• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

klanten nummer referentie nummer

  • Onderwerp starter Onderwerp starter amiboy
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
A

amiboy

ik ben klant van @home maar ik heb verdr nooit een klantennummer of iets dergelijks ontvangen. ik heb alleen de eerste keer van de helpdesk een referentie nummer gekregen is dit hetzelfde??
als dit niet zo is hoe kom ik dan aan mijn klantennummer aangezien mailen naar @home geen zin heeft want op mijn laatste 4 mails is ook niet gereageert.
 
Het klantnummer van @Home kun je vinden op je factuur.

bedankt ik kijk wel even op de factuur. maar weet je misschien ook wat her referentie nummver presies inhoud er is mij gezegt dat ze me sneller kunnen helpen als ik nog een keer bel maar dat is toch niet nodig als je al een klanten nummer hebt
 
Als je voor een probleem (of wijziging, verhuizing, opzegging, enz) de klantenservice belt of mailt wordt het gesprek of de mailwisseling geregistreerd. Hierbij krijgt het een referentienummer.

Stel dat je probleem de volgende dag terugkomt of je hebt een vraag over je aangevraagde wijziging, dan kun je (als je het hebt) het referentienummer noemen. De medewerker kan dan het verslag van het vorige gesprek erbij pakken, en van daaruit verder werken.

Wanneer je ooit voor een e-mailprobleem een referentienummer hebt gekregen, is het niet meer nuttig om te geven als je een half jaar later voor een verbindingsprobleem belt. Referentienummers zijn dus alleen handig bij de afwikkeling van hetzelfde probleem binnen korte tijd. Voor een nieuwe storing zul je een nieuw referentienummer krijgen/kunnen vragen.
 
Als je voor een probleem (of wijziging, verhuizing, opzegging, enz) de klantenservice belt of mailt wordt het gesprek of de mailwisseling geregistreerd. Hierbij krijgt het een referentienummer.

Stel dat je probleem de volgende dag terugkomt of je hebt een vraag over je aangevraagde wijziging, dan kun je (als je het hebt) het referentienummer noemen. De medewerker kan dan het verslag van het vorige gesprek erbij pakken, en van daaruit verder werken.

Wanneer je ooit voor een e-mailprobleem een referentienummer hebt gekregen, is het niet meer nuttig om te geven als je een half jaar later voor een verbindingsprobleem belt. Referentienummers zijn dus alleen handig bij de afwikkeling van hetzelfde probleem binnen korte tijd. Voor een nieuwe storing zul je een nieuw referentienummer krijgen/kunnen vragen.

dan is dit toch een beetje een dom en omslachtig systeem je kun de ducumentatie over klaten storingen enz. toch gewoon aan een klantennummer koppelen en hiervan een logboek maken hiet kun zelf makkelijker een overzicht maken over de geschiedenis van de klant dit werkt minstens zo snel is minder foutgevoelig en is voor de klant handiger omdat deze maar 1 nummer hoeft te onthouden verder voorkom je discusies als warom is mijn nummer nu al weer weg ik heb pas nog gebelt en als iemand zijn nummer is vergeten kun je weer op nieuw beginnen dit voorkom je dus ook als alles gewoon gelinkt word aan je klantennummer
 
Natuurlijk wordt ook alles per klant geregistreerd.

Het komt echter voor dat een klant op dag 1 voor een e-mailprobleem belt, op dag 2 een verhuizing doorgeeft, op dag 3 een verbindingsprobleem heeft, en op dag 4 wil weten hoe het met zijn e-mailprobleem staat. Voor de medewerker is het dan wel handig om een referentienummer te hebben, dan kan hij de twee nieuwere nummers negeren zonder er in te kijken.
 
Natuurlijk wordt ook alles per klant geregistreerd.

Het komt echter voor dat een klant op dag 1 voor een e-mailprobleem belt, op dag 2 een verhuizing doorgeeft, op dag 3 een verbindingsprobleem heeft, en op dag 4 wil weten hoe het met zijn e-mailprobleem staat. Voor de medewerker is het dan wel handig om een referentienummer te hebben, dan kan hij de twee nieuwere nummers negeren zonder er in te kijken.

sorry maar een centraal logboek per klant is veel makkelijker je kijkt bij de klant onder email en ziet het probleem waarover hij eerder gebelt heeft hierdoor is het niet lastig nummers door geven en heb je ook minder kans op fouten. ook heb je zou je dan nu het voordeel hebben om te kijken wat er bijvoorbeeld een jaar geleden mis was met de mail mischien is het wel hetzelfde probleem en heb je de oplosing al paraat.
 
sorry maar een centraal logboek per klant is veel makkelijker je kijkt bij de klant onder email en ziet het probleem waarover hij eerder gebelt heeft hierdoor is het niet lastig nummers door geven en heb je ook minder kans op fouten. ook heb je zou je dan nu het voordeel hebben om te kijken wat er bijvoorbeeld een jaar geleden mis was met de mail mischien is het wel hetzelfde probleem en heb je de oplosing al paraat.
Zo werkt het al jaren, met zogenaamde 'tickets' of zoals jij ze noemt: referentienummer en dat werkt altijd goed.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan