• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

klant is debiel bij Ziggo

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik heb de callceter medewerkster enkel keren gevraagd of ze serieus dacht dat er luchtbellen in de koperkern van mijn coaxkabel konden zitten, het antwoord bleef: ja dat lees ik hier / dat staat hier.

De bewuste kabel is een dubbel shealded Ericsson coax, die in de installatiebouw gebruikt wordt.

De bedoeling van de dubbele sheald is om storing van buitenaf te voorkomen.

Of ik een 4G antenne in de buurt heb weet ik niet / zou zo maar kunnen, maar zou niet uit moeten maken, zou dan toch ook meer storing verwachten en niet alleen 24 kitchen, en een week later alle RTL zenders.

mocht er zich een storing voordoen die Ziggo niet kan verklaren, moeten ze de klant geen ouwehoeren verhaal opdisselen..
 
kletskater, je doet verontwaardigd alsof je er een hoop verstand van hebt.
maar als je niet eens begrijpt waarom je niet overal storingen op hebt, maar slechts op enkele zenders dan begrijp je er echt niets van.

tip; lees eens diverse topics door van mensen met klachten.
dan lees je dat de antwoorden van de leden die iedereen proberen te helpen telkens hetzelfde zijn en dat het geen onzin is.
 
De bewuste kabel is een dubbel shealded Ericsson coax, die in de installatiebouw gebruikt wordt....
De kabels hier zijn van goede kwaliteit, maar wel oud.
Er kan wel wat aan mankeren na pakweg 30 jaar.

..... zou dan toch ook meer storing verwachten en niet alleen 24 kitchen, en een week later alle RTL zenders.
Vraag de buren.
Via de TV kon ik zien dat het signaal af en toe slecht was. Omdat de buren hetzelfde hadden stuurde Klantenservice monteur.

.....moeten ze de klant geen ouwehoeren verhaal opdisselen..
Ja, maar hou je doel voor ogen....met stroop vang je meer vliegen.


Sent from my Nexus 7 using Tapatalk
 
De kabels hier zijn van goede kwaliteit, maar wel oud.
Er kan wel wat aan mankeren na pakweg 30 jaar.

Aan een kabel is niet te zien hoe de kwaliteit van de kabel is. Ik ben zelfs keurige KOKA 799 kabels tegen gekomen de KOKWI/KOSWI connectoren erop. Het zou prima moeten werken en toch niet. De ene kant op had de kabel slechts 0,09 db verlies per meter op 230 Mhz. De andere kant op 1,2dB per meter bij 230Mhz. Reden: Geen idee. Dat kan een foute legering zijn. Breuk in de kabel. De eerder genoemde luchtbelletjes die weldegelijk voor kunnen komen. Al heb je er dan altijd last van en niet spontaan.

Dus merk en kwaliteitsnorm zeggen erg veel maar kunnen ook verbleken bij de daadwerkelijk signaal doorgifte.

Goede kwaliteit is altijd een aanname afgaande op de kwaliteitsnorm van de producent van de kabel en de in laboratoria geteste eigenschappen van de kabel. Maar per cm kabel kan de eigenschap afwijken met het gevolg signaal storingen.

Vraag de buren.
Via de TV kon ik zien dat het signaal af en toe slecht was. Omdat de buren hetzelfde hadden stuurde Klantenservice monteur.
Hebben de buren het zelfde probleem. Tja dan is een netwerkstoring voor de hand liggend. Alleen kan dit liggen in de EV,GV,WC,HUB,Headend,Ontvangssystemen bij de provider, zend systemen bij betreffende netwerk leverancier, omroep, studio en zelfs camera.

Bij de RTL storingen van afgelopen week lag de storing aan UPC, Ziggo en Caiway volgens de klanten. Helaas voor al deze mensen lag de storing niet bij de providers maar in Hilversum. Voor het netwerk van de providers zelf en hier was niets aan te doen voor de providers zelf.

Ik geef mensen altijd het advies: Wacht een uurtje met bellen. Het kan een kortstondige ongeplande onderbreking zijn. Duurt het langer en hebben andere aansluitingen op dezelfde eindversterker er ook last van dan heeft het nut om te bellen.

