• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Klantenservice weet niet waar ze over praten

Status
Niet open voor verdere reacties.
M

MrlY

Zo'n anderhalf tot twee jaar geleden hebben wij een ontvanger aangeschaft waarmee je ook kan opnemen. Al vanaf het begin hebben wij af en toe een klacht gehad, waarbij we wel beeld hadden, maar geen geluid.
Na contact met de klantenservice bleek dat wij de fabrieksinstellingen moesten resetten, vervolgens zou het geluid weer werken.
Eens in de zoveel tijd was het weer zover en hadden we geen geluid, vervelend want dan moet je een fabrieksreset doen, die toch wel even duurt (vooral vervelend als je precies 8 uur de televisie aan doet om het nieuws te kijken).

Hoewel het een oplossing is, hebben we de klachten steeds vaker. Van eens per maand is het al bijna 4 keer per week geworden!
We hadden met de klantenservice gebeld om het probleem te bespreken. Op dat moment hadden we geen storing, dus adviseerde de klantenservice ons om pas te bellen als dit wel weer het geval was, zodat ze ons konden helpen. Mogelijk was de software niet recent of was er een defect in de ontvanger.

Gister avond was het weer feest, net op het moment dat we Boer zoekt vrouw willen kijken.. Geen geluid! Alweer niet! Meteen met de klantenservice gebeld. Het duurde al bijna 10 minuten voor we een medewerker aan de lijn konden krijgen en nadat we eindelijk iemand te spreken kregen, konden ze niets voor ons betekenen dan dat we een fabrieksreset moesten uitvoeren..

JA, WE WETEN DAT WE EEN FABRIEKSRESET MOETEN UITVOEREN, WE DOEN NIKS ANDERS MEER!

Behalve deze 'tip' werd er alleen maar constant herhaald dat de ontvanger niet meer in de garantie zit en dat ze niks voor ons konden betekenen. We hebben nota bene de ontvanger bij Ziggo gekocht, omdat we gebruik willen maken van ZIGGO. Als de hardware niet naar behoren werkt, hoe denkt Ziggo dan dat we klant blijven?

Het is frustrerend dat je eerst iemand aan de lijn krijgt, die van alles beloofd als je weer storing hebt, maar op het moment dat je er last van hebt, een niet thuis krijgt van Ziggo.

Inmiddels hebben we op aanraden van vrienden de software handmatig geupdate, maar ook dat mocht niet baten. Wij zijn al bezig met het zoeken naar een nieuwe provider, die wel de ondersteuning kan bieden die we nodig hebben. Een provider die wat anders kan zeggen dan dan de ontvanger buiten de garantie valt.

Als we van tevoren hadden geweten dat er een garantie periode op zat, hadden we het ding meteen al laten vervangen in plaats van maar braaf die fabrieksreset te doen.

Ik vind het echt schandalig en ik vraag me af of meer mensen deze problemen met Ziggo ondervinden.
 
De wettelijke garantie is 2 jaar. Laat je dus niet afschepen dat de garantie niet meer geldig is!
 
Volgens mij ook 2 jaar garantie. Maar wat is nu de exacte aanschafdatum of leverdatum?
 
2 jaar garantie, inderdaad. Laat je niet vertellen dat dit maar 1 jaar is!

Daarnaast staat jouw decoder ook genoeg op marktplaats. Om gezeur met provider-wissel te voorkomen kun je er daar één vanaf plukken als je er echt niet uit komt met Ziggo.
 
In Nederland bestaat geen wettelijke 2 jaar garantie. In Nederland heb je fabrieksgarantie, dat is de garantie die de fabriek levert, en die kan net zo goed een dag zijn. Alleen interesseert die garantie jou als koper alleen in bepaAlde gevallen. Jij hebt daar namelijk niet zo gek veel mee te maken. Wettelijk heb jij met de verkoper te maken. Hij moet een deugdelijk product leveren gedurende de te verwachten levensduur van het apparaat. En dat is vaak langer dan twee jaar. Alleen zijn er twee kleine probleempjes die kunnen ontstaan. Na de fabrieksgarantie kan de verkoper van de koper eisen dat hij bewijst dat hij niets gedaan heeft met het apparaat waardoor het defect gegaan is. Binnen de fabrieksgarantie ligt de bewijslast bij de verkoper. Het tweede is dat garantie iets is tussen koper en verkoper. Als je het product bijvoorbeeld na een jaar weer verkoopt heeft de nieuwe eigenaar geen recht op garantie van de oorspronkelijke verkoper (de winkel). Als het product nog een fabrieksgarantie heeft, dan kan gebruik gemaakt worden van de importeur, maar verzendkosten zijn voor de eigenaar.

Overigens heeft de verkoper er baat bij om te doen of de fabrieksgarantie de echte garantie is. Hij heeft hier namelijk mee te maken. Als de fabriek een jaar garandeert, en het product gaat in het tweede jaar kapot, dan draait hij voor de kosten op, want deze wetgeving geldt alleen voor particulieren.

En voor het geval dat iemand dit bij zijn garage gaat proberen: normale slijtage is wettelijk uitgesloten. Vervanging van je 10 jaar oude remmen, is echt voor eigen rekening. Als het 10 maanden was, dan was het misschien een ander verhaal, maar dat hangt van je rijstijl af...
 
In Nederland bestaat geen wettelijke 2 jaar garantie. In Nederland heb je fabrieksgarantie, dat is de garantie die de fabriek levert, en die kan net zo goed een dag zijn.
En daarom heeft Apple problemen in de Europese landen omdat ze maar 1 jaar garantie bieden i.p.v. volgens de Europese richtlijn: minimaal 2.
(Een garantie van een jaar waar ze vervolgens ok nog niks van bakken, volgens vele klanten.)

En dat is wettelijk oké? :roll:
 
Zoals ik boven al schreef: In Nederland is de fabrieksgarantie niet zo interessant. Alleen als je bij Apple zelf iets koopt, heb je met Apple te maken voor de garantie en dan moeten ze zich wel houden aan de Nederlandse Wet. Er is overigens een Europese richtlijn, die spreekt over een garantietermijn van twee jaar, maar elke land kan zelfstandig ervoor kiezen om er van af te wijken. Apple heeft met name in Frankrijk en Italië last hiervan, omdat daat wel degelijk de 2 jaar geldt. Voor ons in Nederland is de wetgeving strenger dan de Europese richtlijn.
 
Er is overigens een Europese richtlijn, die spreekt over een garantietermijn van twee jaar, maar elke land kan zelfstandig ervoor kiezen om er van af te wijken.
Je rukt dit een beetje uit zijn verband.
Een land mag er vanaf wijken zolang die afwijking voordeliger is voor de consument. Dus langer, uitgebreider: ja. Korter, of korter en strenger: nee.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan