• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Kopieren van Philips HD DVD-recorder

  • Onderwerp starter Onderwerp starter quentemy
  • Startdatum Startdatum
Q

quentemy

Ben nieuw hier, heb lopen zoeken naar antwoord op mijn vraag (kan me niet voorstellen dat die niet eerder gesteld is).
Maar helaas, niks kunnen vinden.

Dus op het gevaar af dat ik met m'n neus heb gezocht (dat verwijt krijg ik regelmatig van mijn vrouw ;D ):
Ik heb een UPC HD abo met (Philips) DVDrecorder; hoe kan ik opgenomen films, bij voorkeur rechtstreeks, van de harde schijf "afplukken".
B.v.d. voor jullie antwoorden.
 
Precies niet mogelijk, reden content bescherming door HDCP. UPC heeft dit in alle regio’s waar UPC HDTV aanbied aangezet.

Cheers
 
AntS zei:
Precies niet mogelijk, reden content bescherming door HDCP. UPC heeft dit in alle regio’s waar UPC HDTV aanbied aangezet.

Nou zelfs als ze de HDCP beveiliging zouden uitzetten krijg je de inhoud ook niet van die recorder af natuurlijk...
 
volgens mij kan je een videorecorder of een dvd/harddisk recorder aansluiten op de scart aansluiting en dan de UPC box laten afspelen en de harddisk recorder laten opnemen.
daarmee kan je dan simpel een DVD branden.

anders een videocamera op een statief zetten... tv laten afspelen en videocamera opnemen... werkt altijd 8)

Dan heb je natuurlijk geen HD... daarvoor zou je de harddisk uit de UPC decoder moeten slopen en in je pc zetten.
geen idee wat voor bestandssysteem het is, maar daar is wel door heen te komen.
Dan kan je meteen op de betreffende aansluiting een verlengkabeltje monteren zodat de harddisk altijd naast je recorder staat, dat werkt wat sneller.

oh ja... de UPC decoder heb je in bruikleen.... dat je het maar weet. :P
 
huib zei:
volgens mij kan je een videorecorder of een dvd/harddisk recorder aansluiten op de scart aansluiting en dan de UPC box laten afspelen en de harddisk recorder laten opnemen.
daarmee kan je dan simpel een DVD branden.

anders een videocamera op een statief zetten... tv laten afspelen en videocamera opnemen... werkt altijd 8)

Dan heb je natuurlijk geen HD... daarvoor zou je de harddisk uit de UPC decoder moeten slopen en in je pc zetten.
geen idee wat voor bestandssysteem het is, maar daar is wel door heen te komen.
Dan kan je meteen op de betreffende aansluiting een verlengkabeltje monteren zodat de harddisk altijd naast je recorder staat, dat werkt wat sneller.

oh ja... de UPC decoder heb je in bruikleen.... dat je het maar weet. :P
Is ook mogelijk in de normale omstandigheden. Alleen gaat die vlieger niet op bij HDCP beschermt materiaal. Net zomin dat je een Blu-ray disk niet 1 op 1 kunt kopiëren.

Zoals Hardware info al eens aangaf in het jaar 2006.

HDCP (High-bandwith Digital Copyright Protection) technologie. Deze zou het niet moeten toestaan om digitale videosignalen te onderscheppen of te gebruiken om films in HD (1920*1080, 1080p) met analoge kabels af te spelen. Deze eigenschap wordt ICT (Image Constraint Token) genoemd en deze wordt momenteel nog niet toegepast.

Dat was in 2006, nu in 2009 word HDCP wel toegepast dus… :P

Cheers
 
HDCP voorkomt alleen dat je in HD kwaliteit kunt kopieren.
Via de scart uitgang kan het wel.

Samengevat.
De inhoud van de harde schijf is niet via de ethernet, of USB poort te benaderen en dus niet op die manier te kopieren.
Het HDMI signaal is via HDCP beschermt en daarom is digitaal opnemen niet mogelijk.
Opnemen vanaf de scart uitgang is wel mogelijk.
Een aantal zenders en VOD zijn beschermd met Macrovision antikopieer bescherming.

Ik ben bang dat jouw vrouw weer kan zeggen dat je met je neus hebt gekeken ;D, want deze vraag duikt zeer regelmatig op.
Zie ook: Technisch > FAQ - UPC Digital TV
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Terug
Bovenaan