Klacht over gedane toezegingen, en meer....

N

nickname

Ik heb 14-09-2006 weer wat meegemaakt, zie de klacht die ik na het telefoon gesprek probeerde te posten (on-line)
---------------------------------------------------------


Beste medewerker(s),

Ik heb sinds 12 mei 2006 Chello Extreem + Free Time bellen. Hiervoor heb ik ruim 7 jaar bij Planet gezeten met het ADSL Comfort pakket. Nu komt het, ik ben nog steeds lid van Planet, ondanks de toezegging dat het opgezegd zou worden door Chelllo (U weet wel die toezegging aan Hans in de tv commercial). Intussen heb ik dus al vanaf mei een dubbele lidmaatschap bij twee providers. En dus ook al 3x de kosten betaald van het ADSL Comfort pakket. En dat terwijl ik ook geen KPN aansluiting meer heb. Dus de vraag die me nu nog rest: wanneer word het opgezegd zoals toegezegd? want als ik het zelf wil opzeggen, dan moet ik tot december nog lidmaatschapskosten betalen, a 54 euro per maand. Dan nog een vraag, hoe kan ik de kosten terug halen die ik intussen nog steeds aan Planet betaald heb?

+++++++

LET OP WANT NU KOMT DE ECHTE KLACHT:

Ik heb 14-09-2006 ruim een uur zitten bellen met één van de medewerkers, en kreeg uiteindelijk te horen dat er vanaf die kant niets gedaan kan worden. De klacht gaat over het onderwerp zoals hierboven omschreven, namelijk een dubbele kostenpost. Nou stelde deze medewerker voor om het huidige lidmaatschap tijdelijk te stoppen, zodat ik dan weer met Planet verder kan gaan, tot het contract afgelopen is. Nou heb ik deze medewerker meerdere keren verteld dat ik Chello Extreem + Freetime bellen heb, en hierdoor geen KPN aansluiting meer bezit, die je minimaal nodig hebt om met Planet te kunnen internetten. Verder kan de medewerker niks voor me doen, dan het huidige contract van Chello tijdelijk opzeggen en de huidige belkosten terugboeken. Ik heb dan ook plus min 70 minuten zitten bellen a 0,10 cent is 7,00 euro (dit is van nu, de rest heb ik het nog niet eens over)

Wat me tegen het hart stoot is dat in de reclame, en tijdens het telefoongesprek met een verkoper word toegezegd dat Chello de huidige abonnement bij uw oude provider opzegt, en als je overal voor getekend en betaald heb, dit niet eens mogelijk is door Chello. Nou moet ik het maar zelf opzeggen volgens de medewerker, en Planet zegt gewoon : u moet uw contract uitdienen, en anders extra kosten. Word op het moment lekker aan het lijntje gehouden door beide providers en intussen maar betalen aan alle kanten, anders de maatregelen die hiervoor gelden.

59,00 euro + belkosten CHELLO Extreem + Freetime bellen - https://www.chello.nl/Abonnementen/Internet___telefonie/

54,00 euro KPN ADSL Comfort <> nu al 3 maanden = 162,00 euro waar ik niets mee kan - https://producten.planet.nl/web/show/id=43983/dbid=13/typeofpage=43651

De nodige belkosten naar 0900 nummers van KPN en CHELLO voor een passende oplossing <> weet echt niet meer hoeveel, maar door de ruime wachttijden bij beide is dit aardig opgelopen.

En dan nog niet eens de tijd die hierin is gaan zitten.

Moet zeggen dat het contract met Chello zo geregeld was. Je zegt "ja doe maar" en de sneltrein gaat ervandoor, maar heb je wat...kom je terug in het stenen tijdperk.

PS: de medewerker die me te woord stond meerdere keren gevraagd wie ik moet benaderen om dit opgelost te krijgen, maar helaas weer die muur van "weet niet,kan niet, en ik vind het echt een vervelende situatie voor u, maar helaas"

WAT is nu de oplossing? medewerkers kunnen niets,kunnen niets doen in deze situatie.

/ Dit hoort u eigenlijk niet te lezen, zijn namelijk m,n gedachten. Maar frustratie doet vreemde dingen /

En dan wil die medewerker 7,00 euro terug storten. Begrijp me goed, deze brief is geschreven dat ik in een situatie verkeer dat ik het liefst alles oppak en met een shovel door de kantoren wil crossen van beide providers. Het is zoals jullie wel meer gehoord zullen hebben (zie een aflevering Kassa of Tros Radar) als er betaald of geregeld moet worden vanaf de kant van de gebruiker moet het allemaal zo snel mogelijk anders staan de nodige maatregelen klaar, maar nu vanaf de gebruiker zijn kant gezien, "sorry ik ben van de helpdesk en ik heb de mogelijkheid niet, of ik mag niet. En dan sorry, maar toch een fijne dag " U kunt nu wel zeggen, als je die afleveringen op tv hebt gezien, had je toch geen contract aangegaan? Zit wat in, maar 20mb snelheid, en alle toezeggingen in de reclame spot doen je goede hoop geven, dus een geslaagde spot.

