• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

klachtenbrief aan UPC.... herkenbaar????

Berichten
23
Internet
  1. Ziggo
Digitale TV
  1. Ziggo
AAN:
UPC Nederland
Afdeling klachten
Postbus 320
8200 AH Lelystad VAN:

Betreft : Klachten m.b.t. (glasvezel)internet, telefonie & digitale televisie + vragen.

Amsterdam, 25 februari 2009

L.S.

IK wil/hoef niet op te draaien voor slecht functionerende UPC diensten!
Ik wil restitutie en/of tegemoetkoming voor de volgende zaken:

Alle 0900-1580 kosten vanaf november 2008. Restitutie
Het mobiel moeten bellen naar 0900-1580. Restitutie
Dubbel factureren Extreme EN Fiber Internet. Restitutie
Maandenlang regelmatig achter mijn eigen €210,- aanbellen Tegemoetkoming

Als u in uw systeem op klantnummer xxxxxxxx kijkt dan ziet u dat ik vanaf november vorig jaar genoodzaakt geweest om uw dure 0900-nummer méér dan regelmatig te bellen.

Onder andere voor:
Geen telefonie in de regio Amsterdam eind november 2008
Status opgelost ~ UPC heeft een aantal dagen geen telefonie in mindering gebracht.
Maar ik heb dus mobiel moeten bellen naar 0900-1580 graag restitutie.

Storing Fiber Internet 11 december 2008
Status opgelost ~ Spreekt voor zich , en is uiteraard bij u bekend.

Digitale Televisie.
Status opgelost ~ kosten 4 halve snipperdagen + 2 mediaboxen + veel irritatie (priceless)

Regelmatig vielen de zenders RTL 4,5 & 7 uit! en ik had vaak last van “blokjes” in het beeld.

Er zijn monteurs geweest , deze hebben onze Mediabox 2X omgeruild (?), hierdoor waren alle opname’s op harddisk dus weg. MAAR: alles deed het weer (even)
De monteur vertelde dat als het probleem terug zou komen (Hoe wist ie dat?),
De volgende monteur maar “buiten in de kast” moest gaan kijken.
Want binnen was alles (m’n bekabeling) in orde!
Hetzelfde kwam op10 december weer alweer terug!
Buitenmonteur heeft op 11 december eindelijk alles opgelost.

MAAR : IKZELF heb hiervoor 3X moeten aangeven dat er een buitenmonteur moest komen en UPC stuurt tot 3X toe :
u raad het al ……. Een gewone/binnen monteur….. BALEN!!!!

BOVENDIEN:
Heeft het Gebeuren met de digitale TV me dus 4 halve snipperdagen gekost i.p.v. 1 halve snipperdag!
Als u dat niet vergoeden kunt , dan mag u me redelijk tegemoetkomen , ik heb hier eind 2008 behoorlijk “last” van gehad ,
ik had liever vrij/thuis willen zijn.

Gaat u me hierin tegemoet komen?
Hoeft niet persé 12X m’n uurloon te zijn maar toch …….

Dubbele facturering Extreme EN Fiber Internet.
Status ~ lopend vanaf begin 2009
Dit heb ikzelf (waar was de controle van UPC??) geconstateerd begin januari 2009.
Ik documenteer vanaf 23 januari de gang van zaken omdat ik pisnijdig werd over de behandeling.
Reeds vóór 23 januari was het te restitueren bedrag bekend , én doorgegeven aan uw financiële afdeling.
Het is nu 25 februari en uw medewerker vertelt me “ik ga doorgeven dat ze moeten betalen”
We hebben het hier over iets dat al vanaf 03 oktober 2008 , dus al 5 maanden fout loopt!!

Ook werd me meerdere malen verteld dat ik dit beter met de rekeningen kan verrekenen?
Daar vind ik het bedrag te hoog voor , het was MIJN geld , dus betaal ‘t maar terug.

BOVENDIEN is zoiets een beetje de “omgekeerde wereld” :

UPC is MIJ geld ~deze keer dan~ ± € 200,- schuldig en UPC medewerkers stellen doodleuk tot 3X toe een betalingsregeling voor ? (Ik viel van m’n stoel van verbazing , ook 3X)

NOG Simpeler : Andermans geld nemen heet ook wel diefstal en ik wil het na maanden wel weer eens terug hebben , of is dat raar??

U ziet het al : ik ben écht pisnijdig en wil dat dit snel/persoonlijk & correct opgelost word!

Om te beginnen wil ik een ontvangstbevestiging van u.

