• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

klikkend geluid - harde schijf kapot?

  • Onderwerp starter Onderwerp starter abijvoe1
  • Startdatum Startdatum
A

abijvoe1

Hallo,
Bij thuiskomst is mijn Thomson (?) DVR helemaal donker (geen tijdsaanduiding of standby lampje)en ik kan hem ook niet meer starten. Een paar keer een zg. reset gedaan. Ik krijg dan de welbekende melding "software update in proces, ... etc". Vervolgens maakt de DVR geluid alsof hij opstart (ik zie ook wat lampjes knipperen), daarna begint het apparaat (tamelijk hard) klikkende geluiden te maken. Dat duurt ongeveer een minuut. Verder gebeurt er niets. Hij blijft donker en geeft nog steeds geen klokje of stanby lampje te zien. Betekent dat dat hij nu kapot is? De harde schijf stuk? En moet er dan een monteur komen of kan je hem ruilen? :o
 
Als je melding "software update in proces"krijgt, doe je een geforceerde update.
In jouw geval moet je een reset naar de fabrieksinstellingen doen.

- menu =>
- instellingen =>
- fabrieksinstellingen =>
- pincode 0000 (indien niet veranderd) - OK =>
- Mediabox opnieuw installeren met de juiste regiocode.

Kom je niet in het menu om dat te doen, dan probeer het volgende:
- Stekker van de mediabox er min 30 sec uit halen. Druk op de menu-button van de UPC afstandbediening (gericht op de mediabox) en zet tegelijkertijd de stroom weer op de mediabox. De mediabox gaat nu terug naar de fabrieksinstellingen.
- Stekker van de mediabox en 30 sec uit en een software update uitvoeren.

Als dit niet helpt zal je de UPC helpdesk moeten bellen.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Terug
Bovenaan