• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

klantenservice

  • Onderwerp starter Onderwerp starter DigiFreAk
  • Startdatum Startdatum
D

DigiFreAk

als UPC echt een dienst wil bewijzen, maak dan die klantenservice gratis!
want ik heb het geld niet op me rug groeien en als ik de klanten service bel sta ik eerst een half uur in de wacht en kost me dat ontzettend veel geld !
geld dat ik al genoeg betaal aan UPC (analoge en digitale TV en internet)


Iedereen loopt wel te zeiken over de tv zenders, 'VH1 classic moet terug, TV5, MTV Base al die blabla
maar ik vind dat die klantenservice eerst gratis moet worden.
Tuurlijk, ik wil ook wat kwaliteits zenders op digitaal, en niet van die bagger als 3voor12,omega en al die schijt publieke kanalen.
Ik wil ook sneller internet.
ik betaal tenslotte al zoveel aan UPC.

Maar dat wat wij willen krijgen we uiteindelijk toch allemaal niet dus maak dan die klantenservice gratis.!
 
Arnold zei:
En ook dat krijgen we niet

nee, helaas niet nee.
Maar als er nou eens niet zoveel problemen waren met UPC producten en een aantal baggerzenders werden vervangen voor kwaliteits zenders( ja dan wel VH!-classic,TMF Pure,Nick Toons,Comedy Central Family,TV 5) dan zou ik het niet erg vinden om voor de klantenservice te betalen
 
Als ze het gratis maken krijgen ze een miljoen extra tokkies over zich heen.
 
laten ze ook eens de kosten terug betalen voor mensen die terecht aangeklopt hebben bij ze, betreffende de klachten die ze hebben ondervonden.
Maar ja dan kunnene ze wel hun deuren sluiten denk ik, meer ontevreden klanten dan tevreden vermoed ik.
 
Ik ben voor een vast bedrag per gesprek, zo maakt het niet uit hoe lang je in gesprek bent. Gratis maken is niet mogelijk ben ik bang. Overigens zijn er meer tevreden klanten dan ontevreden, maar dat is het bekende liedje dat hoor je zelden. Denk dat er anders wel veel meer aandacht was. UPC heeft tot slot van rekening meer dan 2 miljoen klanten...
 
knuffa zei:
Ik ben voor een vast bedrag per gesprek, zo maakt het niet uit hoe lang je in gesprek bent. Gratis maken is niet mogelijk ben ik bang. Overigens zijn er meer tevreden klanten dan ontevreden, maar dat is het bekende liedje dat hoor je zelden. Denk dat er anders wel veel meer aandacht was. UPC heeft tot slot van rekening meer dan 2 miljoen klanten...

PS het WAS ooit een 0800 ... nummer rond 2002-2003
 
Hierop kan ik eigenlijk alleen maar het zelfde antwoord geven als elders op dit forum al een tig keer gepost staat. Ik spreek ook uit ervaring gezien ik zelf op meerdere contactcenters heb gewerkt.

Een 0900 nummer in stand houden kost zo'n 20 eurocent per gesprek per minuut. UPC vraagt 10 cent per minuut van haar bellers. Daarnaast zijn de mensen die de telefoon op nemen niet gratis (voor de klagers, nee zelfs degene die niet alle vragen kunnen beantwoorden zijn niet gratis. Het is naar alle waarschijnlijkheid geen vrijwilligerswerk). De systemen die UPC gebruikt voor technische ondersteuning hebben waarschijnlijk ook bedragen met veel cijfertjes gekocht en dan hebben we het nog niet gehad over de ettelijke andere kosten van een contactcenter. Zoiets kost geld. Veel geld. Als je dan na gaat dat UPC maar 10 cent per minuut vraagt, dan kun je ook op je vingers natellen dat ze dus fors betalen om de klant zo'n dienst te kunnen leveren.

Daarnaast heb ik ook een tijdje op een 0800 gewerkt. Je moest eens weten hoe veel "klanten" daar heen bellen, in de lach schieten en de hoorn er weer op kwakken. Prank callers. Net zoiets als belletje lellen maar dan aan de telefoon. Niet alleen irritant voor de agent aan de telefoon, maar ook voor de andere echte klanten in de wacht, want de wachtrij heeft wel degelijk onder zulke callers te wachten. Je moest eens weten hoeveel klanten voor ieder klein wissewasje weer aan de telefoon hingen. Wachtrijen van 45 minuten waren niet ongehoord.

Dus even op een rijtje.

- Een kleine bijdrage aan de kosten vragen van de klanten stimuleert zelfredzaamheid. De meesten gaan eerst hun modem resetten en dan pas bellen, in plaats van andersom.
- De kleine bijdrage voorkomt dat de wachtrij onnodig lang wordt. door prank callers en mensen die gewoon even met iemand willen praten.
- De 10 cent per minuut is maar een schijntje van de kosten van een helpdesk UPC verdient niet op de helpdesk, nee ze leveren er juist fors op in.

Natuuriljk is het lastig dat je 10 cent per minuut moet betalen als je lang in de wacht staat. Snap ik ook. Maar bedenk je dan eens hoe lang je in de wacht had gestaan als de lijn gratis was geweest... en of het dan minder erg was geweest.
 
Terug
Bovenaan