( Ben eigenlijk best wel benieuwd wat er gebeurt als ik nu nog eens bel, met deze klacht. Misschien krijg ik nu ineens een medewerker die het wel allemaal doorheeft, net als in het begin van het contract. Toen had ik namelijk alles aangesloten maar een hele trage telefonie internet verbinding. Ik bellen, en ja hoor het is een algemeen probleem, "ik kan er niets aan doen..." Dat hoor ik nog steeds, algemeen antwoord aan het worden. Maar goed, ik m,n zwager bellen, en hij zegt, je moet gewoon net zolang bellen tot je de goede medewerker krijgt. Dus ik heb vanaf 's middags zitten bellen, en iedere keer een andere medewerker, en niets. Tot ik de volgende dag nog eens belde, LET OP: Oh meneer, dat gaan wij eens even oplossen, hang de telefoon maar op, dan bel ik u terug anders moet u deze kosten ook nog betalen ( en dit is echt gebeurd ) en binnen 15 minuten had ik de beloofde snelheid.
Moest hier ineens aan denken .

Toch wat goeds….
Ik hou maar op en wacht op een reactie, want de snelheid is geweldig. Met de verbinding verder geen problemen, net als met het bellen via de modem. Want bij Planet, dus KPN is dit wel anders… storing na storing ( ook bij de laatste aflevering van Tros Radar kunnen zien )

Moet niet gekker worden… wat als je je klacht online invult ? https://www.upc.nl/index.php?PageID=147603&vac=

Dit is wat je dan te zien krijgt:
Privacy Required
The resource you have requested requires privacy.

Explanation
You are accessing the resource using an unencrypted connection. The resource has access controls set by the server's administrator that restrict access to encrypted connections.

Solutions
You must access this resource via HTTPS (SSL). Re-access the page using HTTPS. <- ik klik hier en dan


• Op dit moment is het niet mogeljik om in te loggen. Probeer het a.u.b. nogmaals op een later tijdstip

https://www.upc.nl/impe/upcimweb/pu/login?TAM_OP=error&ERROR_CODE=0x38cf044c&URL=%2Fqmail%2Fcontact_verzend.php3
 
Dat Planet je aan je contract houd is niks raars aan. UPC kan hier ook niet omheen. Volgens mij is dit een gevalletje Voorwaarden niet goed lezen...
 
UPC zegt sowieso alleen maar KPN op, niet ADSL-abonnementen? Is nog nooit anders geweest ook, voor zover mij bekend..
 
Endir zei:
UPC zegt sowieso alleen maar KPN op, niet ADSL-abonnementen? Is nog nooit anders geweest ook, voor zover mij bekend..
Als je over gaat op digitale telefonie, dan zegt UPC inderdaad alleen kpn op en porteerd het telefoonnummer. Eventuele adsl abonnement moet je dan zelf regelen.
In dit geval gaat het volgens mij echter om de adsl inruilweken.

Het waren toch de adsl inruil weken en UPC zou toch het huidige abonnement opzeggen?
1 en 1 is 2. Je mag met zo'n uitspraak toch verwachten dat UPC dan het adsl abonnement opzegt.
Zoniet is het, om geen andere termen te gebruiken, op zijn minst misleidende reclame geweest.
 
Johnny54 zei:
Als je over gaat op digitale telefonie, dan zegt UPC inderdaad alleen kpn op en porteerd het telefoonnummer. Eventuele adsl abonnement moet je dan zelf regelen.
In dit geval gaat het volgens mij echter om de adsl inruilweken.

Het waren toch de adsl inruil weken en UPC zou toch het huidige abonnement opzeggen?
1 en 1 is 2. Je mag met zo'n uitspraak toch verwachten dat UPC dan het adsl abonnement opzegt.
Zoniet is het, om geen andere termen te gebruiken, op zijn minst misleidende reclame geweest.
Nee, ADSL-inruilweken houdt niet in dat UPC het abonnement opzegt. Je moet hierbij nog altijd zelf je ADSL opzeggen. De opzegbevestiging van je ADSL-provider moest je opsturen naar UPC en daar kreeg je €50,- voor. Heeft niets te maken met dat UPC het abonnement opzegt en dat stond ook zeker duidelijk genoeg op hun website destijds.
 
Endir zei:
Nee, ADSL-inruilweken houdt niet in dat UPC het abonnement opzegt. Je moet hierbij nog altijd zelf je ADSL opzeggen. De opzegbevestiging van je ADSL-provider moest je opsturen naar UPC en daar kreeg je €50,- voor. Heeft niets te maken met dat UPC het abonnement opzegt en dat stond ook zeker duidelijk genoeg op hun website destijds.
Oké.
Ik ging af op wat ik mij nog van de r&tv reclame herrinnerde en dat klonk toch anders. Daarom had ik het ook over misleidend.
Ik heb nooit op de website gekeken, omdat ik al chello had en die actie voor mij onbelangrijk was.
Maar als je gebruik maakt van zo'n actie moet je inderdaad de "kleine lettertjes" lezen.
 
