• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Klanten woedend over spooknota's UPC

  • Onderwerp starter Onderwerp starter DutchBlood
  • Startdatum Startdatum
D

DutchBlood

Klanten woedend over spooknota's UPC
Gepost door Meira (Nijntjuh) - zaterdag 5 oktober 2002 @ 20:22 - Bron: De Telegraaf
Yzord en Adnan Kazan hadden ons via de newssubmit het volgende te melden:

Kabelbedrijf UPC is wederom in opspraak geraakt bij haar klanten. Het bedrijf stuurt torenhoge rekeningen voor het gebruik van hun producten, en weigert klachten over de rekeningen in behandeling te nemen zolang het factuurbedrag openstaat.

De telefonische klantenservice van UPC is wegens de drukte niet te bereiken. Dat weerhoudt UPC er echter niet van de schuld voor bij de klant te leggen. Dankzij een nieuw systeem wordt er tegenwoordig op de factuur netjes verteld welke maanden er nog open staan. "Mensen weten vaak niet dat ze nog bedragen hebben openstaan," aldus een woordvoerder.

Volgens UPC-abonnee Marcel Oostland klopt hier echter niets van: "Vanaf maart heb ik lange tijd geen telefoonrekening van UPC ontvangen. En nu krijg ik binnen één maand maar liefst drie rekeningen van achtereenvolgens 1111 euro, 1227 euro en 1859 euro. Dit zijn pure spookrekeningen. Het klopt voor geen meter."

De consumentenmbond is inmiddels ook op de hoogte van de problemen en adviseert klanten rekeningen die niet kloppen niet te betalen
BRon:
https://frontpage.fok.nl/news.fok?id=22738
 
Oud nieuws!
sleepey.gif
sleephappy.gif

Hier op Chello Underground zijn er genoeg mensen geweest die zeiden dat ze gratis konden internetten. Da's dan dom :P , je krijgt dan gewoon alles in 1x :P
Punt uit!
Da's dus geen spookrekening, maar een SUPERrekening :P ;D
 
Nee, ik denk dat sylvester helemaal gelijk heeft. Mensen weten dat ze abonnement en verbruik moeten betalen! maar wat doen ze, ze geven al het geld lekker uit (i.p.v. het bedrag apart te zetten wat ze zouden moeten betalen). dom dom!
 
Ja, mee eens. Maar check mijn geval. Ik wil wel betalen, maar sturen mij steeds geen rekening. Bel ongeveer 1x per week maar komt maar steeds niets zinnigs uit.
Sluiten me dan weer af en dan weer aan, krijg steeds credi facturen en/of rekeningen van 0,0.

Als je ze dan belt zijn ze elke keer heel zeker van de zaak dat het nu wel goed komt. volgende maand krijgt u echt een rekening meneer.....ja nu acht maanden later heb ik een keer in 1x een paar honderd euro betaald. En nu deze maand is het weer feest. sta niet meer in het systeem en heb wel tv en chello van hun. rarara politiepet.

Kan wel blijven bellen en aangetekende brieven sturen maar je word er een beetje moedeloos van op zo;n manier. Beetje slordig gewoon.

Maar kwa mijn rechtspositie hoef ik niets te betalen want hun zijn in gebreken en ik kan aantonen d.m.v. brieven e.d. dat hun het steeds verknallen e.d. al volgens de consumentenbond e.d.

Dussuh ik zie het allemaal wel, leg gewoon elke maand geld appart. Over en sluiten.....
 
Ja zo'n ramp is het ook niet als je geen rekening krijgt. Maar mensen moeten niet denken dat ze het dan voor nix krijgen.

IDtju voor de FAQ misschien?
 
oeh, niet mee eens... >:(
Het is de TAAK van Chello om 1 keer in de maand je geld op te halen, tenzij je dat anders af hebt gesproken natuurlijk, dan ligt het niet aan Chello... >:D
Grtz, Lau
 
Tja, volgens mij is het zo als je iets commercieel gebruikt dat je er voor moet betalen, maar als je daar 10000 telefoontjes aangewaagt hebt dan heeft men in het algemeen geen zin om verder achter aan te gaan... -laat ze dan maar stikken...
 
Terug
Bovenaan