Iets wat ik veel zie op internet: Ja [input relatie tot persoon] heeft er ook last van. Die woont ook in Utrecht. Ziggo netwerk in Utrecht is niet 1 netwerk. Dit zijn meerdere netwerken die samen voor televisie gevoed worden vanuit 1 headend > meerdere hubs > meerdere nodes. Achter een node heb je het over 1 groep gebruikers die inderdaad het zelfde zouden kunnen ervaren. Hubs en headends worden continue streng gemonitord. Geven die problemen dan is Ziggo eerder bezig dan je door de wachtrij heen bent. Dat de helpdesk medewerker nog niet goed op de hoogte is heeft met communicatie lijnen te maken die soms niet sneller kunnen dan ze zijn.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Mensen wanneer jullie problemen hebben met je coax kabel en deze wilt gaan vervangen, ga dan a.u.b. niet naar de Doe het Zelf maar koop deze gewwon bij de dichtstbijzijnde satellietschotelwinkel. Deze coaxkabels zijn wat duurder, maar ook van veel betere kwaliteit. Daar verkopen ze coaxkabel die geschikt zijn voor digitale ontvangst. Deze kabel hebben vele malen minder tot geen zuurstof in de koperkern zitten, waardoor de geleiding vele malen beter is dan die zooi die uit China komt en wat te koop licht bij de Action en de DHZ zaak.
Vooral de Belden H125 is een zeer goede coaxkabel en zit zo rond de € 1,50 per meter. Koop dan ook gelijk 2 afgeschermde coax kontrapluggen.
De kans op slecht ontvangst is na aanschaf nihil.

Helaas willen de meeste mensen voor een dubbeltje op de eerste rang zitten en dan hier en daar lopen te zeiken.
 
Mensen wanneer jullie problemen hebben met je coax kabel en deze wilt gaan vervangen, ga dan a.u.b. niet naar de Doe het Zelf maar koop deze gewwon bij de dichtstbijzijnde satellietschotelwinkel. Deze coaxkabels zijn wat duurder, maar ook van veel betere kwaliteit. Daar verkopen ze coaxkabel die geschikt zijn voor digitale ontvangst. Deze kabel hebben vele malen minder tot geen zuurstof in de koperkern zitten, waardoor de geleiding vele malen beter is dan die zooi die uit China komt en wat te koop licht bij de Action en de DHZ zaak.
Vooral de Belden H125 is een zeer goede coaxkabel en zit zo rond de € 1,50 per meter. Koop dan ook gelijk 2 afgeschermde coax kontrapluggen.
De kans op slecht ontvangst is na aanschaf nihil.

Helaas willen de meeste mensen voor een dubbeltje op de eerste rang zitten en dan hier en daar lopen te zeiken.


Het is niet voor een dubbeltje op de eerste rand willen zitten.

Het is eerder een gebrek aan kennis bij de klant en verkopende partij. Op de kabel en in de lucht is er in de afgelopen jaren veel veranderd. Er heerst nog teveel het idee dat dat geen invloed heeft. Terwijl er een veel breder verhaal bij komt kijken dan een kabel, signaal en ontvanger. De providers wijzen de klanten op kabelkeur kabels. Tja deze zijn dat ook uitgebreid getest op diverse aspecten en hierop goedgekeurd. Maar hoe kan je aan een kabel zien of deze kabel keur is? Het staat op de kabel ;). Maar wordt dit in de winkel verteld. Neen. Veel webshop wijzen hier ook niet op en bieden veelal slechte kwaliteit aan met het gevolg dat de klant alsnog problemen ervaart.

Als de klanten zich meer zouden richten op de specialisten hierin en ook iets van deze specialisten aannemen. Dan zullen veel storingen snel verholpen kunnen worden of niet eens voorkomen.
 
Maar we willen toch digitaal kijken? Dan kan betere kabel altijd beter signaal doorgeven. Dat klopt maar een vijf euro hdmi kabel van 75 cm met alle draden bezet volgens de rfc's geeft een goed signaal door en daar hoef je geen OFC kabels te kopen!

Ik heb zelf een audiophile achtergrond en weet als je kritische apparatuur hebt zonder filters dat de qualiteit invloed kan hebben op het analoge signaal.

Maar het topic begon over een aantal zenders die niet goed doorkwamen, dacht ik. Als het digitale signaal in een frequentie naast het analoge signaal uitgezonden wordt, zou voor alle zenders op de betreffende tv storing moeten zijn. Dit geldt dan voor digitaal en voor het analoge signaal. Immers de doorvoer gaat het hierover en niet de inhoud daarvan. Ik weet. Iet of er ook een OSI opbouw is voor deze signalen, maar of ze nu analoog of digitaal verzonden worden, dan zou de slechte output voor iedere zender moeten gelden.

