• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Knipperend lampje en slecht ontvangst

  • Onderwerp starter Onderwerp starter AtW
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
A

AtW

Beste forumbezoekers,

ik heb vandaag interactieve tv geactiveerd.
De ontvanger is een 8485DVB HD PVR. Deze is aan de hand van de handleiding aangesloten.

Het groene lampje op de ontvanger blijft knipperen. Ik heb al gelezen dat dit betekent dat er geen goede ontvangst/verbinding met Ziggo is.

Het signaal blijft hangen op slechts 28% en de kwaliteit tussen de 50-56%.
De ontvangst van de kanalen valt erg tegen. Sommige kanalen blijven zwart en er is veel storing; blokjesbeeld.

Weet iemand een oplossing voor dit probleem?
Of moet ik toch de klantenservice van Ziggo bellen?

Graag verneem ik jullie reacties.
Alvast bedankt
 
Alles dus volledig via de handleiding geinstalleerd. Je hebt dus een 100% retourgeschikte bekabeling?
 
Inderdaad alles via de handleiding geïnstalleerd.
Ben nu nogmaals de 'interactieve televisie installeren' aan het doorlopen.
Kreeg deze keer wel het 'welkomscherm' wat ik eerder niet kreeg. (hopelijk gaat het nu beter).

Alle kabels die Ziggo had meegeleverd zijn gebruikt volgens de handleiding.
 
Want een knipperend groen lampje houdt meestal in dat het retoursignaal ergens geblocked wordt. Dus geen extra splitters of signaalversterkers in huis?
 
Klopt, geen splitters en signaalversterkers. Deze zijn wel door Ziggo meegeleverd, maar die hebben we niet aangesloten.

Van het breedbandkastje loopt de draad naar de Cisco en van de Cisco met een hdmi-kabel en scart-kabel naar de tv.
 
Juiste aansluitingen op de versterker gebruikt? Brand het groene lampje op de versterker?

Probeer het anders ook eens zonder versterker (dus kabel naar de decoder rechtstreeks op de hoofdaansluiting) om uit te sluiten dat deze defect is.
 
Misschien een domme vraag, maar wat bedoelt u met het ansluiten direct op de hoofdaansluiting.
Want de kabel van de ontvanger zit in de breedbandversterker. Van de breedbandversterker loopt er een kabel naar het modem (Ubee). Dan loopt er nog een kabel van de hoofdaansluiting naar de breedbandversterker.

Als ik de kabel direct van de ontvanger in de hoofdaansluiter stop dan zit er geen kabel meer in het modem, is dit een probleem? Wat is dan het nut van de modem?
 
Ubee modem is voor internet en telefonie. De Cisco decoder heeft z'n eigen interne modem voor ITV. Maar als internet goed werkt zal het niet aan de versterker liggen.

Dan denk ik eerder dat er een probleem is met de kabel tussen de versterker en de decoder. Misschien dat bij een connecter een van de draadjes van de mantel contact maakt met de kern.
 
De buren hadden nog een coax-kabel liggen. Deze hebben we tussen de breedbandversterker en de decoder gezet. Het lampje brand nu constant en de kwaliteit staat op 100%. We hebben net nogmaals de fabrieksinstellingen laten lopen. De signaalsterkte is nu 64% en loopt soms wat op, maar de zenders zijn nu stabiel en allemaal beschikbaar.

De status van de installatie staat nu op 'geactiveerd', voorheen was dit 'bezig' of 'opnieuw proberen'.

Het ziet er naar uit dat het probleem verholpen is en dat we eindelijk weer tv kunnen kijken.

Bedankt voor jullie hulp en raad, dat was erg fijn.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan