Klacht over goedkope abonnementen die van korte duur zijn en ik nu € 46,00 moet gaan betalen, terwijl goedkope abonnement voor 6 maanden was.

Savanna

Forum Gebruiker
Berichten
1
Ik wil de klacht die ik over de dienstverlening van Ziggo heb onder de aandacht brengen. Ik heb gebruik gemaakt van een goedkoop abonnement voor 6 maanden van Ziggo voor het bedrag van € 33,50 en dat abonnement zou op 22 januari 2022 ingaan maar omdat je bij Ziggo vooruit moet betalen was er al € 43,50 afgeschreven. Ik kon ik pas in februari gebruik maken van het goedkope abonnement en ter compensatie kon ik er dus langer gebruik van maken, dus tot juli of tot augustus.

Maar zo ver is het niet gekomen, want ik kreeg van Ziggo een mail dat er rond 23 juni € 46,00 van mijn rekening afgeschreven zou worden. Ik heb daarover geklaagd bij Ziggo en meerdere contactformulieren ingevuld en soms werd ik opgebeld maar soms ook niet. Ik heb de automatische incasso toen geweigerd maar achteraf heb ik € 33,50 betaald omdat het goedkope abonnement nog loopt. Ik dacht dat het voor problemen kan zorgen als ik niet betaal, dus heb ik later € 12,50 overgemaakt om toch het bedrag van € 46,00 te betalen. Het bedrag is in 2 termijnen betaald. En de medewerkers van Ziggo doen toezeggingen waar ik later geen bevestiging van krijg en ik ook niet kon bewijzen wat er gezegd is. De toezeggingen zijn dus niet bindend. Ik heb op mijn Ziggo gekeken naar de factuurbetalingen en ik zie dat er maar 4x € 33,50 van mijn rekening is afgeschreven, dus niet 6 maal. Het goedkope abonnement is 6 maanden geldig. .

Het is onrechtvaardig en ik heb meerdere malen gereageerd via reply maar ik krijg een melding dat mijn bericht niet wordt gelezen.

Ik heb wel van Ziggo een bericht ontvangen dat ik in juli € 2,50 meer moet gaan betalen voor mijn abonnement maar dat bedrag zou ik toch pas moeten gaan betalen als het goedkope abonnement verlopen is.

Het nieuwe abonnement dat mij aangeboden is per 23 juni met € 10 korting voor 6 maanden heb ik ook geen vertrouwen meer in omdat het mij niet zal verbazen als ook dit abonnement eerder wordt beëindigd. De meeste goedkope abonnementen waar ik gebruik van heb gemaakt waren van korte duur en niet 6 maanden lang. ik begrijp niet hoe dit kan.

Eerst was ik blij met de dienstverlening van Ziggo maar nu minder omdat er toezeggingen worden gedaan die niet kloppen en waar je ook geen bevestigingen van krijgt en waarvan andere medewerkers van Ziggo ook niet op de hoogte zijn. En je klachten worden niet altijd in behandeling genomen.

Ik hoor graag van Ziggo hoe ze mijn probleem gaan oplossen zodat ik weer vertrouwen in ze krijg.

Gewenste oplossing​

Dat ik uitleg krijg over waarom ik nu € 46,00 moet gaan betalen terwijl de bedragen van het goedkope abonnement maar 4x maal zijn afgeschreven in plaats van 6 x, want dat is de duur van het goedkope abonnement. Ik heb dus niet optimaal gebruik kunnen maken van het goedkope abonnement zoals de andere vorige keren. Ik heb inmiddels € 46,00 al overgemaakt in termijnen, dat heb ik gedaan om problemen te voorkomen.

En waarom er toezeggingen worden zonder een bevestigingen te ontvangen. Ik wil ook weten waarom er een mediabox naar mij is opgestuurd, terwijl ik er niet om heb gevraagd.
 

Bijlagen

  • Ziggo factuurbedragen vanaf 2021 tot en met juni 2022.pdf
    64,4 KB · Weergaven: 94
Het volgende kan ook aan de hand zijn.
Je zou korting krijgen op jou betaling.Dat ziggo zijn prijzen heeft aangepast.
Want de prijzen zijn dacht ik vanaf juni omhoog gegaan.
 
Ja, dat hebben wij ook @fietsbel1970... jaar lang 50% korting... maar dan kan er inderdaad wel een verhoging plaatsvinden. De verhoging is dan ook maar 50%, maar toch.
 
@CreativeS gebeurt wel maar mag niet want staat niet in contract.
Uw telecomaanbieder mag niet zomaar de prijs, de voorwaarden of de duur van uw abonnement wijzigen. Dit mag alleen als in het contract staat dat de aanbieder het abonnement mag wijzigen. Bron ACM
maar ze zullen daar wel me wegkomen maar toch melden bij ACM
 
dat mag als de voorwaarden in het contract staan, daar moeten prijsverhogingen staan , en mogen niet verstopt zijn in de algemene voorwaarden
als in het contract staat inflatie verhoging word toegepast wel , anders niet
 
En vraag bij ACM neergelegd , ze hebben daar de zaken ook niet goed geregeld acm zegt dit
Uw telecomaanbieder mag niet zomaar de prijs, de voorwaarden of de duur van uw abonnement wijzigen. Dit mag alleen als in het contract staat dat de aanbieder het abonnement mag wijzigen. Bron ACM

en consuwijzer geeft dit antwoord

2. De aanbieder verhoogt de prijs omdat hij inflatiecorrectie toepast
Een inflatiecorrectie is een prijsverhoging met een percentage dat elk jaar door het Centraal Bureau voor de Statistiek wordt vastgesteld. Wil de aanbieder een inflatiecorrectie toepassen? Dan moet dit wel duidelijk in zijn algemene voorwaarden staan. En ook hoe vaak en wanneer hij dat doet. Staat dit duidelijk in de algemene voorwaarden van de aanbieder? Dan kunt u uw abonnement niet om die reden opzeggen.
 
En vraag bij ACM neergelegd , ze hebben daar de zaken ook niet goed geregeld acm zegt dit


2. De aanbieder verhoogt de prijs omdat hij inflatiecorrectie toepast
Een inflatiecorrectie is een prijsverhoging met een percentage dat elk jaar door het Centraal Bureau voor de Statistiek wordt vastgesteld. Wil de aanbieder een inflatiecorrectie toepassen? Dan moet dit wel duidelijk in zijn algemene voorwaarden staan. En ook hoe vaak en wanneer hij dat doet. Staat dit duidelijk in de algemene voorwaarden van de aanbieder? Dan kunt u uw abonnement niet om die reden opzeggen.

en kaart je dingen niet aan veranderd er niks , is mijn insteek.
 
Terug
Bovenaan