• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Knal en stank uit Mediabox

  • Onderwerp starter Onderwerp starter ome_henk
  • Startdatum Startdatum
O

ome_henk

Ik heb UPC Digitale tv met hdd recorder.
Hedenavond kreeg ik een berichtje op het scherm over software update.
Na tien minuten begon ik mij toch wel zorgen te maken, want het UPC kastje gaf geen teken van leven meer.
Plotseling een luide knal en stank van verbrande electronica. Alle electra thuis uitgevallen omdat de centrale aardlekschakelaar down is gegaan.
Heb alle audio en video van spanning gehaald en aardlek weer aangezet. Daarna tv en surround weer ingeschakeld. Niets aan de hand. als laatste UPC box weer. Echter, deze blijft helemaal dood. gelukkig ook geen kortsluiting meer.
UPC komt over een kleine 5 dagen met een monteur.
Vraag is of iemand anders dit ook heeft meegemaakt of moeten we dit als exemplarisch probleem beschouwen ?
Mocht het bij andere gebruikers ook zijn voorgekomen, overweeg ik toch om UPC vriendelijk te bedanken voor bewezen diensten en over te stappen op een schotel-antenne. Nog maar niet gesproken over de klantenservice.......
 
Denk dat die mediabox wel een enkeltje kliko verdient heeft ;)

En nee, heb het zelf niet mee gemaakt. Wat ik wel meegemaakt heb, is dat ik hier ook nog een schotel aan de muur hebt hangen ;)

En ja, de helpdesk van dat Canaal Digitaal, daar kan UPC nog een puntje aanzuigen (spreekwoordelijk gezien dan) ;)
 
ome_henk zei:
Ik heb UPC Digitale tv met hdd recorder.
Hedenavond kreeg ik een berichtje op het scherm over software update.
Na tien minuten begon ik mij toch wel zorgen te maken, want het UPC kastje gaf geen teken van leven meer.
Plotseling een luide knal en stank van verbrande electronica. Alle electra thuis uitgevallen omdat de centrale aardlekschakelaar down is gegaan.
Heb alle audio en video van spanning gehaald en aardlek weer aangezet. Daarna tv en surround weer ingeschakeld. Niets aan de hand. als laatste UPC box weer. Echter, deze blijft helemaal dood. gelukkig ook geen kortsluiting meer.
UPC komt over een kleine 5 dagen met een monteur.
Vraag is of iemand anders dit ook heeft meegemaakt of moeten we dit als exemplarisch probleem beschouwen ?
Mocht het bij andere gebruikers ook zijn voorgekomen, overweeg ik toch om UPC vriendelijk te bedanken voor bewezen diensten en over te stappen op een schotel-antenne. Nog maar niet gesproken over de klantenservice.......

Oeps das effe schrikken. Ik heb zelf twee mediaboxen. Heb 2 x mee gemaakt dat de mediabox er de brui aan gaf. Gelukkig niet op de manier zoals het bij jou ging. Ik heb toen echter de HD gebeld en in beide gevallen kreeg ik per TPG post per omgaande een nieuwe toegestuurd. Niks geen monteur dus.
 
Phr3ak zei:
Denk dat die mediabox wel een enkeltje kliko verdient heeft ;)

En ja, de helpdesk van dat Canaal Digitaal, daar kan UPC nog een puntje aanzuigen (spreekwoordelijk gezien dan) ;)

LOL canaal digitaal en HelpDesk zijn ook 2 dingen niet niet zamen gaan.

Maar goed ontopic, heb dit ook 1x gehad kreeg dat ding binne 2jaar terug ofzo, zette hem aan en hoorde gewoon iets scheuren zegmaar, ik ding opengemaakt(wat dus niet mag), was printplaat van mediabox helemaal door 2en gescheurt :S.
 
hebben ook zoiets mee gemaakt met de dvr.
Eerst storing ivm signaal verlies daarna software updaten en toen pats stroom inhuis eraf en daarna flinke stank uit mediabox.
Krijgen als het goed is deze week nieuwe dvr, gebuert dus vaker lijkt.
Dvr word trouwens ook best warm aan de boven en onderzijde.
Aan de onderzijde van de dvr is ook duidelijk een zwarte vlek te zien bij eht rooster waar je de printplaat kunt zien
 
Alle elektronica kan door een ontwerpfout of door defecte componenten kapot gaan. Vaak is de voeding de boosdoener (vandaar ook de knal). Dit kan altijd gebeuren, ook bij TV's.
 
Terug
Bovenaan