Endir zei:
Nee, ADSL-inruilweken houdt niet in dat UPC het abonnement opzegt. Je moet hierbij nog altijd zelf je ADSL opzeggen. De opzegbevestiging van je ADSL-provider moest je opsturen naar UPC en daar kreeg je €50,- voor. Heeft niets te maken met dat UPC het abonnement opzegt en dat stond ook zeker duidelijk genoeg op hun website destijds.

Ik ben destijds gebeld door een dame van UPC of ik bij hun wilde, heb hiervoor niet op de site gekeken. Deze dame heeft alles toegezegd zoals in m,n klachtenbrief te lezen is.

Raad daarom iedereen aan niets via de telefoon te regelen.

En zoals altijd, naam vegeten van die dame :'(

Dorisje zei:
Dat Planet je aan je contract houd is niks raars aan. UPC kan hier ook niet omheen. Volgens mij is dit een gevalletje Voorwaarden niet goed lezen...

Voorwaarden niet goed lezen... >:(

Ik ben gebeld door iemand van UPC of ik bij hun wilde komen, en deze dame heeft me van alles toegezegd. Ook het opzeggen van PLANET. Maar zoals de meeste heb ik haar naam niet onthouden, of opgeschreven. Die dame belde op verzoek van m,n zwager die al jaren bij Chello is. En ik moet zeggen de snelheid is wel ok, maar het gaat me om de toezeggingen. Als ze open kaart had gespeeld, en niets had toegezegd had ik het wel zelf geregeld, dat was het probleem niet geweest. Maar nu ging ik er vanuit dat hun het zouden doen, en intussen heb ik al 3 maanden aan iets betaald dat ik niet eens kan gebruiken.

By the way, de helpdesk medewerker vond het een extreem raar geval, en vond dit ook niet eerlijk van chello

Mischa zei:
Het stond inderdaad expleciet vermeld op de ADSL inruilweken site.

Ze kunnen wel zoveel op hun site plaatsen, als je word gebeld of je bij hun wil komen en je trapt er dan nog in ook.....
Toen ik geen contract bij Chello had, kwam ik nooit op de site van hun, dus die voorwaarden las ik zeker niet.
Tevens is het zo dat alles telefonisch is toegezegd...(misschien mijn fout, maar tv reclame en telefonisch toezeggen 1 + 1 = 2 (thnx Johnny) las ik ook ergens)

Johnny54 zei:
Oké.
Ik ging af op wat ik mij nog van de r&tv reclame herrinnerde en dat klonk toch anders. Daarom had ik het ook over misleidend.
Ik heb nooit op de website gekeken, omdat ik al chello had en die actie voor mij onbelangrijk was.
Maar als je gebruik maakt van zo'n actie moet je inderdaad de "kleine lettertjes" lezen.

Kijk kijk, nog iemand die toegeeft dat het misleidend was, en die was nog wel lid van chello, en die kwam niet eens op de site. Wat moest ik er dan wel zoeken, als ik geeneens lid ben. (was)


Mod edit:
Een paar berichten samengevoegd.
Bij meerdere reacties liever even de "verander" knop gebruiken ipv steeds een nieuw bericht maken.
Bij voorbaat bedankt.
 
Nog wat, lijkt alsof iedereen hier op het handje van UPC Chello is, maar laten we het eens over die knakker hebben die niets kan regelen... ???

Zit er dan niet net als in dienst een tweede echalon achter ? Die waren meestal wat beter onderlegt dan het eerste technische personeel.

Heb trouwens net weer gebeld of ik diezelfde mocht spreken als gisteren, en kreeg te horen dat die niet aanwezig is.... Moet je dan vragen aan hun wanneer ze een snipperdag hebben ?? Zodat je dan weet dat je niet hoeft te bellen
 
Sorry als ik af en toe krom door de bocht kom, maar hoe het gegaan is voelt als misleiding. Verder is de snelheid wel ok, en kunnen de helpdesk mederwerkers er ook niets aan doen. Hun hebben gewoon een protocol die ze moeten volgen, en dat is zeker wel dicht gespijkerd door de knappe koppen van chello.

Wil ook niet het gelijk hier halen, maar ben gewoon benieuwd of ik helemaal fout zit, of de reclame wat misleidend is geweest, of wat dan ook.

  ;)

Ga als ik morgen thuis kom gewoon weer bellen naar Planet om te proberen alles daar op te zeggen, en vertel dan ook wat er allemaal gebeurt is. Zoals ik al eerder zei, dat is het probleem niet.... maar die toezeggingen kloppen niet..... en daar ben ik piss off door...

En dan ook nog lezen hier dat het allemaal duidelijk is...  ::)
 
Terug
Bovenaan