• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Klacht verbindings uitval

  • Onderwerp starter Onderwerp starter Sn0wBiatch
  • Startdatum Startdatum
S

Sn0wBiatch

Hallo allemaal,

Mijn ellende begon 2 maanden nadat ik upc aangeschaft had (fiber 60 + tel + tv).
Het modem begon steeds vaker te klapperen, en kwam soms niet eens in. monteur 3x geweest, 2x heeft hij wat dingen vervangen zoals splitter en bekabeling na aandringen (want natuurlijk als de monteur er is werkt alles, totdat hij zich omdraait :( ) heb ik 2x een lekkere rekening gehad terwijl het probleem nog steeds bestond (hiermee ben ik nog aan het uitvechten wie er gaat betalen, want dit is belachelijk) en uiteindelijk de 3de keer men modem vervangen op de vrijdag.Bleek er iets verkeerds gegaan te zijn heb ik weer een lang weekend zonder internet gezeten. Dit modem doet het super, heel af en toe dat sommige ssh sessies uit klappen, maar kan hier wel mee leven. Nu krijg ik een mail van upc dat ik het modem moet inleveren omdat dit een zakelijk modem is wat nu geplaatst is :( Nu kan ik weer heel men netwerk gaan omsleutelen, net nu ik men router verkocht had op marktplaats.
Dit modem heeft standaard een dhcp server en wireless. en 4 uitbreidingspoortjes voor 1000mbit.
zucht, kan ik het weigeren dat ik het modem behoud? of recht op hetzelfde soort modem maar dan voor particuleren? ( ik weet niet of ze bij chello bestaan )

zucht.

Vriendelijke groet,

Chris
 
Dit is erg vreemd.

Kan jij vertellen welk modem je hebt gehad?

Volgens je profiel heb je namelijk een Cisco EPC3212.
Maar uit je verhaal heb je het over een draadloos router/modem.
 
ik had die EPC3212, maar sinds een maand dus de EPC3925.
 
Ze hebben je inderdaad een zakelijk modem gegeven ipv eentje uit de consumentenlijn.

Aangezien je het modem van UPC in bruikleen hebt, ben ik bang voor je dat je juridisch gezien geen poot om op te staan hebt: jij bent tenslotte niet de eigenaar van het modem, dat is UPC.

Wat je zeker wel zou kunnen doen is even contact zoeken met 1 van de medewerkers van WebCare, deze heren zitten dieper en beter in de materie en kunnen je misschien uit de brand helpen.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Zakelijke klanten krijgen een zakelijk modem, particulieren een particulier modem. Zoals al eerder aangegeven heb je het modem in bruikleen gekregen, daarom mag UPC ten alle tijde het modem vervangen voor een ander modem zonder jouw toestemming. Ik zelf denk dat je het beste gewoon het modem kan wisselen voor een nieuw modem, en dan inderdaad zelf maar weer een router aanschaft. Daarmee ga je in ieder geval veel problemen uit de weg. Routers zijn niet zo heel duur tegenwoordig, ik zelf heb een WRT-160Nv2, dingetje van 55 euro, en die doet het prima hier :).
 
ik heb ook nog zo`n ding thuis liggen, maar naar een dag intensief internetten loopt dat ding vol, en kun je er niks meer mee tot je een reset doet. upnp enzo staat allemaal uit, bij het begin trekt die 7mb/s en daarna zakt die dramatisch af na 100kb/s tot niks :( dus dan maar ff googlen naar een goeie.
 
Terug
Bovenaan