Maar ook wil ik een uitdraai uit uw systeem m.b.t. alle klachten en notities in uw systeem
die betrekking op onze gesprekken hebben.
Zodat ik een totaalbeeld kan krijgen van alle acties (of juist géén acties) die er de laatste maanden aan UPC-zijde hebben plaatsgevonden.

Laatste (constructief bedoelde) vraag/opmerking:
Kunt u dat “Postcode/huisnummer gebeuren” weghalen uit die telefooncomputer van u?
Uw medewerkers vragen er naderhand tóch om!! Het maakt niets uit wat je inspreekt.


Vriendelijke groeten,



Mod edit:
Zoals terecht door Robert Koopman opgemerkt is het plaatsen van je klantnummer op een openbaar forum niet verstandig.
Er kan misbruik van gemaakt worden.
Daarom heb ik het verwijderd.
 
Jappie_23 zei:
Ik neem aan dat je iets duidelijk wilt maken ? 8)

Eeh ... iets duidelijk maken ?
Nee hoor! Heb alleen effe m'n hart gelucht.
Daar was dit plekje op 't forum voor bedoeld toch?

Voel me weer super!
 
Maar ook wil ik een uitdraai uit uw systeem m.b.t. alle klachten en notities in uw systeem
die betrekking op onze gesprekken hebben.
Zodat ik een totaalbeeld kan krijgen van alle acties (of juist géén acties) die er de laatste maanden aan UPC-zijde hebben plaatsgevonden.
Volgens mij gaan ze dat niet doen.
 
@Edwinuss:

Het kan zijn dat ik het verkeerd heb, maar bij mijn weten zijn ze verplicht om je inzage te geven in alle informatie die ze over je geregistreerd hebben. Dit dien je wel schriftelijk aan te vragen.

Just my 2 cents....
 
Gridder51 zei:
@Edwinuss:

Het kan zijn dat ik het verkeerd heb, maar bij mijn weten zijn ze verplicht om je inzage te geven in alle informatie die ze over je geregistreerd hebben. Dit dien je wel schriftelijk aan te vragen.

Just my 2 cents....
dan zou ik het gewoon aanvragen als ik hem was :)

Je kan het altijd proberen ;)
 
Gridder51 zei:
@Edwinuss:

Het kan zijn dat ik het verkeerd heb, maar bij mijn weten zijn ze verplicht om je inzage te geven in alle informatie die ze over je geregistreerd hebben. Dit dien je wel schriftelijk aan te vragen.

Just my 2 cents....

op welke basis ?
er is geen dwingend recht. Dat gaat alleen op bij overheidsinstellingen..
Uit ervaring weet ik dat UPC ambtelijke molens heeft, maar het is nog geen overheidsinstelling...
 
Een zeer, zeer slecht geschreven brief. Als ik als UPC medewerker zo'n brief op m'n bordje kreeg, ging die alla de minuut de papier versnipperaar in ;)
 
GerruT,

Ik geloof direct dat het opschrijven van je 'grieven' een opluchting is geweest, laat ik dat vooropstellen..., alleen ik denk niet dat je met het versturen van deze brief (indeze vorm) tot 'n oplossing zal komen bij UPC.
Zoals reeds eerder opgemerkt door een voorgaande poster zal deze brief, indeze vorm, direct in het 'vierkante archief', óók wel prullenbak genoemd, verdwijnen, om de doodsimpele reden dat het 'n slechte brief is om mee te communiceren.

Mijn advies is:

Ga er thans eens rustig voor zitten en zet alles 'punt voor punt' op papier en probeer van deze 'punten' een normaal leesbare brief te maken zonder dat de ontvanger 't gevoel krijgt direct de grond in geboord te worden door je, de lezer van je brief is namelijk niet de veroorzaker van je problemen, je moet de lezer zien als 'n mogelijke oplosser van je problemen.

Hoe K(walitatief) U(iterst) T(riest) e.e.a. ook moge wezen, 'n oplossing zal er alleen (kunnen) komen door elkaar (in dit geval de 'ontvanger' van je brief) in zijn óf haar waarde te laten.

En Gerrit, je kan natuurlijk óók eens proberen om e.e.a. voor te leggen bij een van de UPC-medewerkers op dit forum, wellicht dat zij 'iets' voor je kunnen betekenen.
Maar óók 'hier' bij hun geef ik je de goede raad niet gelijk 'van leer te trekken' want geloof me.............
"óók dat zijn mensen zoals jij en ik".
D'r is alleen één verschil...........
"Zij werken bij cq. voor UPC, kunnen wellicht wat voor je betekenen én doen dit forum er geheel en al belangeloos bij"

Succes :6
 
Terug
Bovenaan