• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Komt er ooit "gratis bellen in heel Europa" bij UPC?

Berichten
17.521
Internet
  1. Odido
  2. Ziggo
Ik bel regelmatig met vrienden en familie in Europa.

Ik begin het een beetje genant te vinden dat bij elke keer dat ik bel de tegenpartij meteen wil ophangen en dan terug wil bellen omdat het hun niets kost.
"Iedereen" in Europa lijkt wel gratis te kunnen bellen maar in Nederland zie je dit niet veel.
Ja, gratis naar vaste nummers binnen Nederland wel natuurlijk.
Maar gratis binnen heel Europa naar vaste nummers bestaat in Nederland niet echt.

Ik zou dit een hele welkome toevoeging vinden aan het telefonie-pakket van UPC.
En dit mag van mij ook nog wel 2,50 per maand extra kosten voor de Europa-bellers.

Natuurlijk kan ik van die 0900 bedrijven inschakelen om voor 1 cent per minuut, of zelfs gratis, te kunnen bellen.
Maar daar heb ik toch slechte ervaringen mee, van geen verbinding krijgen en dan toch een starttarief te moeten betalen tot en met het geluid hebben van in een lege olietanker te staan.
 
Dat zou op zich wel prettig zijn inderdaad.

Ik ben zelf overigens volledig overgestapt op VOIP SIP icm een Linksys Sipura 3000. Via bijv. poivY kun je gratis bellen naar veel bestemmingen. De Linksys Sipura 3000 (maar ook een hoop andere ATA's) kun je zodanig instellen dat je gebeld wordt op je "vaste" lijn (in dit geval UPC) en zelf belt via VOIP (bijv. alleen de Europese bestemmingen). Je kunt daarop gewoon een heel dialplan instellen. :)

Zo'n ATA kost je ongeveer 60 euro, maar dat heb je zó terugverdiend als je veel belt.
 
Dit zou ik inderdaad ook wel willen, ik moet nogal eens bellen met Frankrijk en nu gebruik ik daar ook de 0900-nummers voor. In Frankrijk zelf is het ook helemaal gratis om binnen Europa te bellen, graag overnemen hier ;)
 
Er is nu een 3-1 bundel met telefonie 'onbeperkt + europa' voor 18 euro. Ik meen dat 'onbeperkt' 16 euro kost.
Ik las dat pas vandaag. Iemand die weet hoe lang dit al geldig is?

Bellen: Onbeperkt + Europa €18,-

* 24 uur per dag, 7 dagen per week onbeperkt bellen naar alle vaste nummers in Nederland**
* onbeperkt bellen naar alle vaste nummers in 31 Europese landen (ook Turkije)**!
 
klend zei:
Er is nu een 3-1 bundel met telefonie 'onbeperkt + europa' voor 18 euro. Ik meen dat 'onbeperkt' 16 euro kost.
Ik las dat pas vandaag. Iemand die weet hoe lang dit al geldig is?

Sinds afgelopen maandag... ;)

Is voor mij een welkome toevoeging, kan aardig wat geld schelen... :)
 
Robert Koopman zei:
Sinds afgelopen maandag... ;)

Is voor mij een welkome toevoeging, kan aardig wat geld schelen... :)

Als je eventjes doorleest, zie je dat het niet gratis bellen is naar EUROPA.
Slechts 10 cent per geprek betaal je bij UPC voor europa bellen

In belgie is onbeperkt europa ook, bij telenet.
 
Daar heb je gelijk... ;)

Maar ik betaal liever 10 dent per gesprek dan 5-15 cent per minuut... :)
Die 3 euro maandelijks extra plus 10 cent per gesprek is voor mij toch veel goedkoper!
 
sylvester(rr) zei:
Dat zou op zich wel prettig zijn inderdaad.

Ik ben zelf overigens volledig overgestapt op VOIP SIP icm een Linksys Sipura 3000. Via bijv. poivY kun je gratis bellen naar veel bestemmingen. De Linksys Sipura 3000 (maar ook een hoop andere ATA's) kun je zodanig instellen dat je gebeld wordt op je "vaste" lijn (in dit geval UPC) en zelf belt via VOIP (bijv. alleen de Europese bestemmingen). Je kunt daarop gewoon een heel dialplan instellen. :)

Zo'n ATA kost je ongeveer 60 euro, maar dat heb je zó terugverdiend als je veel belt.

Is dit zoiets als bellen via "skype"
 
iam2good2betrue zei:
Is dit zoiets als bellen via "skype"

Niet echt, maar toch wel weer. Skype is chatten via de computer via een protocol dat uniek is. Ze hebben het handig gedaan en het werkt bijna altijd, zelfs nu met een soort van multi-telefoons. VOIP SIP is een vastgelegd protocol voor het telefoneren via het internet, dat onder andere UPC zelf ook gebruikt. VOIP is bijna altijd van echte telefoon naar echte telefoon, alleen de verbindingen ertussen lopen via internet. Skype is bijna altijd van computer naar computer, en beide bellers moeten skype gebruiken, hoewel Skype ook wel mogelijkheden heeft om een gewoon nummer te bellen. VOIP is universeler.
 
Terug
Bovenaan