• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Kleuren tv veranderen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik heb al hulp gehad van de helpdesk. Die konden ook niks meer voor me doen. Heb echt alles geprobeerd maar niks helpt. Een energie besparende stand heb ik niet op de tv. Maar bedankt voor het meedenken.
 
Ik heb al hulp gehad van de helpdesk. Die konden ook niks meer voor me doen. Heb echt alles geprobeerd maar niks helpt. Een energie besparende stand heb ik niet op de tv. Maar bedankt voor het meedenken.

Probleem zou ook nog in je TV kunnen zitten, heb je dat al vast kunnen stellen ?
In dat geval misschien nog garantie van Samsung ? Die heeft ook een helpdesk.
Aangezien je schrijft dat alle instellingen van de TV op tilt gaan. Is het beeld van je analoge TV ook van slag als je daar naartoe schakelt ?
Als het echt elke ochtend zo is, dus na lang uitstaan van de TV zou je ook nog kunnen testen door de Cisco los te halen, zorgen dat je analoge TV kanalen hebt ingescand en kijken of je dan ook na een nacht uitstaan geen contrast en kleur meer hebt. In dat geval is het zeker je TV.

Misschien kun je een andere decoder lenen van iemand met HDMI, of heb je een ander apparaat met hdmi zoals een DVD/Blueray speler ? Heeft die geen probleem ? Dan zou het de combinatie kunnen zijn met je Cisco, hoewel ik het vreemd vind dat je via HDMI de instellingen van kleur en helderheid van je TV om zeep zou kunnen helpen.
 
Kijk eens of het helpt als je BD-Wise op de TV uitzet. BD-Wise is een Samsung uitbreiding van HDMI-CEC waarmee randapparatuur de beeldinstellingen van de TV kan aanpassen, mogelijk dat de ietwat brakke HDMI-implementatie de TV op het verkeerde been zet.
 
Deze optie heb ik niet op mijn tv kunnen vinden. Helaas. Maar toch bedankt voor je reactie.
 
Deze optie heb ik niet op mijn tv kunnen vinden. Helaas. Maar toch bedankt voor je reactie.

Het lijkt me verstandiger dat je eens begint het exacte typenummer van je TV te vermelden, want dat heb ik nog steeds niet gezien. Dan kunnen we eens kijken of je de CEC uit kunt zetten, want het lijkt er toch een beetje op dat daar mogelijk je probleem zit.
 
Het is een samsung LE40M86BD. Sorry dat ik dit er niet bij heb vermeld. Beetje dom.....:giveup:
 
Het is een samsung LE40M86BD. Sorry dat ik dit er niet bij heb vermeld. Beetje dom.....:giveup:

Goed ... Doe het volgende, liefst in deze volgorde.

1. Probeer een andere HDMI kabel tussen de Cisco en de TV. De kans dat er iets met de HDMI kabel niet in orde is, is vrij klein, maar je weet maar nooit. Bij systematisch foutzoeken moet je altijd de eenvoudigste foutoorzaken eerst uitsluiten.

2. Ik ga uit van de Nederlandse handleiding die je hier kunt downloaden. Selecteer de HDMI ingang waarop de Cisco is aangesloten en controleer of de instelling van het HDMI-zwartniveau op normaal staat, dus niet laag. Indien deze op 'laag' staat, dan wijzigen in normaal. Zie handleiding blz. 22.

3. Controleer of HDMI-CEC uit staat, en zo nee, zet HDMI-CEC dan uit. Samsung noemt dit AnyNet+. Zie handleiding blz. 56.
 
Dank je wel voor je reactie.

Een andere HDMI-kabel had ik al geprobeerd. Zonder resultaat.

De andere 2 opties heb ik nu gedaan. Even wachten tot morgenochtend of dit succes heeft. Ik kom hier zeker nog op terug.
 
Helaas. Nadat de tv ongeveer 1.5 uur uit heeft gestaan, toch weer hetzelfde probleem. Zwart beeld. En alleen maar op te lossen door de sisco enkele keren aan en uit te zetten. Echt ten einde raad nu.
 
Helaas. Nadat de tv ongeveer 1.5 uur uit heeft gestaan, toch weer hetzelfde probleem. Zwart beeld. En alleen maar op te lossen door de Cisco enkele keren aan en uit te zetten. Echt ten einde raad nu.

Dan denk ik dat niemand op dit forum je nog kan helpen, maar dat het probleem echt ter plaatse moet worden bekeken door een deskundige.

Wat je zelf nog wel kunt doen is een andere HDMI bron (bijvoorbeeld een DVD speler met HDMI uitgang of een Blu-ray speler) aansluiten op diezelfde ingang van je TV en dan kijken of die ook hetzelfde probleem geeft. Zo ja, dan denk ik aan een defect van je TV, zo nee, dan lijkt het op een defect van de Cisco. Je probleem is namelijk niet bekend, anders zouden er veel meer mensen op dit forum hetzelfde probleem met de vreemde kleuren hebben, en dat is niet zo.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan