• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Korte geldigheidsduur ip-adres bij Cisco 3212 en geen Internet verbinding

  • Onderwerp starter Onderwerp starter Bankie
  • Startdatum Startdatum
B

Bankie

Ik maak sinds een week gebruik van UPC en ik krijg geen Internet verbinding. Als ik mijn PC rechtstreeks op het modem (Cisco 3212) aansluit dan heb ik heel even een ip-adres maar met een geldigheidsduur van slechts 30 seconden. Daarna wordt geen ip-adres meer verkregen en krijg ik een standaard Windows ip-adres. Ik heb ook een keer een router aangesloten en in de logfile zie je dan dat deze steeds om een ip-adres vraagt maar deze dus niet krijgt. Alle lampjes branden groen en ik heb al verschillende kabels en PC's geprobeerd maar zonder resultaat. Weet iemand een oorzaak en goed advies/
 
Allereerst welkom op het forum van chelloo


Heb je de modem al gereset (fabrieksintellingen)

Ook de signaal waardes zijn nuttig
Post die ook eens hier
 
Welkom!

Dit is erg vervelend, je geeft aan dat het IP telkens vervalt en de pc/router continu om een IP vraagt.
Dit hoort niet, en moet oplosbaar zijn.

Je geeft aan dat alle lampjes groen zijn, ook als het ip vervalt?
Er knippert geen enkel lampje? (je zegt alle lampjes branden groen)
 
iedere keer dat je een nieuw apparaat (computer, router) op de modem aansluit, moet je de modem uitzetten en opnieuw opstarten. Doe je dat niet krijg je geen IP adres.
 
Alle opties die door UPC worden aangeven om de apparatuur aan te sluiten en op te starten heb ik geprobeerd. De lampjes branden allemaal groen en het enige lampje dat (oranje) knippert is het link lampje. Alleen aan het begin, als ik een ip-adres heb, kan ik inloggen op het modem. Wat ik nog vergeten ben aan te geven is dat de telefoon uitgang ook niet functioneert. De lijn blijft compleet dood. Gelukkig heb ik nog tot eind van de maand ADSL om te bellen en te Internetten.

Update:
Ik heb maar even met de UPC helpdesk gebeld en ze sturen een monteur langs. Ben benieuwd wat er aan de hand is maar volgens mij is het modem kapot.

Ik houd jullie op de hoogte.
 
Terug
Bovenaan