Levert een analoog signaal slecht beeld vervang dan idd de kabels en betere kabel geeft minder kans, en niet zoals bij kabelkeur wordt beweerd gegarandeerde levering. Of ze bedoelen gegarandeerde aankomst van slechte content. ;)

Maar om nu OFC kabel te moeten trekken voor het doorsturen van een. Digitaal signaal....

Ik zelf heb hirschmann laten aanleggen overal in huis. Ik weet niet of dat OFC kabel is maar geloof het niet. Overall in huis top analoog signaal en digitaal signaal.

Zonder Van Den Hul OFC draad. En dan zou de vraag moeten zijn of je niet beter zilver,draad kunt nemen ivm de hoge frequentie van beide signalen.

Immers een beetje audiophiel weet dat twisted silver cable beter is voor hoge signalen en massief OFC voor laag, voorzien van Rodium platen connectoren van bv WBT.

Maar volgens mij heeft de TS gewoon een leverings probleem en geen lokaal kabel probleem. Of ik heb iets niet goed of niet gelezen. Alvast excuses daarvoor.:thumb up:
 
Maar we willen toch digitaal kijken? Dan kan betere kabel altijd beter signaal doorgeven. Dat klopt maar een vijf euro hdmi kabel van 75 cm met alle draden bezet volgens de rfc's geeft een goed signaal door en daar hoef je geen OFC kabels te kopen!

Ik heb zelf een audiophile achtergrond en weet als je kritische apparatuur hebt zonder filters dat de qualiteit invloed kan hebben op het analoge signaal.

Maar het topic begon over een aantal zenders die niet goed doorkwamen, dacht ik. Als het digitale signaal in een frequentie naast het analoge signaal uitgezonden wordt, zou voor alle zenders op de betreffende tv storing moeten zijn. Dit geldt dan voor digitaal en voor het analoge signaal. Immers de doorvoer gaat het hierover en niet de inhoud daarvan. Ik weet. Iet of er ook een OSI opbouw is voor deze signalen, maar of ze nu analoog of digitaal verzonden worden, dan zou de slechte output voor iedere zender moeten gelden.

Levert een analoog signaal slecht beeld vervang dan idd de kabels en betere kabel geeft minder kans, en niet zoals bij kabelkeur wordt beweerd gegarandeerde levering. Of ze bedoelen gegarandeerde aankomst van slechte content. ;)

Maar om nu OFC kabel te moeten trekken voor het doorsturen van een. Digitaal signaal....

Ik zelf heb hirschmann laten aanleggen overal in huis. Ik weet niet of dat OFC kabel is maar geloof het niet. Overall in huis top analoog signaal en digitaal signaal.

Zonder Van Den Hul OFC draad. En dan zou de vraag moeten zijn of je niet beter zilver,draad kunt nemen ivm de hoge frequentie van beide signalen.

Immers een beetje audiophiel weet dat twisted silver cable beter is voor hoge signalen en massief OFC voor laag, voorzien van Rodium platen connectoren van bv WBT.

Maar volgens mij heeft de TS gewoon een leverings probleem en geen lokaal kabel probleem. Of ik heb iets niet goed of niet gelezen. Alvast excuses daarvoor.:thumb up:

Audio en DVB-C / Analoog signaal hebben niets met elkaar te maken.

En ja je kan 2 kanalen straks naast elkaar hebben waarbij er 1 gestoord is en de andere prima functioneert.

Daarbij wordt ieder kanaal of transport stream individueel van elkaar over de kabel gezonden waarbij kwaliteit van de kabel wel degelijk uit maakt hoe het signaal zich op deze kabel gedraagt.

De kabel kun je hebt beste vergelijken met een 80 baanssnelweg waarbij 80 banen gescheiden zijn. Is 1 baan verspert kunnen de andere 79 prima door rijden. Op de kabel werkt het net zo. 1 frequentie gestoord houdt niet in dat de rest problemen ondervind.

En kabelkeur kabels bieden geen garantie het geeft alleen aan dat er aan kwaliteitseisen voldaan wordt door die kabel. Het is nog altijd belangrijk om de installatie zo in te richten dat het signaal zich op juiste wijze door de installatie verspreid.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan