• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Klein probleem met geluid opname

  • Onderwerp starter Onderwerp starter itje
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
I

itje

Ik heb vaak dat de eerste seconden van een opname er geen geluid is. Is hier een oplossing voor?
 
Ik heb vaak dat de eerste seconden van een opname er geen geluid is. Is hier een oplossing voor?
Dit klopt, maar als je voldoende aanlooptijd hebt is het toch geen probleem.
Het belangrijkst is dat het beeld en geluid synchroon loopt.

Gerard.
 
Dat klopt, maar als ik 2 programma's achter elkaar opneem dan begin het 2e programma meteen, of het 1e loopt nog net een minuutje door en dan heb je ook geen geluid.

Voor de rest loopt geluid en beeld wel synchroon.
 
Dat klopt, maar als ik 2 programma's achter elkaar opneem dan begin het 2e programma meteen, of het 1e loopt nog net een minuutje door en dan heb je ook geen geluid.

Voor de rest loopt geluid en beeld wel synchroon.
Maar op het moment dat je er één afspeelt kan je er ook maar één afspelen en niet twee. Hoogst waarschijnlijk ligt het aan het opstarten van de harde schijf er is een geluid en beeld spoor.
Of bedoel je het anders, stel je vraag wat duidelijker, of aan de Helpdesk, misschien kunnen zij meer vertellen.

Gerard.
 
Ik bedoel het volgende: Ik neem 2 programma's achter elkaar op. Programma 1 stopt en programma 2 begint. Als ik naar Programma 2 wil kijken, dan heb ik niet de paar minuten aanloop die Programma 1 wel heeft (waardoor ik bij programma 1 ook geen last heb van het geluidsverlies). Het programma begint meteen en dan hoor de eerst even niets (mis het geluid) en dan opeens heb je wel geluid.
Ik hoop dat ik zo duidelijker ben geweest.
Alvast bedankt voor je meedenken.
 
Sorry voor de wat late reactie , maar ik was er even tussen uit.

Zijn het opnamen van dezelfde zender, die achter elkaar plaatsvinden. (Deze worden dan met dezelfde tuner opgenomen).

Of zijn het opnamen van twee verschillende zenders, die overlappend plaatsvinden. (Dan worden de opnamen op beide tuners tegelijk gedaan).

In de eerste situatie is het van zelf sprekend dat er geen aanloop is, immers de opnamen vinden aan een gesloten plaats, waardoor de tweede tuner ook niet in werking zal treden.

In de tweede situatie moet je wel weer een aanloop hebben, omdat beide tuners apart opnemen ook al zou de opnametijd overlappen.

Gerard.
 
Beide programma's worden vanaf 1 zender opgenomen direct achter elkaar.
 
Beide programma's worden vanaf 1 zender opgenomen direct achter elkaar.
Dit duidt dan op het eerste geval hier kan je weinig aan doen, of je neemt de 2 prg's achter elkaar op of je neemt de laatste op en vervroegd de tijd naar het begin van de eerste. Dit kan je met de gele knop regelen als de (EPG) Guide aan staat.
Dan kan je het geheel op 1 bestand bekijken.

Gerard.
 
Ok, dan is het dus normaal wat er gebeurt en is er niets aan te doen.
Bedankt voor het meedenken.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan