andere aanbieder te gaan?
 
Ik lees dit toch vaak terug in diverse posts, het opnieuw aangaan van een jaar kontrakt bij het veranderen van het pakket, wat mensen tegen staat.

Maar ik denk dan, wil je het dan maar voor 3 maanden? Als je er over denkt om iets anders te nemen, waarom dan nog denken aan uitbreiden van je huidige pakket?
Wat is nou een jaar?
Maar ieder zijn ding hoor. Ik betaalde eerst 9 euro voor HDTV en ik vond dat prima. Nu kon het voor iets minder en dat vind ik ook prima. maar ik ga me echt niet iets ontzeggen voor 1 of 2 euro verschil.
Dat ben je al kwijt als je met een koude motor van huis wegscheurd op weg naar je werk e.d.
 
Wat dus erg vreemd is.. Als het pakket ineens goedkoper zou worden in mijn contract periode kan ik daar niet voor kiezen. Maar als het UPC uitkomt om mij ineens om te zetten naar een duurder pakket, dan is dat ineens ok? Terijl mij aldoor vertled is dat het allemaal zonder problemen gewoon erbij gezet kon worden voor de 5 euro. Wat ik dus ook al zei. Ik vindt het prima dat het na mijn huidoge contract periode dan iets duurder zou zijn. Maar dat houdt niet in dat men aldoor maar onzin kan blijven vertellen als je een produkt aanschaft en later ineens toch aan een duurder jaarabbo zou moeten, terwijl je nog een contract hebt.

Groeten,

Jasper
 
Terug
Bovenaan